۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۵۰
کد خبر: 81160381
T T
۰ نفر
نوجوانان فرنگی كار قهرمان و آزاد كاران ایران نایب قهرمان آسیا شدند

تهران - ایرنا - تیم های كشتی فرنگی و آزاد ایران در مسابقه های كشتی قهرمانی نوجوانان 16 و 17 سال آسیا در تایلند به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را كسب كردند.

به گزارش ایرنا،در پایان این رقابت ها در رشته كشتی فرنگی تیم ایران با كسب 4مدال طلا، 4 نقره و یك برنز با 87 امتیاز قهرمان شدوتیم های قزاقستان و ازبكستان به ترتیب با 77 و 59 امتیاز دوم و سوم شدند.

در كشتی آزاد نیز تیم ایران با كسب سه مدال نقره و 5 برنز و 71 امتیاز به مقام دوم رسید وتیم های هند و ژاپن به ترتیب با كسب 75 و 63 امتیاز اول و سوم شدند.

*نتایج كشتی گیران كشورمان در روز پایانی:

در وزن 85كیلوگرم كشتی فرنگی علی خلیل زاده دردور نخست بانتیجه 9 بر1 «ترایوت» از تایلند را شكست داد. وی در دور بعد هم با نتیجه 4 بر صفر «سرای بای»از قزاقستان را مغلوب كرد و به دیدار فینال راه یافت. خلیل زاده در این دیدار با نتیجه 11بریك «اوخونوف» از تاجیكستان را شكست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 100كیلوگرم كشتی فرنگی علی اصغرشهبازی در دور اول 8برصفر فوجی موتو از ژاپن راشكست داد.شهبازی در دور دوم با همین نتیجه «شهاب الدینوف» از ازبكستان را از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر مغلوب «رومن كیم» از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید..

در وزن 42 كیلوگرم كشتی آزاد علیرضا گودرزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با ضربه فنی «جائه پارك» از كره جنوبی را شكست داد. گودرزی در كشتی دوم با نتیجه 10 بر صفر از سد «زاید» از یمن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مغلوب «چول كوم ری» از كره شمالی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 46كیلوگرم كشتی آزاد عرفان آیینی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر كشتی گیری ازتایوان راشكست داد.وی دردوردوم باضربه فنی مقابل«نارمانداخ» از مغولستان شكست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت.آیینی در این گروه با شكست «فوردیچ» از تایلند به دیدار رده بندی راه یافت.

وی دراین دیدار با نتیجه 10 بر صفر ازسد «میرزا نظر» از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

دروزن 50 كیلوگرم كشتی آزاد نادر نصری در دور نخست با نتیجه 11بر 3«روزمتو اف» از ازبكستان راشكست داد.وی در دور بعد نیز با نتیجه 10برصفرازسد « الصبری» از یمن گذشت. نصری در دور سوم 8 بر صفر «ناون» از هند را مغلوب كرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 8بر 5 مغلوب « اوتوگورو» از ژاپن شد و به مدال نقره بسنده كرد.

به این ترتیب تیم كشتی فرنگی نوجوانان ایران چهار مدال طلا توسط آرمان علیزاده (76 كیلوگرم)، كرامت عبد ولی (58 كیلوگرم)، مصطفی كلاوی (46 كیلوگرم) و علی خلیل زاده (85 كیلوگرم)، چهار مدال نقره توسط مهدی زید وند (63 كیلوگرم)، محمدرضا مختاری (42 كیلوگرم)، محمدرضا آقا نیا (46 كیلوگرم) و اصغر شهبازی (100 كیلوگرم) و یك مدال برنز توسط امین قلاوند (54 كیلوگرم) كسب كرد.

تیم كشتی آزاد نوجوانان ایران سه مدال نقره توسط نعیم حسن زاده (100 كیلوگرم)، علیرضا گودرزی (42 كیلوگرم) و نادر نصری (50 كیلوگرم) و پنج مدال برنز توسط احمد بذری (69 كیلوگرم)، امیر ارسلان تاتاری (85 كیلوگرم)، امیررضا اكبرزاده (63 كیلوگرم) و مجتبی عموزاده (58 كیلوگرم) و عرفان آیینی (46 كیلوگرم) كسب كرده است.

مسابقه های كشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان 16 و 17 سال آسیا كه كسب سهمیه المپیك نوجوانان 2014 نانجینگ چین است، در روزهای 17 تا 21 اردیبهشت ماه در شهر چونبوری تایلند برگزار شد.

ورزشی (1)**1067**1590
۰ نفر