۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲
کد خبر: 81190138
T T
۰ نفر
محسنی اژه ای: این بازی برد-برد كه می گویند یعنی چه؟

قم - ایرنا - دادستان كل كشور گفت: روحانیون، بزرگان و متدینین، اگر كشور مستقل می خواهیم باید ثروتمند باشیم، دشمنان می خواهند از راه اقتصاد به ما ضربه بزنند. به همین دلیل رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح كردند، آیاحالا كه دشمنان دربحث هسته ای می خواهند ما را از حق خود محروم كنند باید دست روی دست بگذاریم و بگوییم نمی توانیم؟

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای ،پنجشنبه در اجتماع راهپیمایان 15 خرداد قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: این بازی برد برد كه می گویند یعنی چه؟ چرا توضیح نمی دهید كه برد - برد به معنای چیست و چگونه می خواهید ما برد كنیم و آمریكا هم برد كند؟



عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای ایران، بازی بُرد - بُرد را این گونه توضیح داده است در اصول نمی توان به دنبال بازی بُرد - بُرد بود، اما در تاكتیك می شود. تنها انجام برخی اقدامات اعتماد ساز و پاسخ به ابهامات است تا این كه اطمینان حاصل شود كه برنامه نظامی هسته ای در كار نیست. برای ما این كه برنامه صلح آمیز از جمله غنی سازی داشته باشیم و تحریم نباشیم، بُرد است و برای آنها اگر اطمینان حاصل شود كه سلاح هسته ای در كار نیست، بُرد است.

بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی كه ساخت بمب اتم را حرام اعلام كرده اند، جمهوری اسلامی ایران برای شفاف سازی در این مسیر چیزی را از دست نخواهد داد و برای آنان نیز این شفاف سازی برد خواهد بود.

دادستان كشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: كسانی كه در زمان جنگ القاء می كردند كه جنگ پرهزینه است و می گفتند ما جوانانمان را در جنگ به شهادت می رسانیم امروز همین حرف ها را ولی با الفاظ دیگری می زنند.

محسنی اژه ای گفت: آنچه باعث پیروزی و حفظ انقلاب شده است تكیه بر قدرت خداوند و مردم، بصیرت، مجاهدت، مقاومت و انسجام بوده است باید مراقب باشیم، امروز زلزله «ما نمی توانیم» در جامعه ما با الفاظ دیگری پمپاژ می شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در جامعه تبلیغ می شود كه نمی توانیم با دنیا دربیافتیم این افراط و تندروی است، آن زمان ایستادن در برابر شاه را افراط می دانستند امروز نیز مقابله و ایستادن در برابر ظالمین را افراط می دانند.

وی گفت: با وجودی كه شخصیت های دینی، بزرگان، امام راحل و شهید مدرس بارها تاكید كردند كه سیاست ما عین دیانت و دیانت عین دیانت ماست، یعنی دین ما، دین سیاسی است ولی عده ای دنبال القای شعار «جدایی دین از سیاست» هستند.

دادستان كشور افزود: امروز عده ای با كلمات مشتبه، بحث حكومت دینی و دین دولتی را مطرح و این گونه القاء می كنند كه دین آزاد است و ما چه كار به دین مردم داریم.

وی اضافه كرد: متاسفانه همان كلامی كه دین را از سیاست جدا می داند امروز با كلمات مشتبه، در جامعه ما از طریق رسانه های عادی و تریبون های عمومی پمپاژ می شود.

محسنی اژه ای بیان كرد: پیامبر اسلام (ص) برای اینكه مردم به بهشت بروند و جلو رفتن آنها به جهنم را بگیرد چه اندازه خود را به زحمت می انداختند و دلسوزی می كردند و چه اندازه ایشان برای هدایت مردم تلاش می كردند تا جبرئیل امین نازل شده كه ای پیامبر، این قدر خود را به زحمت نینداز.

وی ادامه داد: حالا اگر یك عالم، روحانی و امام جمعه ای به فكر دین مردم باشد باید آن را به سخره بگیریم؟

دادستان كل كشور افزود: در بین مردم ترویج می كنند كه عده ای افراطی با علم جدید مخالف هستند و یا می گویند ما نمی توانیم جلو ماهواره، اینترنت و شبكه های اجتماعی را بگیریم و دنبال القای شعار نمی توانیم در كشور هستند.

** باید اینترنت را بومی كنیم

وی ادامه داد: وقتی نمی توانیم باید چه كار كنیم آیا باید دست روی دست بگذاریم؟ كسی نمی گوید از فضای مجازی استفاده نشود، ولی باید زیرساخت های خود را تقویت و اینترنت و فضای مجازی را بومی كنیم.

محسنی اژه ای گفت: ما جوانان و امكاناتی داریم كه همان گونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر همت كنیم می توانیم در فضای مجازی سرمایه گذاری و اینترنت ملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: آنها هر مطلبی كه بخواهند از مسائل اخلاقی، سیاسی و فرهنگی در خانواده های ما پمپاژ می كنند و در این فضا به همه اطلاعات دسترسی دارند.

دادستان كل كشور اظهار كرد: چرا صداقت در گفتار نیست، چه كسی مخالف فناوری های بومی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی است؟ امروز مانند گذشته می خواهند ما را به مسائل فرعی سرگرم تا از مسائل اصلی بازبمانیم. ك/2

7401/ 550 /679 **‌اول 1610
۰ نفر