۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۴۹
کد خبر: 81194548
T T
۰ نفر
سینمای ایران دنیای كودك را نمی شناسد

تهران- ایرنا - مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان گفت:‌ آشنا نبودن با شخصیت كودكان و دنیای كودك از مهمترین ضعف فعالان و دست اندركاران سینمای ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، علیرضا حاجیان زاده عصر دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلمنامه نویسی كودك و نوجوان افزود: وقتی ما جهان كودكان را نمی شناسیم و روان شناسی ما مسائل كودك ایرانی را پژوهش نكرده و جامعه شناسی ما تصویر روشنی از گروه های اجتماعی و تخیل كودكان ندارد ، ‌توقع رشد فیلمنامه ، جدا از انواع مشكلات مادی و مهنوی انتظاری بیهوده است زیرا كه ما هیچ گاه به آسیب شناسی بنیادین نپرداخته ایم.

وی اظهار داشت: دنیای كودك با تخیل و فانتزی سر و كار دارد و اگر فیلمسازی قصد دارد اثری برای كودكان تولید كند باید از این ابزار برای فیلم خود بهر بگیرد.

وی با اشاره به اینكه سینما یكی از بهترین روش ها برای آشنایی و شناخت كودكان با فرهنگ و ارزش های دینی است،‌ افزود: مظاهر تمدن و آداب و رسوم سرزمین مادری ، قومیت ها و خرده فرهنگ های مناطق مختلف كشور و اسطورهای مذهبی و ملی و نیز تاریخ و جغرافیای سرزمین از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حاجیان زاده اظهار كرد در این ارتباط فیلمنامه نویسان باید در باره آثار كودكان براساس زبان ، روانشناسی و جامعه شناسی مطالعه كرده و مبادله خوبی با پژوهش های فرهنگی در این زمینه داشته باشند.

وی تاكید كرد: با توجه به مشكلات متعدد در حوزه سینمای كودك ایران ، فعالان این عرصه اعم از هنرمندان ، منتقدین ، سرمایه گذاران و مدیران و متولیان امور فرهنگ و هنر و مسئولین سینمای كودك دولتی و خصوصی باید در حل مشكلات و كاهش ضعفها تلاش كنند.

در پایان این آیین برگزیدگان چهارمین جشنواره فیلمنامه نویسی كانون معرفی و با اهداء جوایز و لوح تقدیر از آنان قدردانی شد.

فراهنگ ** 1933**1601**
۰ نفر