۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 81200132
T T
۰ نفر

چند خبر از موسیقی

سالار عقیلی در هلند می خواند

۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 81200132

تهران - ایرنا - سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی پنجم تیرماه در شهر اوترخت هلند قطعاتی از موسیقی ایرانی را اجرا می كند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، حمید متبسم(نوازنده تار، سه‌تارو تنبور) و بهنام سامانی(نوازنده سازهای كوبه‌ای) در این اجرا سالار عقیلی را همراهی خواهند كرد.

اوترخت یكی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت كشور هلند است كه بیشتر به عنوان مركزی فرهنگی و دانشگاهی در هلند و اروپا شناخته می‌شود.

این شهر تلاش می‌كند عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۸ را به‌دست آورد و به همین خاطر رویدادهای فرهنگی بسیاری از جمله كنسرت‌های موسیقی را میزبانی می‌كند.

سالار عقیلی و حمید متبسم قبل از این نیز در قالب گروه دستان در تهران و شهرهای مختلف اروپا نیز به صحنه رفته بود .



** انتشار آلبوم موسیقی شهرآشوب

آلبوم موسیقی كلاسیك مدرن شهر آشوب از سوی موسسه راوی آذركیمیا منتشر شد.

آلبوم شهرآشوب كه آهنگسازی آن را احسان صبوحی بر عهده داشته از 2قطعه با عنوان های شهرآشوب و آشوب تشكیل شده است.

قطعه شهرآشوب براساس رنگ شهرآشوب از ردیف میرزاعبدالله برای دوازده صدای الكترونیك ساخته شده و به استاد داریوش طلایی تقدیم شده است.

قطعه آشوب نیز براساس بیتی از غزلیات سعدی است كه به گویندگی نادر مشایخی اجرا و به خود این موسیقیدان تقدیم شده است.

این اثر توسط موسسه هنری راوی آذركیمیا به مدیریت تولید رضا مهدوی تولید شده و از سوی مراكز پخش آوای باربد، هنرشهر، نیما جوان، رها و گلچین راهی بازار شده است.

احسان صبوحی آهنگساز و مدرس دانشگاه فعال موسیقی معاصر و مدرن در جشنواره های خارجی نیز حضور فعال داشته است .



** آلبوم اثر پروانه ای

آلبوم اثر پروانه‌ای با صدای بهزاد بیسادی روانه بازار موسیقی شد.

آهنگسازی و تنظیم قطعات این مجموعه موسیقایی به عهده بهزاد بیسادی بوده است و در گونه موسیقی تلفیقی و راك تدوین و عرضه شده است .

در این آلبوم همچون سرآغاز، آرزوهای بزرگ، وقتی به تو فكر می‌كنم، درگذر زمان، اثر پروانه‌ای، رودخانه برف، بازگشت به خانه، پله اول و ... به چشم می خورد .

در این اثر بهزاد بیسادی (گیتار الكتریك، گیتار آكوستیك، سینتی سایزر، گیتارباس، درامز پروگرمینگ)، آیدین نیكومرام (گیتارباس)، جلال غلامی (درامز)، یاشار خسروی (ساكسفون) و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

فراهنگ (2) ** 9252 ** 1569
۰ نفر