۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۲۱
کد خبر: 81190489
T T
۰ نفر
تیم ملی والیبال در سومین ناكامی خود یك امتیاز از برزیل گرفت

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در لیگ جهانی سال 2014 یك شكست دیگر را تجربه كرد، اما موفق به كسب یك امتیاز از برزیل حریف پر افتخار خود در این رقابت ها شد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود عصر امروز جمعه در سالن جی ناسیو شهر سائوپائلو برزیل به مصاف تیم والیبال این كشور رفت و سه بر دو مغلوب این تیم شد تا سومین شكست خود را در لیگ جهانی امسال تجربه كرده باشد.

ملی پوشان والیبال ایران به رغم ارائه یك بازی خوب، در این دیدار سه بر دو مغلوب شدند تا نخستین امتیاز خود در این رقابت ها را از برزیل به دست آوردند.

ملی پوشان ایران در ست های دوم و سوم با امتیازهای 30 بر 28 و 28 بر 26 به پیروزی رسیدند، اما در ست های اول، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 23 و 15 بر 13 مغلوب برزیل شدند تا تیم ایران در مجموع سه بازی خود تنها یك امتیاز به دست آورد.

اسلوبودان كواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این بازی از تركیب سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور و عبدالرضا علیزاده استفاده كرد.

مهدی مهدوی، امیر غفور، آرمین تشكری، علیرضا مباشری و مجتبی میرزاجانپور بازیكنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند كه آرمین تشكری جایگزین عادل غلامی شده است تا تیم ملی والیبال ایران با یك تغییر نسبت به بازی با ایتالیا به میدان برود.

تیم ملی والیبال ایران ابتدای این بازی سرویس های هدفمند را در دستور كار خود داشت، اما برزیل خوب در برابر ملی پوشان ایران كار كرد و با استفاده از نقاط ضعف بازیكنان موفق به برتری در این بازی شد. تعداد سرویس های خراب شده تیم ایران در این دیدار به مراتب بیشتر از انتظار و استاندارد این بازی ها بود.

در ست دوم و سوم این بازی، تیم ملی والیبال ایران به دلیل اشتباهات بازیكنان برزیل استحقاق پیروزی داشت و در نهایت نیز موفق به شكست برزیل در این دو ست شد تا یك امتیاز لیگ جهانی سال 2014 را از برزیل به دست آورد.

یكی از نكات جالب توجه این بازی، عصبانیت اسلوبودان كواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران به ویژه در ست اول بازی بود كه در وقت های استراحت با صدای بلند با بازیكنان صحبت می كرد كه این موضوع نشان دهنده نارضایتی او از عملكرد بازیكنان ایران بود.

در مقابل او برناردو رزنده سرمربی تیم ملی والیبال برزیل بود كه با خونسردی و آرامش با بازیكنان خود صحبت می كرد. البته در لحظات پایانی ست دوم و سوم این سرمربی نیز عصبانی شد.

تیم ملی والیبال برزیل با كسب این پیروزی پنج امتیازه شد و به صورت موقت در رتبه دوم جدول گروه A قرار گرفت تا نتیجه بازی ایتالیا و لهستان مشخص كننده عنوان دومی این گروه باشد.

جورا مكری از اسلواكی و عزیز ینر از تركیه به عنوان داور اول و دوم قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.

در دیدار دو تیم ایران و برزیل شهرام محمودی با كسب 22 امتیاز امتیازآورترین بازیكن میدان بود.

پس از او مجتبی میرزاجانپور با 18 امتیاز دیگر بازیكن موثر ایران بود. محمد موسوی و آرمین تشكری نیز با كسب 14 و 10 امتیاز دیگر بازیكنان امتیازآور ایران بودند.

در طرف دیگر میدان جونیور سانتوز بازیكن شماره 5 برزیل 16 امتیاز كسب كرد.

تیم ملی والیبال ایران فردا شنبه دومین بازی خود برابر برزیل را در همین سالن برگزار خواهد كرد.

گزارش كامل ست های بازی ایران و برزیل به قرار زیر است:



* ست نخست (ایران 23 – برزیل 25)

