۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۰۷
کد خبر: 81199612
T T
۰ نفر

لاریجانی: تكفیری ها آبروی مسلمانان را بردند

۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۰۷
کد خبر: 81199612
لاریجانی: تكفیری ها آبروی مسلمانان را بردند

تهران-ایرنا-رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه حضور افراطیون به دلیل پیرایه هایی است كه بر دین اسلام وجود دارد گفت: تكفیرهایی كه به جان اسلام افتاده اند آبروی مسلمانان را برده اند و آنها را به امور داخلی مشغول كرده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا علی لاریجانی عصر روز جمعه در مراسم اختتامیه دهمین همایش بین المللی دكترین مهدویت ادامه داد: بعثی ها و تكفیری ها باعث اتفاقات كنونی عراق هستند.

وی ادامه داد: زمانی كه اتفاقات سوریه رخ داد بسیاری از كشورهای اطراف ما به ایران آمدند و درباره سوریه صحبت می كردند و می گفتند اگرسوریه موضوع دموكراسی را رعایت كند تكفیری ها دیگر در آنجا نخواهند بود اما اكنون می پرسم مگر عراق دموكراسی نداشت كه تكفیری ها در آن دست به اقدامات كنونی می زنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: مسلم است كه آمریكایی ها این كارها را كرده اند و كشورهایی كه در اطراف ما هستند و مجلس درست و حسابی هم ندارند به فكر دموكراسی در عراق و سوریه افتاده اند .

وی تصریح كرد این نشان می دهد كه موضوع تروریسم برای قدرت های بزرگ دستاویزی جهت تبلیغ شده است .

لاریجانی با اشاره به حضور قدرت های غربی در عراق و افغانستان ادامه داد: در كوران اتفاقات عراق و حمله آمریكا به این كشور سفیر سابق آمریكا با سران تروریست ها جلسه ای گذاشت و به آنها گفت ما حاضریم از شما حمایت كنیم به شرط اینكه سلاح های خود را به سمت ایران و شیعیان بگیرید .

لاریجانی با بیان اینكه غربی ها درباره مبارزه با تروریسم دروغ می گویند، گفت: یكی از دروغ های آنها درباره منافقین است، آنها هزاران نفر را كشتند اما اتحادیه اروپا و آمریكا آنها را از لیست تروریست ها خارج كردند و وقتی به آنها اعتراض كردیم می گویند سلاح ها یشان را بر زمین گذاشته اند اما در طی چند روز اخیر سركرده آنها گفته است از داعش حمایت می كنیم .

رییس مجلس افزود: حوادث عراق نشان داد غربی ها دموكراسی را در سوریه بهانه كرده اند به همین دلیل با موضوع منافقین نیز برخورد دوگانه می كنند .

وی اظهار داشت: ما دلمان برای مسلمانانی كه در گروه های تكفیری حضور دارند و كشته می شوند می سوزد زیرا هر چه كه باشد مسلمانند و كشته شدن آنها از جمعیت مسلمانان كم می كند.

لاریجانی تصریح كرد: عقاید اسلامی آسمانی و بلند مرتبه است وعقاید تكفیری برای زمینی كردن حقایق اسلامی و الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط بین المللی در عصر حاضر بر سبك زندگی مردم تاثیر گذار شده است.

وی باورمندی را یكی از عوامل پس از ظهور مهدی(عج) دانست و گفت : برای پیروان اهل بیت(ع) بسیار اهمیت دارد كه درون آرمان مهدویت را بشناسند و بدانند كه چه مولفه های دقیقی وجود دارد تا به سوی آن حركت كنند.

لاریجانی گفت: بیشترین مفهوم در آیات و روایات درباره فلسفه فرستادن پیامبر،عدالت بوده و درزمان ظهور هم عدالت از مهمترین مسائل خواهد بود.

رییس مجلس افزود: اهمیت عدالت در مكتب مهدوی كاملا مشخص است و در عین حال منزه كردن دین از پیرایه ها یكی دیگر از عوامل پس از ظهور خواهد بود. در قیام حضرت مهدی(عج) آراستگی دین پدید می آید و پیرایه ها از بین می رود .

وی به دیگر آرمان مهدویت اشاره كرد و گفت: تكامل اخلاقی و معنوی ،رشد عقلانی و معنوی از دیگر اتفاقاتی است كه در زمان حضرت مهدی(عج) رخ می دهد.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: بلوغ عقلی و فرزانگی علمی در زمان حكومت مهدی(عج) برای همگان حاصل می شود و حركت های بزرگی برای آبادانی جهان رخ خواهد داد.

وی با بیان اینكه رشد و امنیت جامعه دردوران ظهور رخ خواهد داد گفت: آنچه قابلیت ترقی در جامعه می شود ، فعلیت می یابد.

