۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷
کد خبر: 81171755
T T
۰ نفر
برزگر:مرحوم سلیمانی، پهلوانی با مرام و از نوادر ورزش ایران بود

تهران - ایرنا - عضو شورای فنی تیم های ملی كشتی آزاد ایران مرحوم علیرضا سلیمانی را پهلوانی با مرام دانست و گفت: او از نوادر عرصه ورزش بود و كمتر فردی را نظیر وی می توان یافت.

منصور برزگر روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درگذشت علیرضا سلیمانی قهرمان اسبق كشتی جهان را ضایعه ای جبران ناپذیر برای ورزش ایران عنوان كرد و گفت : سلیمانی از افتخارات كشتی ایران بود.

وی درمورد ویژگی های اخلاقی وی اظهار داشت : معرفت ، بزرگ منشی و خوش اخلاقی از بهترین ویژگی های این پهلوان بود ، او فردی افتاده بود و به بزرگان بسیار احترام می گذاشت.

دارنده 4مدال طلا و نقره جهان و المپیك وی را فردی خانواده دوست و با گذشت عنوان كرد و گفت‌: او در اخلاق تمام و كمال بود.

كشتی گیر آزادكارومربی سابق كشتی ایران درموردمربیگری مرحوم سلیمانی گفت: او زیاد مربیگری نكرد و تنها یك دوره در مسابقات جهانی سال 1993 مربی بود اما در عرصه ورزش پهلوانی و باستانی مثمر ثمر بود.

وی به جوانان توصیه كرد تا از منش و رفتار این پهلوان صاحب نام الگو بگیرند و راه وی را ادامه دهند و افتادگی و جوانمردی را از او بیاموزند.

برزگر گفت‌: مرگ به سراغ همگان می آید ، خوب است به گونه ای رفتار كنیم كه همگان همچون سلیمانی در رفتن مان گریان باشند و همواره از صفات و اخلاق پسندیده ما سخن بگویند.

وی در مورد زمان و مكان برگزاری مراسم تشییع و همچنین خاكسپاری مرحوم سلیمانی گفت‌: قرار است پیكر وی در كرج تشییع و در همانجا دفن شود ، تا آنجایی كه می دانم در قطعه نام آوران دفن نخواهد شد.

علیرضا سلیمانی بامداد امروز در سن 58 سالگی بعد از یك دوره طولانی بیماری براثر سكته قلبی در گذشت .

ورزشی **1630**1590
۰ نفر