۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۶
کد خبر: 81169464
T T
۰ نفر
شهریان:ماهیت زنان فرهنگ سازی است/ضرورت حضور زنان در مجامع بین المللی

تهران - ایرنا - معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینكه نباید موارد ضد فرهنگ و اخلاق در بخش ورزش زنان وجود داشته باشد،گفت: ماهیت زنان فرهنگ سازی است و باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشیم.

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، رباب شهریان در نشست مسوولان ورزش زنان ادارات كل ورزش و جوانان استان ها یكی از بهترین كارهای تخصصی انجام شده در ورزش بانوان را تشكیل كارگروه تخصصی ورزش دانست.

وی گفت: بر این اساس حضور حداقل دو زن در شورای راهبردی ورزش استان ها و در تمام كارگروه هایی در مركز و استان ها تشكیل می شود به تصویب رسید و در تلاش هستیم تا معاونت بانوان در استانها هم ایجاد شود.

معاون وزیر یكی از ویژگی های دولت یازدهم را بهره گیری از امید و تدبیر عنوان كرد و گفت: با دستور گودرزی نامه ای به مدیران كل ارسال شده كه تمام بانوان رییس هیات ها، مشاوران مدیركل به شمار می روند و باید در تمام ساختار تصمیم گیری ها هم حضور داشته باشند.

معاون وزیر ضمن گلایه از سهم چهار درصدی بانوان از مدیریت هیات های ورزشی گفت: بسیاری از زنان ما می توانند هیات ها را پوشش دهند، اما سهم بانوان در این قسمت بسیار كم است.

وی در ادامه محور اصلی فعالیت های ورزش زنان را در بخش همگانی دانست و افزود: باید نهایت تلاش خود را در ارتقای سلامت زنان به كار گیریم و در همین ارتباط با شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارتخانه جلساتی در خصوص ارتقای بخش همگانی ورزش زنان تشكیل داده ایم.

معاون امور ورزش بانوان راه دیگر توسعه ورزش همگانی را بحث زیر ساخت ها عنوان كرد و گفت: در نظر داریم تا طرح هایی كه از بالای 80 درصد پیشرفت فیزیكی برخوردارند و مربوط به زنان است را در اولویت بهره بردای قرار دهیم.

شهریان مهم ترین موضوعی كه باید در ورزش بانوان مورد توجه قرار گیرد را توجه به موضوعات فرهنگی دانست.

وی تعامل با بسیج ورزشی كشور را در ورزش زنان با اهمیت دانست و گفت: در این گونه نشست ها تعاملات فرهنگی مهم ترین موضوع قابل بحث است.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان از تفاهم نامه با آموزش و پرورش نیز خبر داد و افزود: در موضوعات تربیتی - آموزشی و ورزش همگانی تعامل بسیاری با این سازمان ها داریم.

شهریان با اشاره به این نكته كه حضور زنان ایرانی با حجاب اسلامی در مجامع بین المللی تحسین همگان را برانگیخته است، گفت: باید حضور زنان را در مجامع بین المللی پررنگ تر كنیم. اما مشكلی در این زمینه وجود دارد و آن برگزار نشدن مسابقات قهرمانی كشور برای بانوان است.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با توجه به این كه تعامل خوبی بین وزرات ورزش با معاونت زنان ریاست جمهوری برقرار است، اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده كنیم و در تعاملات استانی نیز از ظرفیت همه متخصصان در سطح استان بهره ببریم.

شهریان با تاكید به جمع آوری آمار مربوط به ورزش زنان در استان ها افزود: باید به دنبال جمع آوری آماری باشیم تا از روند وضعیت ورزش بانوان در استان ها مطلع باشیم.

وی گفت: تلاش ما این است تا جایگاه ورزش زنان روند رو به رشد و اثرگذاری داشته باشد.

ورزشی**9250**1379