۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲
کد خبر: 81188141
T T
۰ نفر

انجمن علوم سیاسی:دروس جدید این رشته را متوقف كنید

۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲
کد خبر: 81188141
انجمن علوم سیاسی:دروس جدید این رشته را متوقف كنید

تهران - ایرنا - انجمن علوم سیاسی با انتقاد ازابلاغ سرفصل ها و دروس جدید رشته علوم سیاسی توقف موقت یكساله اجرای آن را خواستار شد .

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، درنامه ای كه انجمن علوم سیاسی برای رییس جمهوری ارسال كرده، آمده است: آنچه به نام اصلاح عناوین و سرفصل های رشته علوم سیاسی تاكنون انجام شده بدون مشاركت و تایید اعضای هیات علمی گروه های علوم سیاسی و نهادهای مرجع و معتبر علمی حوزه علم و سیاست بوده و از آسیب ها ، تنگناها، نواقص و خلاء های جدی برخوردار است .

در ادامه نامه خطاب به دكتر حسن روحانی رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: چشم انداز اجرای سرفصل ها آسیب های جبران ناپذیری در رشته علوم سیاسی بر جای خواهد گذاشت .

همچنین این انجمن در نامه ای جداگانه به اعضای هیات علمی دانشكده های علوم سیاسی سراسر كشور خواسته است تا آنها از این درخواست حمایت كنند.

رونوشت این نامه نیز قرار است برای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در روزهای نخستین خردادماه امسال سرفصل ها و دروس جدید دوره كارشناسی رشته علوم سیاسی را ابلاغ كرد.

یادآور می شود : پس از آنكه سرفصل ها و دروس جدید رشته علوم سیاسی در كمیته علوم سیاسی شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و تصویب شد، این مساله در شورای تحول علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به تصویب رسید و برای اجرا در سال تحصیلی 93-94 به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

براین اساس 90 عنوان كتاب جدید در رشته علوم سیاسی به دانشجویان سال اولی دوره كارشناسی علوم سیاسی دانشگاه های كشور تدریس می شود كه ازجمله آنها می توان به 'سیره نبوی'، 'قرآن و سیاست' و 'ادبیات سیاسی فارسی' اشاره كرد. همچنین به جای درس 'نوسازی و توسعه سیاسی'، درس 'توسعه و پیشرفت' و برخی از مفاهیم مانند 'مردمسالاری دینی' و 'اقتصاد مقاومتی' تدریس خواهد شد.

سه سال پیش و در پی مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحول در علوم انسانی، شورای تحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل تشكیل شد.

این شورا دارای چهار كمیته تخصصی مطالعات سیاسی، مطالعات ایران، مطالعات اسلامی و مطالعات بین المللی می شود. به موازات فعالیت كار این چهار كمیته، دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی نیز به طور جداگانه طرح تحول در علوم سیاسی را دنبال كردند.

فراهنگ(5)**9129**1601**
۰ نفر