۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81173301
T T
۰ نفر
دني آلوز : مي خواهم فينال جام جهاني مقابل مسي بازي كنم

انزلي – ايرنا- دني آلوز بازيكن 31 ساله تيم برزيل مشتاق است كه در فينال جام جهاني با ليونل مسي هم باشگاهي خود در بارسلونا روبرو شود اما تاكيد مي كند كه تنها جايگاه ويژه در اين نمايش نهايي براي تيم ميزبان كافي نخواهد بود.

سلكائو (تيم بزريل) تابستان امسال ميزبان مسابقات جام جهاني خواهد بود و در صدد كسب ششمين عنوان قهرماني خود است و بازيكن سابق سويل اميدوار است تيمش با اين رقباي قديمي و هم باشگاهي اش روبرو شود.

اين هافبك راست گران قيمت به خبرنگاران گفت : روياي من ديدار تيم برزيل و آرژانتين در فينال است.

آلوز اضافه كرد : من با مسي صحبت كرده ام و اين نه فقط آرزوي ما بلكه آرزوي آنها نيز هست ، اما روياي من تنها رسيدن به فينال نيست بلكه پيروزي نهايي را هم مي خواهم.

وي از ارتباط با هم تيمي هاي برزيلي اش در تيم لوئيز فليپه اسكولاري خوشحال است و تصميم دارد روي كسب عنوان قهرماني كار كند.

وي تصريح كرد: بازي در كنار آنها يك امتياز و يك افتخار بزرگ است واز آنجا كه ما زماني را با هم صرف كرده ايم مي توانيم يك گروه دوستي بسازيم كه به طور اميدوار كننده اي متفاوت است.

اين بازيكن برزيلي خاطرنشان كرد : بازگشت اعتماد به نفس به تيم ملي مهم است و با توجه به اشتياق شديد ما براي شروع مسابقات جام جهاني ، مطمئنم كه شكست نخواهيم خورد.

دانيل آلوز داسيلوا ، معروف به دني آلوز متولد 1983 در جوازيرو برزيل است . وي در پست دفاع راست هجومي، براي تيم فوتبال بارسلونا در رقابت‌هاي لاليگا، و همچنين تيم ملي فوتبال برزيل بازي مي‌كند. قبل از پيوستن به تيم كاتالونيايي، آلوز به مدت شش سال در تيم سويا بازي مي‌كرد و با دو عنوان قهرماني در جام يوفا و يك قهرماني در كوپا دل ري، دوران موفقيت آميزي را در اين تيم گذراند. او با مبلغ 29 ميليون يورو به علاوه مقدار شش ميليون يورو اضافي، به بارسلونا پيوست، تا به عنوان گران‌ترين هافبك راست تاريخ شناخته شود .

دني آلوز اولين بازي خود با پيراهن تيم ملي فوتبال برزيل را در مسابقه ‌اي دوستانه و غيررسمي مقابل تيم منتخب «الكويت» كويت در هفتم اكتبر سال 2006 انجام داد. سه روز بعد، او براي اولين بار به طور رسمي براي بازي دوستانه مقابل اكوادور به تيم ملي دعوت شد. او همچنين جزو نفرات تيم ملي برزيل در مسابقات كوپا آمريكا 2007 قرار داشت. او در چهار مسابقه در اين رقابت‌ها بازي كرد و نيز در فينال رقابت‌ها مقابل آرژانتين نيز به ميدان رفت، جايي كه موفق شد با يك گل و يك پاس گل نقش مهمي در پيروزي سه بر صفر تيمش داشته باشد.

اگرچه آلوز به عنوان گران قيمت‌ترين مدافع تاريخ شناخته مي‌شود، اما در تيم ملي هرگز نتوانسته جايي ثابت براي خود به دست آورد و هم تيمي‌اش مايكون در صورت حضور، انتخاب اول پست دفاع راست است. در نيمه نهايي جام كنفدراسيون ها در سال 2009 ، آلوز در بازي مقابل آفريقاي جنوبي به عنوان يار ذخيره به ميدان رفت و موفق شد در دقيقهٔ 88 گل برتري تيمش را از روي ضربه‌اي آزاد به ثمر برساند.

ورزشي/620/1647