۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۵۶
کد خبر: 81161662
T T
۰ نفر

شهریان: حضور زنان در تصمیمات كلان ورزشی پیگیری می شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۵۶
کد خبر: 81161662
شهریان: حضور زنان در تصمیمات كلان ورزشی پیگیری می شود

تهران - ایرنا - معاون امور زنان وزارت ورش و جوانان در نخستین جلسه كارگروه ورزش زنان تصریح كرد: حضور زنان در تصمیمات كلان ورزشی پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، رباب شهریان روز دوشنبه در این جلسه گفت: در این نشست شماری از نخبگان ورزش زنان گرهم آمدند كه به دلیل محدودیت، از تجربه و اطلاعات 9 نفر بهره گرفته شده است.

شهریان افزود: با تشكیل شورای راهبردی در وزارت ورزش و جوانان، كارگروه های تخصصی شكل گرفت كه كارگروه ورزش زنان با هدف تدوین راهبرد در زیر مجموعه این شورا قرار گرفت.

وی، قدم نخست برای توسعه ورزش زنان را افزایش حضور آنها در راس فدراسیون ها و هیات های ورزشی عنوان كرد و گفت: ضرورت حضور زنان باید در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های هیات ها و فدراسیون های ورزشی افزایش یابد.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار امیدواری كرد، نتایج خروجی از این كارگروه بتواند به تحقق اهداف زنان در عرصه ورزش كمك كند.

شهریان در این جلسه، گام اول برای پیشرفت امور ورزش زنان را تشكیل 'ساختار منسجم' دانست و افزود: باید بحث ساختار را در دل استان ها هم پیگیری كنیم.

شجیع مشاور وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با شورای راهبردی این وزارتخانه هم گفت: تشكیل این شورا تجربه جدیدی نیست زیرا كه در گذشته وجود داشت اما به دلیل نبود ساختار مشخص تعطیل شد.

وی افزود: در این مدت توانستیم 'شورای راهبردی جوانان' را تشكیل دهیم و به دنبال تشكیل 'شورای راهبردی ورزش' هم هستیم.

شجیع از تشكیل 31 كارگروه استانی خبر داد و گفت: سی و یك كارگروه استانی را برای این شوراها انتخاب كرده ایم تا اهداف راهبردی در استان ها اجرایی شود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در خصوص كارگروه های تشكیل شده اظهار داشت: در درون شوراها، كارگروه هایی نظیر قانون تاسیس وزارت ورزش و جوانان، تدوین برنامه راهبردی وزارت ورزش و جوانان، اخلاق ورزشی، پیوست فرهنگی، ‌كارگروه مهندسی ورزش،‌ توسعه ورزش همگانی و كارگروه ورزش زنان تشكیل دادیم.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، اهداف راهبردی حوزه بانوان به این معاونت ابلاغ می شود و اعضای این كارگروه، راهكارهای عملیاتی را تدوین می كنند تا از برنامه ششم توسعه عقب نمانیم.

شجیع خاطرنشان كرد: این كارگروه یكی از مهم ترین كارگروه های تشكیل شده است كه باید خروجی های مشخصی داشته باشد تا ورزش نیز دیده شود. به طور كلی تصمیم سازی در حوزه بانوان توسط این كارگروه انجام می شود.

این كارگروه روز یكشنبه با رباب شهریان، طاهره طاهریان، بتول مشرف جوادی، میترا كریمی، فریبا محمدیان، مهین فرهادی زاد، صغری شیوایی،‌ میترا روحی، فریبا محمدی، ماندانا رسولی، لاله عبادی و رضا شجیع برگزار شد.

در این نشست، اعضا با ارایه نقطه نظرات خود به بیان مشكلات زنان در ورزش كشور پرداختند.

گفته می شود، دومین نشست این كارگروه روز 27 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

ورزشی (1). ** 9250 ** 1589
۰ نفر