۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۳۲
کد خبر: 81191734
T T
۰ نفر
شهنازی: پیروزی بر برزیل غرور ملی به همراه دارد/ فوتبال ایران از این نتیجه روحیه خواهد گرفت

تهران - ایرنا - مربی سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: شكست تیم ملی والیبال برزیل افتخاری است كه برای نخستین بار نصیب والیبال ایران می شود و غرور ملی به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ناصر شهنازی افزود: والیبال ایران اینقدر توانایی دارد كه نمی توانم شكست برزیل را یك شگفتی برای این رشته ورزشی ایران بنامم، اما برزیل پرافتخارترین تیم لیگ جهانی است كه 9 عنوان قهرمانی در پرونده كاری خود دارد و شكست این تیم كار بزرگی است.

وی با بیان اینكه كواچ در این بازی نشان داد كه نسبت به بازیكنان ایران شناخت خوبی پیدا كرده است، گفت: كار بازیكنان در این بازی خیلی خوب بود اما نمی توان از عملكرد سرمربی تیم غافل شویم. تعویض های او نشان داد كه به خوبی از توانایی های بازیكنان ایران شناخت پیدا كرده است.

این كارشناس والیبال ایران كه در یك برنامه رادیویی صحبت می كرد از عملكرد بازیكنان ایران با گزارش آماری در بازی با برزیل دفاع كرد و گفت: بسیاری از استاندارد های والیبال را امروز بازیكنان ایران تغییر دادند. به عنوان مثال تیم ایران در این بازی 11 امتیاز از دفاع به دست آورد در صورتی كه استاندارد سه امتیاز در هر ست است.

وی تصریح كرد: ملی پوشان ایران 32 امتیاز از اسپك در این بازی به دست آوردند كه استاندارد هر ست 8 امتیاز است و تیم ایران 8 امتیاز بیشتر از استاندارد والیبال امتیاز اسپك به دست آورد.

شهنازی خاطر نشان كرد: تیم ایران پنج امتیاز از سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات بازیكنان برزیل امتیاز به دست آورد كه آماری قابل توجهی است و نشان دهنده فشار زیاد بر تیم برزیل است.

وی در پایان افزود: دو تیم برزیل و ایران امروز از تركیب موفق روز گذشته خود استفاده كردند، اما شرایط تیم ایران از نظر روحی و روانی خیلی بهتر از بازی روز گذشته بود.

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران تاكید كرد: این پیروزی برای فوتبال ایران نیز اهمیت زیادی خواهد داشت و تیم ملی فوتبال حتما از این پیروزی ارزشمند روحیه مضاعف خواهد گرفت تا در بازی های پیش رو عملكرد بهتری داشته باشد.

تیم ملی والیبال ایران عصر امروز شنبه در دومین بازی خود با تیم ملی برزیل سه بر صفر به پیروزی رسید تا در مجموع دو بازی با این تیم چهار امتیاز ارزشمند كسب كرده باشد.

ورزشی(3)**1379
۰ نفر