۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81170433
T T
۰ نفر

شنا و واترپلو خوزستان صلابت گذشته را در كشور ندارد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81170433
شنا و واترپلو خوزستان صلابت گذشته را در كشور ندارد

تهران - ايرنا - بازيكن خوزستاني و اسبق تيم ملي واترپلو با اشاره به كم شدن تعداد بازيكنان واترپلو اين استان در ليگ برتر گفت: خوزستان روزگاري تامين كننده اصلي بازيكنان تيم هاي ملي در رشته هاي شنا و واترپلو بود، اما اكنون بنا به ضعف مديريت صلابت و درخشش گذشته خود را ندارد.

علي شعباني فر كه طي سال هاي 76 تا 83 عضويت در تيم ملي واترپلو ايران را در پرونده كاري خود دارد، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: روي كار آمدن مديران غير ورزشي در هيات شنا، شيرجه و واترپلو عامل اصلي عقب ماندگي و نابودي شنا و واترپلو استان خوزستان است و با افت رشته شنا در استان، واترپلو نيز به طبع آن سيرنزولي خود را طي مي كند.

وي با اشاره به قهرماني تيم هاي نفت اميديه و نفت آبادان به ترتيب در ليگ برتر و دسته اول واترپلو باشگاههاي كشور گفت: در حال حاضر بازيكنان اين تيم ها از بازيكنان قديمي و يا از ساير استانهاي كشور هستند و تعداد بازيكنان خوزستاني آنها بسيار كم است.

وي اظهار كرد: تغيير مديريتي زياد و همچنين روي كار آمدن افراد غير ورزشي، به اين رشته در استان ضربه زده و در حال حاضر رييس هيات استان به دليل داشتن پست هاي ديگر به هيچ عنوان وقت كافي براي رسيدگي به هيات شنا، شيرجه و واترپلو استان را ندارد و متاسفانه هيات را به افراد غير ورزشي كه هيچ شناختي از اين رشته ندارند، سپرده است.

بازيكن سابق تيم واترپلو اهواز كه عنوان نايب قهرماني باشگاههاي آسيا را هم در كارنامه خود دارد، گفت: دبير اسبق هيات شنا، شيرجه و واترپلو استان كه هيچ شناختي از اين رشته ها نداشت، اكنون رييس هيات نجات غريق استان شده است.

وي ادامه داد: در اين سالها هم افراد كارشناس، خبره و ملي پوشان و بازيكنان اسبق شنا و واترپلو استان همه از اين هيات دوري كردند و يا اينكه مسوولان هيات كاري كردند كه به اين رشته نزديك نشوند.

شعباني فر وجود حاميان مالي مانند پالايش نفت آبادان و نفت اميديه را نقطه مثبت اين رشته در استان خوزستان اعلام كرد و گفت: حاميان مالي هم رابطه خوبي با هيات شنا، شيرجه و واترپلو استان ندارند و اگر حاميان مالي تيم هاي خوزستاني را در ليگ هاي برتر و دسته يك حمايت نكنند، مشخص نيست كه چه سرنوشتي براي شنا و واترپلو استان رقم خواهد خورد.

وي يادآور شد: زماني بازيكنان واترپلو خوزستان در تيم هاي ليگ برتر حضور داشتند و شاكله اصلي تيم ملي هم از بازيكنان اين استان بود، اما متاسفانه به دليل مسائل و مشكلات به وجود آمده اين رشته در استان خوزستان عقب گرد كرده و دوران نزول خود را طي مي كند.

بازيكن اسبق تيم ملي واترپلو در پايان خاطر نشان كرد: متاسفانه در برگزاري انتخابات هيات ها هم اداره كل ورزش و جوانان استان و يا رييس قبلي هيات مهره چيني مي كنند تا خودشان يا فرد مورد نظر راي بيارود كه اين امر سبب مي شود كه بعد از برگزاري انتخابات درگيري ها و اختلافات آغاز شود.

علي شعباني فر هم اكنون با 37 سال سن مدرس دانشگاه است و در ليگ دسته يك واترپلو باشگاههاي كشور در فصل گذشته همراه با تيم پالايش نفت آبادان قهرمان شد.

ورزشي (4)**1067**1379
۰ نفر