۶ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۱
کد خبر: 81178892
T T
۰ نفر
وزارت بهداشت: مدیران مدارس مسئول عواقب و پیامد های بوفه ها هستند

تهران - ایرنا - رییس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه مدیران مدرسه در برابر مواد غذایی عرضه شده در بوفه های مدرسه، مسوول هستند، اعلام كرد: اگر خوراكی خلاف دستورالعمل این وزارتخانه در مدرسه عرضه شود مدیران و مسوولان مدرسه باید پاسخگو باشند.

زهرا عبداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا تاكید كرد: بازرسی بوفه ها همواره باید به صورت روتین (منظم) در مدارس و انجام شده و براساس دستورالعمل مشترك وزارت بهداشت و آموزش و پروش كه به همه مدارس ابلاغ شده، فقط باید اقلام خوراكی مجاز در بوفه ها عرضه شود.

وی تصریح كرد البته عرضه اقلام خوراكی مجاز در بوفه های مدارس نیاز به پایش و نظارت دارد و باید مرتبا از سوی بازرسان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش كنترل شود تا بوفه های مدارس مواد غذایی ارائه دهند كه تهدید كننده سلامت نبوده و مطابق با استانداردها و دستورالعمل ها باشد.

بوفه های مدارس می توانند خشكبار، خرما و انواع مغزها مانند پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، بادام هندی، فندق، نخودچی، توت خشك، انجیر خشك، كشمش، آجیل سویا و خرما (بسته بندی شده) و انواع میوه خشك را عرضه كنند.

همچنین شیر و فرآورده های آن انواع شیر، ماست، كشك، پنیر (پاستوریزه، استرلیزه بسته بندی شده) و نوشیدنی مانند آبمیوه های طبیعی و دوغ بدون گاز (پاستوریزه و استرلیزه)، ماءالشعیر و آب معدنی از دیگر مواد خوراكی كه می توان در بوفه های مدارس فروخت.

فروش انواع چیپس و پفك، یخمك، نوشابه های گازدار (به جز ماءالشعیر)، آدامس، سوسیس و كالباس، سالادالویه، انواع لواشك و آلو و آلوچه فاقد شرایط بهداشتی، آب نبات هایی كه به سطح دندان می چسبند، آبمیوه هایی كه از آب و قند اسانس میوه تهیه شده اند، فلافل و بستنی یخی در پایگاه های تغذیه مدارس ممنوع است.

اجتمام(4)**9185**1588
۰ نفر