۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81180081
T T
۰ نفر

تسهیلات گمركی میان ایران و روسیه برقرار می‌شود

۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81180081
تسهیلات گمركی میان ایران و روسیه برقرار می‌شود

تهران - ایرنا - سفیر روسیه در ایران در آستانه سفر رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران به این كشور با وی دیدار و گفت و گو كرد و در این ملاقات بر برقراری تسهیلات گمركی میان ایران و روسیه تأكید شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مسعود كرباسیان رئیس كل گمرك ایران در دیدار با لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران بر افزایش سطح روابط گمركات دو كشور تأكید كرد و گفت: گمركات ایران و روسیه باید اسناد گمركی هر طرف را به عنوان اسناد گمركی خودشان قلمداد كنند تا نیازی به ارزیابی مجدد كالاها در مبادی گمركی كشور مقابل نباشد و می بایست ما یكبار كالا را ارزیابی كنیم.

وی به ضرورت تبادل اطلاعات به صورت الكترونیكی میان گمركات دو كشور اشاره كرد و اظهار داشت: ایران و روسیه موافقتنامه جدیدی بر اساس نیاز گمركات و بر مبنای الگوی روز امضاء خواهند كرد.

كرباسیان گفت: محتوای یادداشت تفاهمی كه در گذشته میان گمركات ایران و روسیه امضاء شده بر مبنای تبادل اطلاعات و آمار بوده و با وجود گسترش روابط دوجانبه و افزایش سطح مبادلات تجاری میان ایران و روسیه گمركات دو كشور می بایست تفاهم نامه جدیدی امضاء نمایند.

وی به محتوای تفاهم نامه جدید نیز اشاره كرد و گفت: یكی از موارد مهمی كه قرار است در تفاهم نامه جدید گنجانده شود، موضوع همكاری گمركات دو كشور جهت معرفی تجار خوشنام برای دریافت تسهیلات ویژه گمركی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت همكاری گمركات دو كشور به منظور مبارزه با جرایم سازمان یافته هم تأكید كرد.

به گزارش روابط عمومی گمرك، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران نیز در این دیدار ، ملاقات با رئیس كل گمرك ایران را بسیار مهم توصیف كرد و گفت: از وضع فعلی مبادلات تجاری دو كشور خوشحال نیستم، چون قابلیت های تجاری ایران و روسیه بسیار بیشتر از این میزان است.

سفیر روسیه در ایران در ادامه ضمن استقبال از سفر كرباسیان به روسیه ، قول مساعد داد تابه برخی مشكلات گمركی تجار ایران در روسیه دراسرع وقت رسیدگی نماید.

اقتصام(1)** 9141**1594