۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۳۳
کد خبر: 81171469
T T
۰ نفر
سیاست های فدراسیون والیبال متین را از ورامین فراری داد

تهران - ایرنا - سرپرست تیم والیبال متین گفت: در اعتراض به عملكرد فدراسیون والیبال در نحوه اعزام تیم متین به مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان در فصل آینده لیگ برتر والیبال فعالیت این تیم از ورامین به دامغان منتقل می شود و دیگر با هیچ بازیكن ملی پوش قرارداد همكاری امضا نخواهیم كرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا فداكار در نشست خبری با خبرنگاران افزود: رفتار با تیم متین ورامین نمونه ای ازدغدغه پخش خصوصی در ورزش ایران است.تیم والیبال متین ورامین وابسته به شركت كاره سازه متین است كه درعرصه های مختلفی سرمایه گذاری می كند و در چند سال گذشته تمركز فعالیت این شركت در شهر ورامین بوده است.

وی تصریح كرد: این شركت به موازات سرمایه گذاری در هر شهری به موضوعات فرهنگی نیز توجه داشته است و به همین دلیل در والیبال تیم داری كردیم. این كار با توجه به درخواست مسئولین شهر ورامین بودو ما نیز انجام دادیم.

سرپرست تیم والیبال متین با بیان اینكه بخش خصوصی به عنوان بازوی واقعی ورزش عمل می كند، چون دولت بضاعت محدودی دارد، گفت: متین در ورزش به دنبال منافع اقتصادی نبود بلكه هدف كمك به ورزش و فرهنگ بود،اما بخش خصوصی توقعاتی دارد كه معقول است و دوست ندارد به عنوان صندوق پول و سرمایه به آن نگاه شود.

وی تاكید كرد: وقتی بازیكنی را در مدت شش ماه مسابقات لیگ برتر آماده نگه می داریم، توقع داریم كه در زمان نیاز بتوانیم از آنان استفاده كنیم. به عنوان مهمان دوساله ورزش والیبال به این نتیجه رسیدیم كه نبود اتحادیه باعث از بین رفتن حقوق بخش خصوصی در ورزش می شود.

فداكاربا بیان اینكه در چند سال گذشته شركت های زیادی در ورزش سرمایه گذاری كردند و به دلیل مشكلات موجود از میدان بیرون رفتند، خاطرنشان كرد: به گونه ای با بخش خصوصی رفتار می شود كه توهین به شخصیت اجتماعی آنان است.تیم متین ورامین باسرمایه گذاری كلان درلیگ برتروالیبال ایران قهرمان شد و در باشگاه های آسیا نیز موفق به كسب مقام قهرمانی شد.

وی افزود: متاسفانه فدراسیون والیبال اجازه استفاده ازملی پوشان تیم را در رقابت های قهرمانی باشگاه های جهان به متین ندادو به همین دلیل نتوانستیم عملكرد مناسبی ارائه كنیم. این در حالی است كه فدراسیون والیبال مطالعه در باره تیم های شركت كننده نداشت، تمامی تیم ها با بازیكنان ملی پوش خود آمده بودند، حتی برخی تیم ها بازیكن ملی پوش دیگری نیز كه در تیم آنها بازی نمی كردند، به همراه داشتند اما متین از سه بازیكن ملی پوش خود محروم بود. الریان قطر ه نایب قهرمان شد،باتیم منتخب جهان خودآمده بود. سطح مسابقات در بالاترین سطح ممكن بود.

سرپرست تیم والیبال متین گفت:سئوال اینجاست كه فدراسیون والیبال ویا فدراسیون دیگر رشته های ورزشی چرا با بخش خصوصی اینگونه رفتارمی كنند. اگر سه بازیكن ملی پوش متین همراه این تیم درباشگاه های جهان حضور داشت ، برای آنان بهترین اردوی تداركاتی بود. تیم متین رفت و برگشت اما هنوز كواچ سرمربی تیم ملی والیبال به ایران نیامده بود. پس چرا بازیكنان را در اختیار ما نگذاشتند.متین به راحتی می توانست جایگاه والیبال ایران را در این رقابت ها ارتقا دهد و افتخاری برای این رشته ورزشی ایران كسب كند.

وی تاكید كرد: در اعتراض به آنچه كه فدراسیون والیبال با تیم متین ورامین كرد، دیگربازیكنان ملی پوش والیبال را درتیم جذب نخواهیم كرد.بازیكنان زیادی هستند كه به دلیل محرومیت های مختلف امكان حضور در تیم ها را ندارند و تیم متین ازآنان در فصل آینده استفاده خواهد كرد تا اگر بعد از سرمایه گذاری زیادی خواستیم ازآنان در مهمترین رویداد ورزشی جهان استفاده كنیم،بامشكلی روبرو نشویم.درطول سال چند صد میلیون برای ملی پوشان هزینه كردیم، اما در موقع نیاز نتوانستیم از آنان استفاده كنیم. این اتفاق تنها برای متین نیست بلكه سال پیش نیز با كاله همین كار را كردند.

سرپرست تیم والیبال متین خاطر نشان كرد: هیات مدیره شركت كاره ساز متین تصمیم داشته ودارند كه به والیبال ایران خدمت عملی كنند، نه تبلیغی. مدرسه والیبال راه اندازی خواهیم كرد تااستعدادیابی انجام دهیم.اعتقادداریم كه استعدادهای ناشناخته زیادی در والیبال وجود دارند و می توانند حرف های زیادی در این رشته ورزشی برای گفتن داشته باشند.

وی افزود:ازبهترین بازیكنان و مربیان داخلی و خارجی استفاده می كنیم اما دیگر ملی پوشان را جذب نخواهیم كرد. همچینن به دلیل تغییر در سیاست های كلان شركت، فعالیت مان به شهر دامغان منتقل خواهد شد.برنامه هایی داریم تا فعالیت های ورزشی شركت ازتیم به باشگاه تغییر یابد، اما در چه شهری خدمت كنیم، بستگی به سیاست های شركت دارد.

تیم متین ورامین سال آینده نیزنماینده قاره آسیا در مسابقات باشگاه های جهان خواهدبود، فداكار در باره نحوه حضور این تیم در این مسابقات گفت:در مسابقات باشگاه های جهان نیز با تمام توان و حتی با استفاده از بازیكنان خارجی شركت خواهیم كرد. اگر هم نتیجه نگرفتیم در حد سرمایه گذاری خودمان خواهد بود. وقتی فدراسیون اینگونه رفتار را با تیم ما كرد، مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند دیگر هزینه مضاعف نكنند.

وی درباره خروج تیم از ورامین و ضربه عاطفی این كار به جوانان این شهر، گفت: مدیرعامل متین به تمام تعهدات اخلاقی خود در این شهر عمل كرده است، در صورتی كه مسئولیت حقوقی دراین رابطه نداشت. مسئولین شهر ورامین تمایل به ایجاد نشاط اجتماعی در والیبال داشتند و شركت این كار را انجام داد. ضمن احترام به جوانان شهر ورامین، باید یادآوری كنم شركت متین مسئولیتی در این خصوص ندارد. سئوال اینجاست كه تنها باید مدیرعامل شركت متین جوابگوی این عواطف باشد. آیا از تلاش این شركت به نحو شایسته تقدیر شد، متین بیش از 13 میلیارد تومان در دو سال سرمایه گذاری كرد، قهرمانی ایران و آسیا را به دست آورد، آیا از این ظرفیت به خوبی حمایت شد. باید شهر ورامین ظرفیت نگهداری از سرمایه گذار را در خودش ایجاد كند.

ورزشی(3)**1379**1590
۰ نفر