۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۲۹
کد خبر: 81160341
T T
۰ نفر

رییس فیلا روز چهارشنبه به ایران می آید

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۲۹
کد خبر: 81160341
رییس فیلا روز چهارشنبه به ایران می آید

تهران - ایرنا - رییس ستاد كنگره بین المللی علم و كشتی گفت : « نناد لالوویچ » رییس فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) روز چهارشنبه (24 اردیبهشت) برای حضور در اختتامیه این كنگره به تهران سفر خواهد كرد.

سید جواد رفوگر روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس فیلا با یك روز تاخیر به ایران خواهد آمد و در صورتی كه به موقع بیایددراین كنگره سخنرانی خواهد كرد.

وی بیان داشت:این كنگره برای دومین مرتبه و برای اولین بار در ایران با همكاری كمیسیون علمی فیلا طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی اظهاركرد:در این كنگره برخی اعضای كمیسیون علمی فیلاشامل دكتر دیوید كوربی ازآمریكا، دكتر بوریس پودلیوایف از روسیه، دكتر بهمن میرزایی از ایران، دكتر اوانیس بارباس ازیونان،دكتر پیتركایروف ازبلغارستان،دكترحمید كرمانشاهی از ایرانیان مقیم آمریكا، دكتر بابك شادگان از ایرانیان مقیم كانادا، دكترهارولد تونومن از آلمان و پروفسور حیدر صادقی كه عضو كمیسیون علمی فیلا نیست سخنرانی خواهند كرد.

رفوگرادامه داد:این افراددر رابطه با علم و كشتی، تغذیه ورزشی، روانشناسی، بیومكانیك، نوع تمرینات نوجوانان و جوانان، آسیب‌های كشتی‌ گیران، آمادگی روانی،متدولوژی تمرین‌های كشتی و بیومكانیك سخنرانی خواهند كرد.

رییس انستیتو بین المللی فدراسیون كشتی ادامه داد: هدف از برگزاری این كنگره استفاده از نتایج آن برای مربیان كشتی سراسر كشور است تا برداشت خوبی از مفاهیم و یافته های علمی داشته باشند و آنرا به كار گیرند.

وی ادامه داد: فدراسیون كشتی قصد دارد تا فیلا را مجاب كند كه ایران توانایی برگزاری كنگره های بزرگ بین المللی را دارد و این ظرفیت در كشور ما وجود دارد تا به عنوان یكی از مراكز پیشرفته آموزش مربیگری فیلا مطرح باشد.

به گفته وی، فیلا در حال حاضر در برخی كشورهای دنیا مانند اسپانیا، ایتالیا و بلغارستان مراكز آموزش مربیگری راه اندازی كرده است.

رفوگربیان داشت: با توجه به پیشینه كشتی ایران و قهرمانی كشتی فرنگی در بازیهای المپیك 2012 لندن وكشتی آزاددررقابت های جهانی 2013 در بوداپست مجارستان، قصد داریم كه فیلا را مجاب كنیم كه ایران یكی ازمراكزعلمی كشتی دنیا باید باشد كه در این صورت ارتباطات بین المللی كشتی كشورمان با سایر كشورها افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر اساتیدوقهرمانان كشتی كشورمان به فیلا معرفی خواهند.

**تجلیل از سه فرهیخته كشتی

رییس ستاد كنگره بین المللی علم و كشتی گفت: در این كنگره از «كیومرث ابوالملوكی» نویسنده اولین كتاب با موضوع كشتی و یكی از مربیان پیشكسوت كشتی در سالهابسیار دور(60 سال پیش)، «ضیاء معینی» رییس اسبق انستیتو بین المللی كشتی و «ابوالقاسم رایگان»ازداوران ممتاز كشتی تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی با تاكید برایجاد وحدت رویه بین فدراسیون های كشتی گفت:یكی از شعار های كشورهای صاحب كشتی دنیا ماندن این رشته در بازیهای المپیك است و با برگزاری چنین كنگره هایی كمیته بین المللی المپیك (IOC) مجاب خواهد شد كه كشتی زیبا شده و زمانی كه علم وارد كشتی شود به طور حتم این رشته جذاب تر خواهد شد.

رفوگر گفت: این همایش طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سالن همایش شهیدقندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد و مربیان كشتی از سراسر كشور برای حضور در آن دعوت شده اند.

وی همچنین بااشاره به همكاری وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت:مهدی راسخ معاون توسعه مدیریت،هماهنگی و امور پشتیبانی این وزارتخانه همكاری بسیار خوبی برای برگزای هر چه بهتر این همایش داشت.

بعد از برگزاری این همایش و در روزهای پنجشنبه و جمعه (25 و 26 اردیبهشت ماه) سی و دومین دوره پیكارهای جام جهانی كشتی فرنگی با حضور 10 تیم برتر پیكارهای كشتی فرنگی قهرمانی سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد.

برهمین اساس گروه بندی جام جهانی كشتی فرنگی 2014 هفته گذشته با حضور«نناد لالوویچ» رییس فدراسیون بین المللی كشتی در مقر فیلا در سوئیس انجام شد.

در گروه یك تیم های روسیه، مجارستان، آمریكا، تركیه و قزاقستان و در گروه دو هم تیم های كره جنوبی، ارمنستان، آذربایجان، ایران و فنلاند حضور دارند.

همچنین «تئودورس هاماكوس» از یونان و «آخرودجان روزیف» از ازبكستان كه از اعضای هیات رئیسه فیلا هستند به عنوان نمایندگان فدراسیون بین المللی كشتی در جام جهانی كشتی فرنگی تهران حضورمی یابند.

همچنین «كنستانتین میخاییل اف» نایب رییس آسیایی كمیته داوران فدراسیون بین المللی كشتی و «ادیشیر ماچیدزه» از گرجستان به عنوان مدرسان داوری ازسوی فیلا در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

با تصمیم مسوولان برگزاری مسابقات وزن كشی این رقابت ها با دوكیلوگرم ارفاق وزن انجام می شود.

دراین رقابت ها از نفرات شركت كننده تست دوپینگ گرفته خواهد شد كه دكتر بابك شادگان نماینده كمیته پزشكی فیلا مسوول این كار معرفی شده است.

ورزشی (4)**1067**1590
۰ نفر