۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱:۱۴
کد خبر: 81190557
T T
۰ نفر
ابراز رضايت بازيكنان تيم ملي واليبال از مسابقه با برزيل

تهران - ايرنا - چند تن از بازيكنان تيم ملي واليبال ايران پس از شكست مقابل تيم ملي قدرتمند برزيل اظهار داشتند: كسب يك امتياز مقابل پر افتخارترين تيم تاريخ ليگ جهاني نتيجه خوبي است.

به گزارش ايرنا، اين مسابقه عصر جمعه به وقت تهران در چارچوب ليگ جهاني واليبال در سالن ايناسيو ايبيراپوئراي شهر سائوپائولو برگزار شد و با نتيجه 3 بر 2 به سود ميزبان پايان يافت.

به گزارش فدراسيون واليبال، ' آرمين تشكري' دفاع وسط تيم ملي واليبال ايران پس از بازي گفت: كسب يك امتياز مقابل تيم قدرتمندي مثل برزيل آن هم در خانه حريف نتيجه خوبي براي ما محسوب مي شود.

وي افزود: برزيل تيم بزرگي است و نمي توانيم توقع داشته باشيم به راحتي مقابل تيمي كه سابقه قهرماني در المپيك و جهان را دارد به پيروزي برسيم.

تشكري ادامه داد: زحمت زيادي كشيديم كه به پيروزي برسيم و فكر مي كنم نسبت به دو مسابقه مقابل ايتاليا هم بازي بهتري ارائه كرديم.

مدافع وسط تيم ملي واليبال ايران گفت: اشتباهات جزيي باعث شد شكست بخوريم. بازي بسيار نزديك بود و هر پنج ست با اختلاف دو امتياز ميان دو تيم به پايان رسيد. بازي به حدي نزديك و حساس بود كه حتي تيم بزرگي مانند برزيل هم دچار اشتباه مي شد.

وي تاكيد كرد: مي توانستيم برزيل را شكست بدهيم اما همين كه در خانه حريف به يك امتياز دست پيدا كرديم هم نتيجه خوبي براي ما بود.

تشكري اظهار داشت: هر گاه سرمربي به من اعتماد كند و فرصت حضور در ميدان را داشته باشم با تمام توان بازي خواهم كرد. بايد به نظر كواچ احترام بگذاريم چون هم بازيكن بزرگي بوده و هم سرمربي بزرگي است و مطمئنا شرايط بازيكنان را به خوبي مي داند.

وي درباره عملكردش در بازي مقابل برزيل گفت: مي توانستم از اين بهتر بازي كنم.



* بايد ياد بگيريم بازي تا سوت پايان ادامه دارد

كاپيتان تيم ملي واليبال ايران هم گفت: بايد ياد بگيريم كه مسابقه تا زده شدن سوت پايان بازي از سوي داور ادامه دارد و نبايد بازي را رها كنيم.

سعيد معروف پس از شكست سه بر دو تيم ملي واليبال كشورمان مقابل برزيل افزود: هر پنج ست اين مسابقه با فاصله دو امتياز به پايان رسيد و بازي به قدري پاياپاي بود كه هر دو تيم مي توانستند با نتيجه سه بر دو پيروز شوند.

وي ادامه داد: طبيعي است كه برزيل در امتيازات حساس نه تنها از ما بلكه از همه تيم هاي جهان بهتر بازي كند و اوج كار ما در دو ستي كه پيروز شديم اين بود كه در امتيازات پاياني بهتر از برزيل كار كرديم.

معروف خاطر نشان كرد: معمولا زماني كه با تيم هاي بزرگتر بازي مي كرديم امتيازات حساس به حريف مي رسيد اما در بازي امروز مقابل برزيل در دو ست اين رويه را تغيير داديم.

وي گفت: همه فكر مي كردند بازي با پيروزي ما به پايان مي رسد اما بايد ياد بگيريم كه واليبال تا سوت پايان ادامه دارد و تا زماني كه داور اعلام نكرده، بازي را رها نكنيم.

كاپيتان تيم ملي واليبال ايران اظهار داشت: پس از دو شكست مقابل ايتاليا خيلي سخت بود كه به شرايط ايده آل برسيم اما در بازي با برزيل بازي خوبي ارائه كرديم. اميدوارم در بازي فردا با دست پر از ميدان خارج شويم تا در مسابقاتي كه در تهران داريم با خيال راحت تر و استرس كمتري بازي كنيم.

