۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۳۷
کد خبر: 81162359
T T
۰ نفر

دومین كنگره بین المللی علم و كشتی افتتاح شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۳۷
کد خبر: 81162359
دومین كنگره بین المللی علم و كشتی افتتاح شد

تهران-ایرنا- دومین كنگره بین المللی علم و كشتی صبح امروز(سه شنبه) در سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گشایش یافت.

به گزارش ایرنا دراین كنگره دوروزه استادان برجسته كشتی، مربیان و پیشكسوتان این رشته وهمچنین اعضای كمیته علمی فیلا درباره مسائلی از جمله علم و كشتی، تغذیه ورزشی، روانشناسی، بیومكانیك، نوع تمرینات نوجوانان و جوانان، آسیب های كشتی گیران، آمادگی روانی،متدولوژی تمرین های كشتی و بیومكانیك سخنرانی خواهند كرد.

برگزاری كارگاه های آموزشی سخنرانی و پرسش و پاسخ از دیگر موضوعات این گنكره است.

رسول خادم رییس فدراسیون كشتی در آیین افتتاحیه این همایش اظهار داشت: به طور حتم در كشورهای صاحب كشتی استادان و پژوهشگران زیادی تحقیقاتی را در حوزه های مختلف علمی و اقتصادی و ورزشی كشتی انجام می دهند اما امكان جمع آوری آنها برای خانواده كشتی در سراسر دنیا محدود است.

وی افزود: این فدراسیون در نظر دارد به طور سالانه و با هماهنگی فدارسیون بین المللی كشتی -فیلا- برگزاری كنگره های علمی كشتی را در كنار میزبانی رقابت های مختلف داشته باشد و به این شكل سهم خود را به عنوان یكی از كشورهای صاحب كشتی ادا كند.

خادم اظهار امیدواری كرد: در سال 2015 میلادی و رقابت های جام بین المللی تختی بتوانیم سومین كنگره بین المللی علم و كشتی در ایران برگزار كنیم.

رییس انستیتو بین المللی كشتی نیز در این مراسم اظهار داشت: كشتی قدیمی ترین فعالیت سازمان یافته بشری است و انستیتو بین المللی كشتی ایران با تكیه برعلم در راستای افزایش ماندگاری این رشته با برگزاری كنگره های علمی تلاش می كند.

سید جواد رفوگر با تاكید براینكه كشتی باید در بازیهای المپیك تابستانی هم ماندگار باشد گفت: یكی از راه های توسعه اندیشمندانه كشتی برگزاری همایش های علمی با حمایت فیلا است و امیدواریم كه این همایش ها ادامه یابد زیرا كه علاوه بر توسعه علمی سب صلح و دوستی بیشتر بین كشورها می شود.

مسوولان وزارت ورزش وجوانان، كمیته ملی المپیك، دكتردیوید كوربی رییس كمیسیون علمی فیلا از آمریكا، دكترهارولد تونومن از آلمان ،تیبور بارنا از مجارستان، پیتر كایروف از بلغارستان، بابك شادگان و بهمن میرزایی در زمره مدرسان برجسته كشتی هم در این همایش حضور دارند.

ورزشی**7537**9250 **1449
۰ نفر