۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 81161455
T T
۰ نفر

رییس جمهوری: دولت بر بهبود فضای كسب و كار اهتمام دارد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 81161455
رییس جمهوری: دولت بر بهبود فضای كسب و كار اهتمام دارد

تهران- ایرنا- رییس‌جمهوری بر اهتمام دولت در زمینه بهبود فضای كسب و كار، افزایش بهره وری، كیفیت و رفع موانع و مشكلات بخش صنعت، معدن و تجارت در راستای ایجاد رشد و رونق اقتصادی در كشور تاكید كرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) پس از پایان نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران ضمن «تبریك میلاد مولای متقیان علی (ع) به ملت شریف و بزرگوار ایران»، گفت: در جلسه امروز با وزیر و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به بررسی برنامه های این وزارتخانه در سال 93 پرداخته شد.

رییس‌جمهوری با بیان اینكه سال 93 از دیدگاه دولت سال رونق اقتصادی در كشور است و وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند نقشی اساسی در این زمینه ایفا كند، تصریح كرد: این وزارتخانه سهم به سزایی برای رشد و توسعه كشور و نیز ایجاد اشتغال در كشور دارد و از سویی دیگر بخش وسیعی از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز بر دوش این بخش خواهد بود.

روحانی افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد كشور درون زا و برون نگر باشد.

به گفته وی، در این راستا بسیار مهم است كه صنعت در مسیر رشد و بالندگی كشور حركت كند تا علاوه بر رونق داخلی بتواند در بازار رقابتی دنیا حضور پیدا كرده و برای كشور ارز آوری داشته باشد.

رییس‌جمهوری با بیان اینكه گزارش های خوبی در این نشست از سوی وزیر و معاونان ارایه و برنامه ها، موانع و مشكلاتی كه در جهت بهبود فضای كسب و كار وجود دارد مطرح شد، تصریح كرد: دولت آمادگی دارد تا در راستای رفع هر چه سریعتر موانع و مشكلات در مسیر بهبود فضای كسب و كار در كشور و رونق تولید تصمیم گیری كند.

دكتر روحانی با اشاره به اینكه باید بخشی از درآمدی كه از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها حاصل می شود به تولید كشور اختصاص یابد، گفت: از این بخش برای ارایه تسهیلات و سرمایه در گردشی كه باید در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد و نیز كمكی كه از این بخش برای سود تسهیلات ارایه می شود استفاده خواهد شد.

رییس‌جمهوری خاطر نشان كرد: بنده به ملت ایران این نوید و قول را می دهم كه همه مدیران كشور در بخش صنعت، معدن و تجارت و همه تلاشگران و صنعتگران كشور مصمم هستند كه امسال سال رونق اقتصادی بوده و بتوانیم ركود را پشت سر بگذاریم و حركت خوبی در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل كرده این مرز و بوم داشته باشیم.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های دولت برای كنترل افزایش قیمت برخی از كالاها گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در جهت اینكه صنایع در عین حالی كه سودآور شوند، رشد نامعقولی در قیمت نداشته باشند، مقرر شد تا به گونه ای فعالیت كنیم كه كیفیت و كمیت كالاها افزایش یابد و در زمینه مصرف انرژی بهره وری را ملاك عمل قرار دهیم.

رییس‌جمهوری اظهار امیدواری كرد تا تصمیمات دولت منجر به فعال شدن تولید شده و با رعایت سود عادلانه در مسیر افزایش بهره وری بازار بهتری برای تولیدات كشور ایجاد شود.

سیام**9012 ** 1418
۰ نفر