۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81161234
T T
۰ نفر

نقدی : بسیج هزار سالن ورزش باستانی می سازد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81161234
نقدی : بسیج هزار سالن ورزش باستانی می سازد

تهران - ایرنا- رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در صورت تامین مصالح از سوی وزارت ورزش و سایر سازمان ها، بسیج با در اختیار گذاشتن زمین و امكان انجام عملیات عمرانی، هزار سالن ورزشی را خواهد ساخت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اینترنتی بسیج، سرتیپ بسیجی 'محمدرضا نقدی' در مراسم اعطای بازوبند پهلوانی بسیج كه در زورخانه شهید اژدری (جماران) برگزار شد، افزود: امسال این سازمان به مناسبت 13 رجب و به نیت امام دوازدهم،12 زورخانه را كه عهده دار مصالح آن شده است، خواهد ساخت.

وی اضافه كرد: ورزشكاران باستانی كار از محبان خاص امیرالمومنین علیه السلام هستند و خوش ذوق ترین و خوش استعدادترین افرادند كه نوعی از ورزش را انتخاب كرده اند تا پرورش روح و جسم را توام داشته باشند.

نقدی، جسم قوی بدون تقوا و اخلاق را سبب ایجاد روحیه استكباری و زورگویی در عالم دانست و گفت: پهلوانی، بهترین ورزش است و ورزش پهلوانی از فرهنگ جداناپذیر است.

وی بر درك مرام حضرت علی علیه السلام در ورزش پهلوانی تاكید كرد و گفت: پهلوان خودش را وقف دیگر انسان ها می داند نه اینكه همه را فدای خود كند همانطور كه امروز در دنیای غرب با رواج فردگرایی، هر كس برای منفعت خودش كار می كند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران، ملت جوانمردی است و اگر عده ای نمی فهمند باید خود را اصلاح كنند چرا كه امیرالمومنین با رنج بازوی خود، چاه حفر و نخلستان آباد می كرد و هزاران فقیر را غذا می داد ولی خودش بسیار ساده زندگی می كرد.

نقدی با بیان اینكه كسانی نمی فهمند چرا باید به دیگر مسلمانان در دنیا كمك كرد، فرهنگ و مرام جوانمردی و كمك به مظلوم و مبارزه با ظالم را نمی فهمند، افزود: امروز تفكر جوانمردی علوی كه انقلاب اسلامی ایران مبلغ اصلی آن است در جهان گل كرده است و در سراسر دنیا شاهدیم كه تصاویر امام راحل بر دستان آزادیخواهان عالم بالا رفته است.

جانشین فرمانده كل سپاه در امر بسیج به جایگاه ولایت اشاره كرد و گفت: مقام معظم ولایت پرچمدار این راه، جانباز و فداكار این مسیر است و امروز چشم امید همه مظلومان به اوست.

در این مراسم بازوبند پهلوانی بسیج به 'بهنام اسماعیلیان' عضو فعال بسیج و قهرمان كشتی پهلوانی اهدا شد.

اجتمام(1)9105**1436
۰ نفر