۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶
کد خبر: 81162412
T T
۰ نفر
گودرزی:كشتی به عنوان زبان مشترك دنیا باید در المپیك حفظ شود

تهران-ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: كشتی به عنوان زبان مشترك دنیا باید در عرصه بین المللی و بخصوص بازی های المپیك حفظ شود و از فدارسیون بین المللی (فیلا)این رشته انتظار داریم تا تلاش زیادی را در این راستا بعمل آورد.

به گزارش ایرنا 'محمود گودرزی' روز سه شنبه در دومین كنگره بین المللی علم و كشتی با اعلام این مطلب افزود: ورزش كشتی با تاریخ ایران عجین شده است و توجه به مسایل علمی كه در گذشته جزو آرزوهای ما بود اكنون بخش اعظمی از جامعه كشتی را فراگرفته است.

وی افزود: اكنون بسیاری از قهرمانان كشتی ایران از درجه علمی بسیار بالایی بهره مند هستند و اگر چنین نبود در عرصه بین المللی در سطح بالایی قرار نمی گرفتیم.

وزیر ورزش ادامه داد: از فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) به خاطر حمایت از برگزاری همایش های علمی قدردانی می كنیم و امیدواریم مقالاتی كه در این همایش ها ارایه می شود سبب رشد و توسعه بیش از پیش این رشته شود.

گودرزی خاطر نشان كرد: به طور حتم استفاده از نتایج این تحقیقات می تواند در عرصه جهانی به كشتی كمك كند و یكی از راهكارهای حفظ این رشته در بازی های المپیك باشد.

وی از مسوولان فدراسیون كشتی خواست كه در بحث توسعه و رشد كشتی نگاهی عمقی داشته باشند و به روبنا توجه نكنند.

نامبرده با تاكید بر ریشه های تاریخی كشتی در فرهنگ ایران گفت: اكنون بیش از 12 نوع كشتی در كشورمان رایج است كه 6 نوع دیگر نیز وجود دارد كه متخصصان تربیت بدنی باید در راستای نظام مند كردن آنها تلاش كنند.

وزیر ورزش ادامه داد: برای گرایش از سطح به عمق كشتی باید فعالیت های فرهنگی در این رشته افزایش یابد.

این مقام وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حمایت همه جانبه از كشتی در ایران گفت: ایران در زمینه های علمی و پژوهشی و سایر حوزه ها كمك شایانی به كشتی كرده است و از فدراسیون بین المللی این رشته (فیلا) انتظار داریم با ایران تعامل كرده و در اختصاص دادن كرسی های مدیریتی در فیلا توجه ویژه ای به ایران داشته باشد.

گودرزی اظهار داشت: برخی كشورهایی كه صاحب كشتی نیستند در فیلا كرسی هایی دارند اما در حق كشورهای صاحب نام مانند ایران به نوعی اجحاف و ظلم شده است و امیدواریم فیلا به این موضوع توجه داشته باشد.

وی افزود: خواهش دیگر من از فیلا این است كه تمام تلاش خود را به كار گیرد تا از محو شدن كشتی در عرصه بین المللی و بازی های المپیك جلوگیری كند چرا كه كشتی زبان مشترك دنیا است.

گودرزی اضافه كرد: كشتی از گذشته در اكثر اقوام و كشورها رایج بوده و به نوعی فرهنگ عمومی در اكثر ملل دنیا محسوب می شود و باید این زبان مشترك را پاسداشت.

ورزشی(3)**7537**ل.الف.ی**1436
۰ نفر