۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۳۴
کد خبر: 81171207
T T
۰ نفر

بازیكن تیم ملی والیبال بحرین بازداشت شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۳۴
کد خبر: 81171207
بازیكن تیم ملی والیبال بحرین بازداشت شد

اصفهان - ایرنا - نیروهای امنیتی بحرین، بازیكن تیم ملی والیبال این كشور را به همراه پنج شهروند دیگر بازداشت كردند.

به گزارش ایرنا، مسوول نظارت و پیگیری مركز حقوق بشر بحرین روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی صدای منامه اظهار كرد: نیروهای امنیتی بحرین، بامداد امروز (سه شنبه)

شش بحرینی را بازداشت كردند كه در بین آنها «علی مرهون» بازیكن تیم ملی والیبال این كشور نیز حضور دارد.

«یوسف المحافطه» افزود: براساس گزارش های دریافتی از 15ژانویه 2011 تاكنون 785 شهروند بحرینی توسط نیروهای امنیتی حكومت بحرین بازداشت شده اند.

دادستان بحرین روز دوشنبه نیز «حسین الاسود» بازیكن تیم فوتبال امید این كشور را به اتهام مشاركت در فعالیت های تروریستی به 60 روز حبس محكوم كرد.

«حكیم العربی» بازیكن تیم فوتبال الشباب بحرین نیز سال قبل در روز اعلام اسامی بازیكنان تیم امید این كشور توسط نیروهای امنیتی بحرین روانه زندان شد.

كمیته دفاع از ورزشكاران بحرین با محكوم كردن بازداشت و حبس ورزشكاران این كشور توسط نیروهای حكومتی، امنیتی كردن فضای ورزش و دربند كشیدن ورزشكاران بحرینی را از بین بردن سرمایه های ورزشی این كشور توسط حكومت آل خلیفه بیان كرد.

این كمیته با اشاره به بازداشت یكی از بازیكنان والیبال باشگاه الاهلی بحرین توسط نیروهای امنیتی این كشور در ماه گذشته، از موسسات حقوقی خواست برای آزادی فوری ورزشكاران بازداشت شده و در بند بحرین، اقدامات لازم را به عمل آورند.

بحرین از سال 2011 تاكنون شاهد ناآرامی و اعتراض گسترده مردم این كشور علیه حكومت آل خلیفه است.

مردم بحرین كه حكومت این كشور را نظام پادشاهی مستبد می دانند خواهان تشكیل دولت براساس برگزاری انتخابات آزاد هستند.

براساس قانون اساسی بحرین، نخست وزیر این كشور از سوی پادشاه انتخاب می شود و از 40 سال گذشته تاكنون «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» عموی «شیخ حمد بن عیسي آل خلیفه» پادشاه بحرین، در سمت نخست وزیری این كشور حضور داشته است.

بیش از 75 درصد جمعیت بحرین را شیعیان تشكیل می دهند اما مناصب حكومتی را سنی ها در اختیار دارند.

گروه های مخالف حكومت بحرین اعم از شیعه و سنی از سال 2011 میلادی خواهان تشكیل دولت این كشور براساس برگزاری انتخابات آزاد در این كشور هستند.

7132

ورزشی. ** 1589 **