۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴
کد خبر: 81185770
T T
۰ نفر
رييس اتحاديه فوتبال انگليس خواهان راي گيري مجدد براي ميزباني جام 2022 شد

تهران - ايرنا - رييس اتحاديه فوتبال انگليس خواهان راي گيري مجدد براي تعيين ميزبان جام جهاني فوتبال 2022، در صورت اثبات اتهامات مربوط به تباني در جريان اين تصميم گيري شد.

به گزارش يورو اسپورت، گرك دايك اين اظهارات را پس از انتشار گزارش روزنامه ساندي تايمز انگليس مبني بر وجود هزاران سند معتبر در رابطه با پرداخت پول از سوي محمد بن همام عضو پيشين كميته اجرايي فيفا براي انتخاب قطر بيان كرده است.

وي به برنامه خبري كانال 4 گفت: برخي مدارك موجود دراين زمينه كاملا قانع كننده است. در اين صورت به طور مسلم بايد در روند واگذاري ميزباني تجديد نظر كرد.

او همچنين در گفت وگو جداگانه اي با سرويس ورزشي بي.بي.سي اظهار داشت: اگر فساد سيستم آشكار و مشخص شود كه برندگان امتياز ميزباني با توسل به رشوه و اعمال نفوذ موفق به كسب اين امتياز شده اند، طبيعي است كه اين روند بايد ابطال شود و دوباره در اين زمينه تصميم گيري شود.

روزنامه ساندي تايمز مدعي شده است كه بر اساس مداركي كه در اختيار دارد، بن همام براي نيل به اين هدف، مبالغي را به مقامات مسوول فوتبال پرداخت كرده است.

با وجود اين منابع مرتبط با بن همام تاكيد مي كنند، وي هيچ نقشي در برنامه قطر براي كسب امتياز ميزباني اين جام نداشته و تلاش هاي وي تنها معطوف به تحكيم جايگاه خود و تلاش براي رسيدن به رياست فيفا بوده است.

ميشل گارسيا رييس هيات بازرسي فيفا هم اكنون در حال بررسي روند واگذاري ميزباني جام هاي جهاني 2018 و 2022 است و هفته آينده در عمان با مقامات مسوول قطري در اين زمينه ديدار و گفت و گو خواهد كرد.

ورزشي**643**9126**1581
۰ نفر