۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۰۵
کد خبر: 81191699
T T
۰ نفر
نخستین پیروزی تیم ملی والیبال ایران به دست آمد/ ملی پوشان با اقتدار برزیل را شكست دادند

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ جهانی 2014 موفق به شكست برزیل پرافتخارترین تیم این رقابت ها شد تا ملی پوشان ایران نخستین پیروزی خود را در بازی خارج از خانه جشن بگیرند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود عصر امروز شنبه در سالن ایناسیو ایبیراپوئرای شهر سائوپائلو برزیل به مصاف تیم والیبال این كشور رفت.

ملی پوشان ایران در این بازی در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 21 و 25 بر 22 به پیروزی رسید تا با اقتدار پرافتخارترین تیم این رقابت ها از پیش رو برداشته باشد.

مردان ملی پوش برزیل در 24 دوره گذشته لیگ جهانی والیبال 17 مدال شامل 9 طلا، چهار نقره و چهار برنز كسب كرده اند و عنوان پرافتخارترین كشور این رقابت ها را در اختیار دارند.

تیم ملی والیبال برزیل در 9 دوره از 24 دوره گذشته لیگ جهانی والیبال یعنی در سال های 1993، 2001، 2003 تا 2007، 2009 و 2010 مدال طلای لیگ جهانی والیبال را به دست آورده است. همچنین در سال های 1995، 2002، 2011 و 2013 مدال نقره لیگ جهانی والیبال به تیم ملی والیبال مردان برزیل رسید و در سال های 1990، 1994، 1999 و 2000 این تیم به مدال برنز اكتفا كرد.

اسلوبودان كواچ در این مسابقه تیم خود را با تركیب اولیه سعید معروف، شهرام محمودی، سید محمد موسوی،آرمین تشكری، فرهادقائمی، مجتبی میرزاجانپور و عبدالرضا علیزاده روانه میدان كرد.

تشكری و میرزاجانپور كه دیروزبه عنوان بازیكن تعویضی به میدان رفتند و عملكرد درخشانی داشتند، در این مسابقه برای نخستین بار از ابتدا در تركیب تیم ملی كشورمان قرار گرفتند.

مهدی مهدوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، علیرضا مباشری و سامان فائزی نیز بازیكنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی 4 امتیازی شدو به صورت موقت در رتبه سوم جدول گروه یك قرارگرفت. تیم های لهستان و ایتالیا نیز در این گروه فردا یكشنبه بازی دارند كه جایگاه نهایی تیم ایران در جدول این گروه مشخص خواهد شد.

تیم ملی برزیل دراین دوره از لیگ جهانی و پیش از بازی مقابل ایران دو شكست مقابل ایتالیا و یك پیروزی و یك شكست مقابل لهستان بدست آورده است.

تیم ملی والیبال ایران نیز دو شكست مقابل ایتالیا و یك پیروزی و یك شكست مقابل برزیل در كارنامه دارد.

عزیز ینر از تركیه و جورا مكری از اسلواكی به عنوان داور اول و دوم قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.

تیم ملی والیبال ایران امروز برزیل را به مقصد تهران ترك می كند تا جمعه و یكشنبه 23 و 25 خردادماه در سال 12 هزار نفری آزادی تهران میزبان تیم ملی والیبال برزیل در بازی های پنجم و ششم خود باشد.

گزارش كامل بازی ایران و برزیل به قرار زیر است:

* ست اول (ایران 25 - برزیل 18)

ملی پوشان ایران در ابتدای ست نخست این بازی دو امتیاز متوالی به دست آوردند. وقت استراحت فنی اول این بازی 8 بر 5 به سود ایران گرفته شد. سپس تیم برزیل دو امتیاز متوالی كسب كرد. در امتیاز 9 برزیل فاصله خود را با تیم ایران جبران كرد و مساوی شد، اما ایران مجدد دو امتیاز گرفت و 11 بر 9 شد. دفاع تك نفره میرزاجانپور امتیاز 14 را برای ایران به ارمغان آورد و قرمز پوشان تیم ملی ایران وقت استراحت دوم را نیز 16 بر 13 از آن خود كرد كه نشان دهنده هماهنگی تیمی ایران و شرایط روحی روانی خوب بازیكنان بود.