برزیلی ها كه با سه شكست در چهار مسابقه قبلی خود با انگیزه زیادی در مسابقه با ایران به میدان آمده بودند، بازی را خیلی خوب شروع كردند و عملكرد درخشانی در زدن اسپك داشتند. بر خلاف برزیل، بازیكنان ایران در زدن اسپك پر اشتباه و در دریافت توپ ضعیف كار كردند تا وقت استراحت فنی اول این مسابقه در امتیاز 8 بر 5 به سود برزیل اعلام شود. در ادامه مسابقه عملكرد فوق العاده محمد موسوی كه با یك دفاع روی تور و دو سرویس سه امتیاز پیاپی برای ایران به دست آورد، فاصله میان دو تیم را به یك امتیاز كاهش داد. سعید معروف هم برای از كار انداخت دفاع روی تور حریف، چند بار از برنامه پایپ استفاده كرد تا برنامه هجومی ایران شكل متنوع تری داشته باشد. چند اشتباه فردی از بازیكنان ایران باعث شد بازهم فاصله دو تیم افزایش یابد و وقت استراحت فنی دوم هم در امتیاز 16 بر 13 به سود برزیل اعلام شود. دریافت های ضعیف بازیكنان ایران باعث می شد در بسیاری از موارد توپ به سعید معروف پاسور تیم ملی كشورمان نرسد و به همین دلیل بیشتر اسپك ها با دفاع سه نفره حریف مواجه می شد. افزایش فاصله امتیازی میان دو تیم، اسلوبودان كواچ را مجبور كرد در امتیاز 19 بر 14 به سود برزیل درخواست وقت استراحت كند. بازیكنان ایران در این ست خطاهای زیادی هم در زدن سرویس داشتند كه همین مسئله به آنها اجازه نمی داد فاصله خود را با حریف كم كنند. در امتیاز 23 بر 20 به سود برزیل مهدی مهدوی و امیر غفور به جای شهرام محمودی و سعید معروف به میدان رفتند اما كسب یك امتیاز دیگر برای برزیل موجب شد كواچ دومین وقت استراحت خود در این ست را هم درخواست كند. دو اسپك از امیر غفور و محمد موسوی دو امتیاز برای كشورمان به ارمغان آورد تا رزنده برای كاهش روند امتیازگیری ایران تقاضای وقت استراحت كند. پس از ورود دو تیم به میدان یك دفاع روی تور و یك امتیاز دیگر برای ایران بازهم رزنده را مجبور به درخواست وقت استراحت كرد. كواچ هم آرمین تشكری را به جای عبادی پور به میدان فرستاد تا از توانایی این بازیكن در زدن سرویس های موجی استفاده كند اما ضعف در توپ گیری در تیم ایران باعث شد فرصت طلایی برای مساوی شدن با برزیل از دست برود و ست نخست با امتیاز 25 بر 23 به سود این تیم به پایان برسد.



* ست دوم (ایران 30 – برزیل 28)

ایران ست دوم را كمی بی روحیه آغاز كرد. در مقابل برزیلی ها با علمكرد خوب خود در دریافت توپ روند بازی را به سود خود پیش بردند. وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 4 به سود میزبان اعلام شد. پس از ورود دو تیم به میدان، سرویس های بسیار خوب میلاد عبادی پور و درخشش مدافعین روی تور ایران فاصله دو تیم را كاهش داد و بالاخره امتیاز سرویس عبادی پور كار را در امتیاز 8 به تساوی كشاند. در امتیاز 13 بر 11 به سود برزیل، مجتبی میرزاجانپور به جای میلاد عبادی پور به میدان آمد تا با توانایی خود در دفاع روی تور به كمك تیم ملی كشورمان بیاید. بازی پر اشتباه بازیكنان ایران كه خطاهای زیادی در پاس دادن داشتند باعث شد فاصله بازهم افزایش یابد و وقت دوم استراحت در امتیاز 16 بر 13 به سود برزیل اعلام شود. بازی جنگنده بازیكنان ایران در ادامه مسابقه به تدریج فاصله را كمتر كرد. در امتیاز 21 بر 20 به سود برزیل، تشكری به جای فائزی به میدان رفت تا از توانایی خود در زدن سرویس استفاده كند كه نتیجه آن تساوی دو تیم در امتیاز 21 بود. در تساوی دو تیم در امتیاز 22 مهدوی و غفور مانند ست قبل به جای محمودی و معروف وارد میدان شدند. كواچ دو بار و در امتیازهای 23 بر 22 و 24 بر 23 به سود برزیل درخواست وقت استراحت كرد تا با گوشزد كردن آخرین نكته های مورد نظرش به بازیكنان، برتری در این ست را به سود ایران رقم بزند. در امتیاز 24 بر 23 عبادی پور هم به جای خود بازگشت تا دریافت ایران شرایط بهتری پیدا كند. محمد موسوی كه در این ست عملكرد درخشانی در دفاع روی تور داشت، با یك سرویس دیدنی یك امتیاز به دست آورد تا ایران با امتیاز 25 بر 24 از حریف پیش بیفتد و رزنده درخواست وقت استراحت كند. در نهایت امتیاز سرویس آرمین تشكری ایران را به امتیاز پیروزی رساند تا در پایان یك ست زیبا، نفس گیر و طولانی كه 40 دقیقه طول كشید ایران با امتیاز 30 بر 28 به پیروزی برسد.



* ست سوم (ایران 28 – برزیل 26)

