۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81204409
T T
۰ نفر

تولید سوخت زیستی با استفاده از پسماند دانه قهوه

۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81204409
تولید سوخت زیستی با استفاده از پسماند دانه قهوه

تهران-ایرنا-محققان انگلیسی با استفاده از پسماند دانه قهوه، سوخت زیستی تولید كردند كه می تواند خودروها را به حركت درآورد.

به گزارش ایرنا از ساینس، دانشمندان دانشگاه بث (Bath) اعلام كردند كه پسماند دانه های قهوه می تواند یك منبع سوخت پایدار برای خودروها باشند.

این دانشمندان از دانه های قهوه 20 منطقه مختلف جغرافیایی كه شامل اقسام كافیین دار و بدون كافیین بودند سوخت زیستی 'سبز' تولید كردند.

این مطالعه كه در مجله Energy Fuels منتشر شد نشان داد كه گونه های مختلف قهوه از جمله روبوستا (Robusta) و عربیكا (Arabica) به نسبت دارای تركیب و خواص فیزیكی یكسانی برای استفاده به عنوان سوخت هستند.

این بدان معنی است كه پسماند دانه قهوه می تواند یك روش عملی برای تولید بیودیزل باشد.

11 الی 20 درصد از پسماند دانه های قهوه را روغن تشكیل می دهد كه این میزان با روغن منابعی دیگر از جمله دانه سویا و زیتون برابری می كند.

دانشمندان ادعا می كنند كه روغن حاصل از پسماند دانه های قهوه را می توان با روش های خاصی به سوخت زیستی تبدیل كرد.

دانشمندان می گویند:از حدود 22 پوند (10 كیلوگرم) پسماند قهوه كه توسط یك كافی شاپ تولید می شود می توان حدود دو لیتر سوخت زیستی تولید كرد.

دانشمندان با اشاره به میزان تولید پسماند دانه های قهوه در سراسر كشور گفتند:در آن صورت كافی شاپ های پرطرفدار واقع در بزرگراه ها می توانند با شركت بزرگ نفتی مانند «شل» (Shell)، «بی.پی» (BP) و «اسو» (Esso) در تولید سوخت رقابت كنند.

كریس چوك از دانشگاه بث كه در این مطالعه همكاری داشت می گوید: این مطالعه تاكیدی است بر پتانسیل ضایعات قهوه برای استفاده به عنوان منبعی برای تولید سوخت زیستی پایدار.

علمی(6)**2038**1440
۰ نفر