۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱
کد خبر: 81171996
T T
۰ نفر
افسران پلیس انگلیس همراه هواداران فوتبال این كشور به برزیل می روند

تهران- ایرنا- افسران پلیس انگلیس همراه با هواداران فوتبال این كشور به برزیل می روند تا از هرگونه برخورد میان آنها با گروههای اوباش آرژانتینی پیشگیری كنند.

به گزارش ساكرنت، هزاران هوادار فوتبال انگلیس برای تماشای مسابقات جام جهانی به برزیل می روند.

به هواداران انگلیسی هشدار داده شده است ضمن دوری از اعتراضات خیابانی نسبت به تهدید دسته های اوباش آرژانتینی دراین تورنمنت هشیار باشند.

حدود 5 هزار هوادار فوتبال انگلیس به برزیل می روند و یك تیم كوچك پلیس این كشور نیز آنها را همراهی می كند و به مقامات محلی مشورت و توصیه هایی ارایه خواهند داد.

واحد پلیس فوتبال انگلیس چندین حوزه نگران كننده را در برزیل از جمله حضور احتمالی دسته های هواداران آرژانتینی شناسایی كرده است.

مقامات برزیلی این دسته ها را به عنوان یك تهدید تلقی می كنند و افسران انگلیسی تلاش خواهند كرد رویارویی میان آنها و هواداران انگلیسی رخ نداد.

اندی هولت از پلیس یورك شایر جنوبی گفت برزیل نسبت به ورود گروهها و دسته های هوادارانی كه از آرژانتین به این كشور می آیند نگران هستند. برخی از دسته هایی در اختلال و بی نظمی دست دارند و مسابقات آرژانتین را هم دنبال می كنند به برزیل می آیند.

وی با اشاره مسائل تاریخی میان دو كشور گفت باید نسبت به هر گونه برخورد میان هواداران دردسرساز آرژانتینی و انگلیسی هشیار باشیم.

هدف از حضور پلیس انگلیس در تورنمنت های خارج از این كشور كمك به مقابله با گروههای اوباش است.

وظیفه تیم شش نفره پلیس انگلیس تضمین این است كه هواداران انگلیسی از دردسر دوری می كنند.

جرم، اعتراضات خیابانی در برزیل و خطر حوادث رانندگی از جمله تهدیدهایی است كه پلیس انگلیس خطر آنها را به هواداران این كشور گوشزد كرده است.

چهار افسر پلیس با یونیفورم در مسابقات انگلیس حضور می یابند و به تفسیر رفتار هواداران انگلیس برای مسئولان برزیلی كمك می كنند. آنها اختیارات قانونی ندارند.

پلیس امیدوار است از تكرار حوادث زشت در تورنمنت های قبلی جلوگیری شود.

هولت با بیان اینكه ما به نوعی مفسر فرهنگی برای پلیس محلی هستیم، افزود: بالا و پایین پریدن هواداران و هیجان آنها، به معنای سرآغاز شورش نیست.

پلیس انگلیس همچنین قصد دارد در این كشور عملیاتی اجرا كند. براین اساس بیش از 2300 تن كه به علت بی نظمی در مسابقات فوتبال محكوم شده اند باید گذرنامه های خود در طول برگزاری جام جهانی تحویل پلیس دهند.

ورزشی(6)**1584**