ایران ست سوم را با تركیبی متفاوت آغاز كرد و آرمین تشكری و مجتبی میرزاجانپور به جای سامان فائزی و میلاد عبادی پور در تركیب اصلی قرار گرفتند. برزیل در این ست بازی را با درخشش در توپ گیری و دفاع روی تور آغاز كرد. بازیكنان ایران هم عملكرد خوبی در زدن سرویس و اسپك داشتند اما وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 7 به سود برزیل اعلام شد. در این ست بازی كاملا پایاپای پیش می رفت. بازیكنان ایران عملكرد درخشانی در دفاع روی تور داشتند و در توپ گیری و دریافت بهتر از ست های قبل عمل كردند. درخشش در دفاع روی تور ایران را در امتیاز 18 بر 17 از حریف پیش انداخت تا رزنده درخواست وقت استراحت كند اما نتوانست در روند امتیازگیری ایران خللی ایجاد كند. در امتیاز 21 بر 19 به سود ایران، مهدوی و غفور بازهم به جای محمودی و معروف وارد میدان شدند اما این تغییر نتیجه نداد و برزیل به دو امتیاز پیاپی رسید تا كواچ درخواست وقت استراحت كند. زمانی كه دو تیم در امتیاز 22 مساوی بودند، عبادی پور هم به جای میرزاجانپور به میدان رفت. در امتیاز 24 بر 23 به سود برزیل، كواچ دومین وقت استراحت خود را هم درخواست كرد تا مانع از شكست ایران در این ست شود. در امتیاز 24 برای هر دو تیم، معروف و محمودی به جای خود بازگشتند. در تساوی 25 هم میرزاجانپور به جای خود برگشت. در امتیاز تساوی 26 آرمین تشكری در خط سرویس قرار گرفت و با یك سرویس درخشان دیگر دریافت عقب زمین برزیل را به هم ریخت تا ایران به امتیاز 27 برسد و رزنده درخواست وقت استراحت كند. در این ست هم آرمین تشكری با یك امتیاز سرویس پیروزی را برای ایران به ارمغان آورد تا ایران ست دوم را با امتیاز 28 بر 26 به سود خود رقم بزند.



* ست چهارم (ایران 23 – برزیل 25)

برتری در آغاز این ست با تیم ایران بود. آرمین تشكری كه با سرویس های درخشانش امتیازات برتری ایران در دو ست قبلی را به دست آورده بود در این ست هم سرویس های دیدنی خود را تكرار كرد. در امتیاز 5 بر 3 به سود ایران موریلو اندرس در میان تشویق بی امان برزیلی ها به میدان آمد اما تشكری دو سرویس بعدی خود را به دست های این بازیكن زد تا ناتوانی دریافت كننده با تجربه برزیلی ها هم در دریافت سرویس های سرعتی زن ایران نمایان شود. وقت استراحت فنی اول این مسابقه در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران اعلام شد. چند اشتباه فردی از بازیكنان ایران و درخشش برزیلی ها در دفاع روی تور باعث شد دو تیم در امتیاز 9 به تساوی برسند و كواچ درخواست یك وقت استراحت كند.

در ادامه مسابقه بازی بسیار زیبا و به صورت پایاپای پیش می رفت. ایران در دفاع روی تور عملكرد درخشانی داشت و مهاجمین حریف را به مشكل انداخته بود. وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 15 به سود برزیل اعلام شد. در حالی كه دو تیم بسیار نزدیك پیش می رفتند سه اشتباه فردی از بازیكنان ایران باعث شد نتیجه 22 بر 18 به سود برزیل شود. در امتیاز 23 بر 19 نیز كواچ درخواست وقت استراحت كرد. پس از ورود دو تیم به میدان، آرمین تشكری یك امتیاز با اسپك كسب كرد و سپس در خط سرویس قرار گرفت كه نتیجه آن یك امتیاز دیگر برای ایران بود. رزنده برای ایجاد خلل در سرویس های تشكری در امتیاز 23 بر 21 درخواست وقت استراحت كرد. در امتیاز 24 بر 23 به سود برزیل، مهدوی و غفور مانند سه ست قبلی به جای محمودی و معروف به میدان رفتند اما خطای تور از میرزا جانپور باعث شد این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود برزیل به پایان برسد.



* ست پنجم (ایران 13– برزیل 15)

ایران ست سرنوشت ساز پنجم را با سرویس آرمین تشكری آغاز كرد اما این بار سرویس این بازیكن با دریافت خوب حریف و ناكامی مدافعین روی تور ایران در مقابل با اسپك این تیم همراه بود تا نخستین امتیاز ست به برزیل برسد. اگرچه در اوایل ست برزیل از ایران پیش افتاده بود اما بازی درخشان بازیكنان كشورمان به خصوص در دفاع روی تور باعث شد جای دو تیم در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تغییر كند. پس از ورود دو تیم به میدان نیز فرهاد قائمی با یك امتیاز سرویس ایران را به امتیاز 9 رساند تا رزنده درخواست وقت استراحت كند. در امتیاز 11 بر 9 به سود ایران مهدوی و غفور به جای محمودی و معروف وارد میدان شدند. مدافعین ایران چند بار در مقابله با اسپك های حریف ناكام ماندند تا كواچ در امتیاز 11 بر 10 به سود ایران درخواست وقت استراحت كند تا مشكل دفاعی بازیكنان ایران حل شود. یك سرویس درخشان و یك امتیاز سرویس از مجتبی میرزاجانپور ایران را در امتیاز 13 بر 11 پیش انداخت و رزنده هم یك وقت استراحت درخواست كرد. با وجود اینكه ایران در آستانه پیروزی در این ست قرار داشت، برزیل ناگهان از این رو به آن رو شد و در نهایت در این ست با امتیاز 15 بر 13 و در مجموع با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد.

ورزشی(2)**1379
۰ نفر