۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81164894
T T
۰ نفر
نماینده خرم آباد:طرح تخصیص 20هزار میلیارد ریال برای تامین بیمه و مستمری افراد بیكار در مجلس بررسی می شود

خرم آباد – ایرنا -سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اختصاص 20 هزارمیلیارد ریال برای تامین مستمری و بیمه افراد بیكار و جویای كار در این كمیسون تصویب شده و هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'ایرج عبدی' روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان، افزود: این میزان اعتبار در صورت تایید نهایی، بر اساس محرومیت و شاخص های بیكاری در استان های مختلف توزیع خواهد شد.

وی اظهاركرد:همچنین 100 هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی ارانه ها نیز برای تولید در نظر گرفته شده كه بر اساس محرومیت و جمعیت در بین استان ها توزیع می شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشكلات لرستان در خصوص بیكاری، اظهاركرد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، لرستان با سه و یك دهم درصد زاد و ولد بیشترین میزان ولادت رادر كشور داشت و به همین دلیل در10 سال گذشته لرستان ،بیشترین آمار بیكاری را در كشور دارا بوده است.

عبدی با اشاره به تمركز واحدهای صنعتی و تولیدی استان در مناطق خاص استان، اضافه كرد:به همین دلیل بار بیكاری و تبعات ناشی از آن در برخی شهرها از جمله پلدختر، نورآباد و كوهدشت بر دوش خرم آباد است.

به گفته وی، این در حالی است كه تنها 17درصد كارخانجات لرستان در شهر خرم آباد قرار دارد كه البته بسیاری از این واحدها نیز تعطیل هستند.

7269/1625/640
۰ نفر