۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۰۳
کد خبر: 81190699
T T
۰ نفر
نایینی : فدراسیون والیبال توجهی به نقدهای پیشكسوتان نمی كند

تهران - ایرنا - كارشناس والیبال و بازیكن سابق تیم ملی در پاسخ به صحبت های دبیركل این فدراسیون كه گفته بود برخی دوستان همیشه انتقاد می كنند،گفت:متاسفانه فدراسیون والیبال هم هیچ توجهی به نقد پیشكسوتان ندارد.

به گزارش ایرنا، اكبر نایینی گفت: وقتی پاسخ شفاف به سئوالات مطرح شده را نمی دهند، باید انتظار داشته باشیم كه انتقادات سازنده كه به پیشرفت والیبال كمك می كند، ادامه داشته باشد.

وی بااشاره به اینكه دبیركل فدراسیون گفته است بیست سال طول كشید كه والیبال به اینجا برسد، تصریح كرد: اگر فدراسیون از مربیان با تجربه و افرادی از بدنه والیبال در سرپرستی تیم های ملی و كادر اجرایی خود استفاده می كرد، این زمان كوتاهتر نمی شد؟

اكبر نایینی با طرح این سئوال كه چطور یك شبه یك بازیكن مربی تیم ملی شد، خاطرنشان كرد: این مربی بعد از اتمام دوران بازیكنی بدون داشتن كارنامه ای موفق و حتی سابقه ای در مربیگری یك شبه از سوی رییس فدراسیون والیبال به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد. در مسابقات آسیایی فیلیپین هنگام تایم اوت بازی با كره جنوبی یكی از بازیكنان یقه مربی خود را گرفته و به سمت خود می كشد! (فیلم بازی موجود است). رییس فدراسیون والیبال نیز در پایان مسابقات گوانگجو طی مصاحبه ای اعلام كردكادر فنی تیم ملی بی تجربه اند و آنان را از تیم ملی كنارگذاشت، ولی بعد از مدتی این مربی به عنوان یكی از مسئولین فدراسیون مشغول بكار شد.

این بازیكن والیبال درادامه باطرح این سئوال كه چراكمیته های مربیان و پیشكسوتان فدارسیون را منحل كردید؟ گفت: در صورتی كه در چارت تشكیلاتی فدراسیون بین المللی والیبال كمیته مربیان اولین كمیته است.

وی در ادامه از رییس فدارسیون والیبال خواست برای شفاف سازی پروسه انتخاب مربی سابق تیم ملی و دبیركل فعلی فدراسیون و دلایل انحلال كمیته های مربیان و پیشكسوتان را برای جامعه والیبال توضیح دهید.

ملی پوش سابق والیبال ایران در ادامه به شكست تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا در دو مسابقه پیاپی با نتیجه مشابه 3 بر صفر اشاره كرد و گفت: كسب این نتیجه و نگرفتن حتی یك امتیاز از ایتالیا در شروع لیگ جهانی 2014 برای خیلی ها باور نكردنی نیست، زیرا سال گذشته تیم ملی در اولین حضور در لیگ جهانی در دو مسابقه خود با ایتالیا توانست پنج ست پیروز شود و چهار امتیاز كسب كند.

وی گفت: بعد از باخت اول، رییس فدراسیون والیبال به بازیكنان گفت اگر ما در دسته دوم لیگ جهانی قرار گرفته بودیم همه به به و چه چه می كردند و اگر یك یا دو مسابقه را هم می بردیم همه می گفتند عالی است، اما كسی به این موضوع توجه نمی كند كه تیم های بزرگ دنیا در گروه ما قرار دارند و قرار گرفتن در این گروه نیز یك پیروزی محسوب می شود !!

نایینی با یادآوری این مطلب خود كه چرا آرژانتین، آلمان وكانادا نخواستند اینگونه پیروز باشند، گفت: روسای فدراسیون های كشورهای فوق به خوبی آگاه بودند كه اگر در دسته یك قرار گیرند، شانسی برای حضور در مرحله بعد ندارند و با توجه به اینكه حتی یك تیم از سطح دوم به مرحله بعد صعود می كند، ترجیح دادند در رقابت های دسته دوم قرار بگیرند. ( كانادا ، آرژانتین و آلمان در لیگ جهانی سال گذشته به ترتیب پنجم، ششم و هفتم شدند و ایران نهم شد). به نظر من اگر تیم ملی والیبال ایران در دسته دوم لیگ جهانی قرار می گرفت، بالای 70 درصد شانس صعود داشت و نه تنها جزء شش تیم برتر مسابقات قرار می گرفتیم، بلكه بعد از دیدار با تیم های بزرگ در مرحله پایانی شانس قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر مسابقات را هم داشتیم.

وی گفت: كنار گذاشتن بزرگان والیبال و برگزاری غلط لیگ برتر والیبال به گونه ای كه بازیكنان بعد از لیگ مدت زیادی از شرایط مسابقه به دور هستند، از جمله دلایل شكست ایران در برابر ایتالیا و برزیل است. موافقت با رفتن ولاسكو، بردن بازیكنان به اردوهای دراز مدت بدون سرمربی، دیر آمدن كواچ و نداشتن شناخت او از بازیكنان، انگیزه بالای ایتالیا برای گرفتن انتقام و.. تنها بخش كوچكی از عوامل این شكست ها است. مسابقات سوپر لیگ كشور باید تغییر می كرد و تا 20 روز مانده به شروع لیگ جهانی ادامه می یافت.

مهم تراینكه ما در والیبال بزرگانی داریم كه اكثراازملی پوشان و مربیان تیم های ملی سابق بوده اند،كه متاسفانه والیبال ایران ازتجربیات آنان استفاده نمی كند و ریاست فدراسیون والیبال در مدت حضور در این فدراسیون اغلب از افرادی كه شاید فقط در سیزده بدر والیبال بازی كرده اند، در پست های مختلف اجرایی، مدیریت، مربی و سرپرستی تیم های ملی استفاده كرده و می كند.بعد از شكست تیم ملی از ایتالیا در لیگ جهانی و سپردن سرپرستی تیم والیبال نوجوانان به مسئولیت یكی از همین موارد بالاست !!

اكبر نایینی درپایان گفت: نباید ناكامی ها را فقط ازنگاه فنی بررسی كرد و دنبال نقطه ضعف دربین بازیكنان بود، اگر چه از نظر حرفه ای با این شرایط دیگر امیدی به صعود تیم به مرحله بعد نیست، ولی امیدوارم كه با توجه به هوش وغیرت بازیكنان ایران كه همواره از آنان كارهای بزرگی دیده ایم شگفتی ساز شوند.

ورزشی(4)**
۰ نفر