در ادامه این بازی فاصله امتیازها دو تیم به یك رسید، اما در امتیاز 20 دوباره ایران اختلاف را به چهار امتیاز رساند.

سرویس های خوب ایران امروز دریافت برزیل را با مشكل روبرو كرد و بازیكنان برزیل به پاس های بلند روی آوردند كه این موضوع به سود تیم ایران بود.

در نهایت تیم ملی والیبال ایران در ست نخست 25 بر 18 به پیروزی رسید. شهرام محمودی در این ست 6 امتیاز كسب كرد و بهترین بازیكن ایران بود.

* ست دوم (ایران 25 - برزیل 21)

در ست دوم امتیاز نخست را ایران از آن خود كرد و در امتیاز چهار فاصله خود را با برزیل به دو امتیاز رساند. در امتیاز پنجم دو تیم برابر شدند، با دفاع محمد موسوی فاصله دوباره دو امتیاز شد و وقت استراحت اول 8 بر 6 به سود ایران گرفته شد.

در ادامه بازی بازیكنان تیم ایران با كمی اشتباه امتیازهایی را از دست دادند كه در امتیاز 9 با برزیل برابر شدند و كواچ را كمی عصبانی كرد. در ادامه دو امتیاز از سوی بازیكنان ایران به دست آمد. دفاع سه نفره تیم ایران امتیاز 14 بر 11 را نیز برای ایران به ارمغان آورد. سرمربی برزیل وقت استراحت درخواست كرد و بعد ایران امتیاز سرویس گرفت. در نهایت وقت استراحت دوم 16 بر 12 برای ایران گرفته شد.

دریافت برزیل در ست دوم بهتر شد اما سرویس های آرمین تشكری نظم تیمی برزیل را بر هم زد. دفاع ایران در ست دوم از سیستمی خوبی استفاده كرد كه نشان دهند كار خوب آنالیزور تیم ایران بود. تیم ایران با شرایط روانی خوبی در برابر برزیل بازی كرد. آثار نگرانی در چهره سرمربی و بازیكنان با تجربه تیم برزیل كاملا مشهود بود.

ملی پوشان ایران در نهایت ست دوم را نیز 25 بر 21 به سود خود پایان دادند تا دو بر صفر از برزیل پیش بیافتد.

تیم ایران در ست دوم 10 امتیاز از اسپك، 4 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 9 امتیاز از خطای سرویس و خطای حركات بازیكنان برزیل به دست آورد.

* ست سوم (ایران 25- برزیل 22)

تیم برزیل در این ست كاملا متفاوت به بازی آمد. امتیاز نخست را در این ست برزیل به دست آورد. در ادامه نیز نسبت به تیم ایران برتر بود و وقت استراحت فنی این ست را 8 بر 6 به دست آورد.

در این ست درصد اشتباهات بازیكنان ایران زیاد بود به گونه ای كه پنج امتیاز برزیل از اشتباهات فردی بازیكنان ایران به دست آورد.

در ست دوم اختلاف دو امتیاز ایران با برزیل تا 13 بر 11 ادامه داشت تا اینكه بازیكنان ایران دو امتیاز متوالی دریافت كردند و در امتیاز 13، 14و 15 با برزیل مساوی شدند. اما وقت استراحت دوم را ایران 16 بر 15 از آن خود كرد تا به بازی برگردند.

سعید معروف در این ست با دریافت های عالی كمك زیادی به تیم ایران برای رسیدن به برزیل داشت.

تیم ایران بعد از استراحت دوم دو امتیاز متوالی به دست آورد و 18 بر 15 شد و سرمربی تیم برزیل وقت استراحت درخواست كرد.

تیم ملی والیبال ایران در نهایت این ست را نیز 25 بر 22 به سود خود پایان داد تا سه بر صفر پیروز این میدان مهم باشد. سرمربی برزیل نیز پیراهن خود از عصبانیت گاز گرفت و نمی دانست برای پاسخگویی به افكار عمومی برزیل باید چكار كند.

تیم ملی والیبال ایران جمعه شب و در بازی نخست سه بر دو مغلوب برزیل شد و تنها یك امتیاز گرفت، اما در این بازی سه امتیاز كامل گرفت تا از برزیل با چهار امتیاز به كشور بازگردد.

ورزشی(2)** 1379
۰ نفر