۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۵۸
کد خبر: 81191693
T T
۰ نفر

ایران ایر 100 هواپیمای مسافربری نیاز دارد

۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۵۸
کد خبر: 81191693
ایران ایر 100 هواپیمای مسافربری نیاز دارد

تهران- ایرنا- مدیر عامل شركت هواپیمایی ایران ایر(هما) گفت كه این شركت به دست كم یك صد هواپیمای مسافربری نیاز دارد كه پس از لغو تحریم ها اقدام به خرید آنها خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوحه، 'فرهاد پرورش' در گفت و گو با رسانه های خارجی افزود: در صورتی كه نتوانیم با سازندگان اروپایی و آمریكایی هواپیما در این خصوص قراردادی امضا كنیم، شركت هواپیمایی ایران ایر به روسیه و چین به عنوان كشورهای جایگزین روی خواهد كرد.

وی امكان مبادلات تجاری در آینده با شركت هایی را كه به موجب توافق ژنو با ایران همكاری داشته اند، آسان تر خواند و افزود: در صورت لغو تحریم ها در بخش هوایی، برای خرید حداقل یك صد هواپیمای بزرگ و كوچك اقدام خواهیم كرد.

دو شركت آمریكایی 'بوئینگ' و 'جنرال الكتریك' اعلام كرده اند در صدد صادرات قطعات به ایران به موجب توافق ژنو هستند.

پرورش گفت، شركت هواپیمایی اروپایی 'ایرباس' نیز به موجب توافق ژنو با ایران همكاری دارد.

سخنگوی شركت ایرباس تایید كرد كه از آمریكا برای صادرات قطعات یدكی به ایران درخواست مجوز كرده است.

پرورش با اعلام اینكه ایران در نهایت به 400 هواپیما نیاز دارد، اظهار داشت: راهبرد شركت هواپیمایی ایران ایر رقابت با شركت های هواپیمایی كشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص گفت وگو با شركت های سازنده هواپیما در مورد نیازهای ایران ایر در صورت لغو تحریم ها، افزود: با بسیاری از شركت های سازنده هواپیما در تماس هستیم. قبلا این كار آسان نبود، اما اكنون برای طرفین ممنوعیتی وجود ندارد.

پرورش در مورد قرار داشتن نام دو شركت ایرباس و بوئینگ در فهرست شركت های طرف مذاكره گفت: هر دو شركت به بازار ایران نظر دارند، اما شركت های سازنده هواپیمای دیگری هم مطرح هستند.

سخنگوی شركت بوئینگ نیز با اعلام اینكه به این شركت مجوز موقت برای فروش قطعات یدكی به ایران داده شده است، گفت: مذاكرات با مقامات شركت هواپیمایی ایران طبق این مجوز و سیاست دولت آمریكا بوده است.

رسانام**9109**1594
۰ نفر