رییس مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش كه آیا ویژگی های ذكر شده در ذیل عدالت قرارمی گیرند یا جدا هستند ؟ گفت:‌ در تفكرات متفكران غربی و شرقی عدالت الهی و تكوینی، یا فردی و بشریت و مشرب لیبرال ها به عنوان نظریه ای فلسفی كه در آن عدالت وجود دارد دچار نقصانی است كه متفكران غربی عدالت را در زمینه اقتصاد تعریف كردند.

وی انسان كامل را كسی دانست كه تمام ارزش ها و استعدادهایش بالفعل شده و دیگر تك وجهی نیست و عدالت در حكومت مهدوی نوعی فعلیت استعدادها به طور متوازن تعریف شده است.

لاریجانی گفت: در حكومت لیبرالیسم برای رفتار و معنویت ارزشی قائل نیستند و حتی دربرابر دین هم عدالت را رعایت نمی كنند و اگر درباره عدالت كاری هم انجام دهند تبصره ای بر رفتارهای دیگر است.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منكر را با تفكر لیبرال ها مقایسه كنیم آنها آن را دخالت در امور فردی اشخاص تعریف می كنند اما امر به معروف و نهی از منكر نیروی حیات بخش جامعه است .

لاریجانی اظهار داشت: باید در حوزه فردی جامعه هدفی داشته باشیم و سیستم های آموزشی و رسانه ها افراد را به سمت هدفی مشخص هدایت كنند و آن غفلت نكردن از مسائل مهم زندگی است زیرا باید زمینه رشد را به صورت متوازن هموار كنیم.

رییس مجلس ادامه داد: یكی از روش های پیشرفت جامعه می تواند آمایش سرزمین باشد یعنی زمینه های رشد را در كشور به صورت متوازن فراهم كنیم مثلا فردی كه در گوشه كشور مشغول فعالیت است با كسی كه در تهران كار می كند باید از زمینه های مساوی برای استفاده امكانات برخوردار باشد كه متاسفانه از این موضوع غفلت شده است.

وی گفت: موضوع آمایش سرزمینی در برنامه های اول تا پنجم توسعه آمده است ولی در طی چندین سال اجرا نشده است كه باید گفت حكومت در این زمینه غفلت كرده است.



**هدر رفتن اوقات فراغت

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاكید بر این كه باید از هرز رفتن استعدادها و اوقات جلوگیری كرد، گفت: این به معنای نفی آزادی و تفریح نیست بلكه تفریح به معنای تحمل و استراحت برای حركت بیشتر است.

لاریجانی با بیان اینكه «مصداق علم لا ینفع را باید در اینترنت دید»،افزود:بسیاری از سرگرمی های دنیای معاصر كه برگرفته از دنیای مدرن است، هدفش هدر رفتن اوقات فراغت است كه یكی از آنها اینترنت می باشد كه بسیاری از زمان های افراد را هدر می دهد.

وی بر آزادی اندیشه و فكر سیاسی در جامعه تاكید كرد و افزود: فكر باید باعث تكامل جامعه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسللامی اظهار كرد:حد آزادی این است كه مزاحم نباشد و استعدادها و امور انسان را مخدوش نكند.

رییس مجلس شورای اسلامی به موضوع حجاب و این كه چرا باید مورد توجه جامعه باشد، اشاره و اظهار كرد: اگر مردم با آرامش در جامعه زندگی كنند، این امر باعث رشد آنان می شود و اگر از آنان غفلت شود باعث عقب ماندگی می شود.



**عوام فریبی امریكا

وی با بیان این كه مساله فلسطین نیز به یك نوع سرگرمی برای آمریكایی ها تبدیل شده است، اظهار كرد: آنها به دنبال نوعی عوام فریبی در این زمینه هستند.

رییس مجلس با تاكید بر این كه ایران در برابر ظلم به مردم فلسطین، عراق و افغانستان ایستاده و این ایستادگی روی آرمان ها نتیجه بخش بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران مثل دیگران در این قضایا تماشاگر نبود و در قضیه سوریه می خواستند كشوری كه در برابر رژیم صهونیستی مقاومت كند را از بین ببرند.

وی با تاكید براینكه تماشاگر بودن برخی كشورها در برابر اتفاقات منطقه عدم مسوولیت پذیری این كشورها را نشان می دهد، گفت : از ما هم می خواستند كه كاری نكنیم و دربرابر حوادث سوریه فقط تماشاگر باشیم.

لاریجانی همچنین مردمسالاری را در آموزه های مهدویت دانست و خاطر نشان كرد: مردمسالاری چیزی نیست كه از غرب گرفته باشیم بلكه روشی است كه براساس آموزه های مهدویت آن را آموخته ایم و برای اینكه بخواهیم در حوزه افكار رشد كنیم باید مردمسالاری همیشه در كشور وجود داشته باشد.

سیام**9103**م.ش**1601**