وي خاطر نشان كرد: در برزيل از تيم هاي واليبال و فوتبال توقع بالايي دارند و با توجه به شكست هايي كه اين تيم در ديدارهاي قبلي ليگ جهاني داشت فشار زيادي روي بازيكنان و كادر فني وارد مي شد.

معروف افزود: اين مساله باعث مي شود كه برزيل در ديدارهاي خارج از خانه بهتر از ديدارهاي خانگي بازي كند. اين تيم در مسابقه امروز هم برزيل هميشگي نبود و اشتباهات بچه گانه اي داشتند كه هيچ وقت از برزيلي ها سر نمي زند. اين شرايط در تيم برزيل فرصت خوبي براي ما محسوب مي شود كه بتوانيم از آن استفاده كنيم و حداقل يك پيروزي به دست بياوريم.



* برزيل پيروز نشد، ما باختيم

سرمربي تيم ملي واليبال ايران هم گفت: برزيل در مسابقه امروز پيروز نشد بلكه اين ما بوديم كه باختيم.

اسلوبودان كواچ پس از شكست سه بر دو ايران مقابل برزيل افزود: در ست هاي دوم و سوم بازي خوبي ارائه كرديم اما پس از آن مانند يك تيم عمل نكرديم. بازيكنان رو به بازي انفرادي آوردند و هماهنگي تيمي را فراموش كردند.

وي ادامه داد: در اين شرايط رسيدن به پيروزي آسان نيست زيرا بازي كردن مقابل برزيل در هر شرايطي كار سختي است. از اين نتيجه خوشحال نيستم چون فكر مي كنم برزيل پيروز نشد بلكه ما نتيجه را واگذار كرديم.

سرمربي تيم ملي واليبال ايران خاطر نشان كرد: نمي دانم چه اتفاقي براي بازيكنان در ست هاي چهارم و پنجم رخ داد اما آنها بازي تيمي را فراموش كردند. در اين بازي در سرويس و دفاع روي تور خيلي خوب كار كرديم اما اشتباهات زياد بازيكنان اجازه نداد به پيروزي برسيم.

وي افزود: بايد بازي امروز را بررسي كنيم تا مشخص شود كه مشكل تيم چيست و آن را براي مسابقه بعد حل كنيم. بايد در بازي هاي بعدي هم مانند مسابقه با برزيل سرويس بزنيم تا به نتيجه مورد نظرمان برسيم.



* ايران مقابل پرافتخارترين تيم ليگ جهاني يك امتياز گرفت

تيم ملي واليبال ايران با شكست سه بر دو مقابل برزيل پر افتخارترين تيم تاريخ ليگ جهاني، نخستين امتياز خود در اين دوره از رقابت ها را به دست آورد.

در اين مسابقه كه از ساعت 17:30 جمعه (به وقت تهران) در سالن ايناسيو ايبيراپوئراي شهر سائوپائولو آغاز شد برزيل در ست هاي اول و چهارم با امتيازات مشابه 25 بر 23 به پيروزي رسيد و ايران در ست هاي دوم و سوم با امتيازات 30 بر 28 و 28 بر 26 حريف خود را شكست داد تا كار به ست پنجم كشيده شود.

در ست پنجم نيز برزيل با امتياز 15 بر 13 به پيروزي رسيد تا اين تيم به دو امتياز و ايران به يك امتياز با ارزش آن هم در خارج از خانه دست يابد.

در اين مسابقه برزيل از حمايت حدود 5 هزار تماشاگر خودي بهره مي برد و حدود 20 ايراني هم با حضور در سالن، عملكرد بازيكنان كشورمان را از نزديك تماشا كردند.

اسلوبودان كواچ در اين مسابقه تيم خود را با تركيب اوليه سعيد معروف، شهرام محمودي، محمد موسوي، سامان فائزي، فرهاد قائمي، ميلاد عبادي پور و عبدالرضا عليزاده به ميدان فرستاد.

مهدي مهدوي، امير غفور، آرمين تشكري، عليرضا مباشري و مجتبي ميرزاجانپور هم بازيكنان ذخيره ايران در اين مسابقه بودند.

برناردو رزنده سرمربي برزيل هم در اين بازي تيم خود را با تركيب اوليه برونو رزنده، والاس ده سوزا، سيدني دوس سانتوس (سيدائو)، ريكاردو لوكارلي، لوكاس ساتكمپ، مائوريسيو سيلوا و ماريو پدريرا به بازي گرفت.

ورزشي**1379**1751 ** 1551