۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81160150
T T
۰ نفر
كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا - تایلند؛ چهار نماینده ایران به فینال راه یافتند

تهران - ایرنا - چهار نماینده تیم های كشتی فرنگی و آزاد ایران در آخرین روز مسابقه های كشتی قهرمانی نوجوانان 16 و 17 سال آسیا در تایلند به فینال راه یافتند و یك كشتی گیر دیگر ایران شانس كسب مدال برنز دارد.

به گزارش ایرنا از فدراسیون كشتی، در وزن 85 كیلوگرم كشتی فرنگی، علی خلیل زاده در دور نخست با نتیجه 9 بر یك «ترایوت» از تایلند را شكست داد. وی در دور بعد هم با نتیجه 4 بر صفر «سرای بای» از قزاقستان را مغلوب كرد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در فینال «اوخونوف» از تاجیكستان است.

در وزن 100 كیلوگرم كشتی فرنگی، علی اصغر شهبازی در دور اول 8 بر صفر «فوجی موتو» از ژاپن را شكست داد. وی در دور بعد نیز با همین نتیجه «شهاب الدین اف» از ازبكستان را از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی راه یافت. حریف وی در این دیدار «رومن كیم» از قرقیزستان است.

در وزن 42 كیلوگرم كشتی آزاد، علیرضا گودرزی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با ضربه فنی «جائه پارك» از كره جنوبی را شكست داد. گودرزی در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد «زاید» از یمن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار «چول كوم ری» از كره شمالی است.

در وزن 46 كیلوگرم كشتی آزاد، عرفان آیینی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر كشتی گیری از تایوان را شكست داد. وی در دور دوم با ضربه فنی مقابل «نارامانداخ» از مغولستان شكست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت.

آیینی در این گروه با شكست «فوردیچ» از تایلند به دیدار رده بندی راه یافت. حریف وی در این دیدار «آراكی» از ژاپن است.

در وزن 50 كیلوگرم كشتی آزاد، نادر نصری در دور نخست با نتیجه 11 بر 3 «روزمتوف» از ازبكستان را شكست داد. ناصری در كشتی دوم خود با نتیجه 10 بر صفر از سد «الصبری» از یمن گذشت. نصری در دور سوم 8 بر صفر «ناون» از هند را مغلوب كرد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در دیدار فینال «اوتوگورو» از ژاپن است.

تیم كشتی فرنگی نوجوانان ایران تاكنون سه مدال طلا توسط آرمان علیزاده (76 كیلوگرم)، كرامت عبد ولی (58 كیلوگرم) و مصطفی كلاوی (46 كیلوگرم)، سه مدال نقره توسط مهدی زید وند (63 كیلوگرم)، محمدرضا مختاری (42 كیلوگرم) و محمدرضا آقا نیا (46 كیلوگرم) و یك مدال برنز توسط امین قلاوند (54 كیلوگرم) كسب كرده است.

تیم كشتی آزاد نوجوانان ایران هم تاكنون موفق به كسب یك مدال نقره توسط نعیم حسن زاده (100 كیلوگرم) و چهار مدال برنز توسط احمد بذری (69 كیلوگرم)، امیر ارسلان تاتاری (85 كیلوگرم)، امیررضا اكبرزاده (63 كیلوگرم) و مجتبی عموزاده (58 كیلوگرم) شده است.

مسابقه های كشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان 16 و 17 سال آسیا كه كسب سهمیه المپیك نوجوانان 2014 نانجینگ چین است، در روزهای 17 تا 21 اردیبهشت ماه در شهر چونبوری تایلند برگزار می شود.

ورزشی (1). ** 1067 ** 1589