۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 81209676
T T
۰ نفر

شبكه ملي اطلاعات نيازمند سيستم هاي يكپارچه است

۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 81209676
شبكه ملي اطلاعات نيازمند سيستم هاي يكپارچه است

تبريز - ايرنا - مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات آذربايجان شرقي گفت: پياده سازي شبكه ملي اطلاعات نيازمند سيستم هاي يكپارچه اطلاعاتي است.

بهمن حسين زاده روز شنبه در همايش راهكارهاي يكپارچه سازي مالي و نقش آن در كاهش هزينه ها و افزايش بهره وري سازمان هاي دولتي با اشاره به اينكه فناوري اطلاعات به عنوان مهمترين عامل تغيير و تحولات اقتصادي، نقش مهمي در توسعه ايفا مي كند، افزود: شبكه ملي اطلاعات، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي را تسهيل مي كند.

وي با بيان اينكه پياده سازي شبكه ملي اطلاعات، نيازمند توسعه زيرساخت هاي لازم از جمله ديتاسنترها (مراكز داده) در استان هاست، اظهاركرد: شبكه ملي اطلاعات مستقل از دروازه هاي بين المللي و در عين حال در تعامل مديريت شده با شبكه جهاني ارتباطات خواهد بود.

حسين زاده با بيان اينكه توسعه متوازن و مديريت پذير، سياست اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان است، گفت: اين اداره كل در راستاي نهضت توليد نرم افزار از بخش خصوصي حمايت مي كند.

وي با اشاره به اينكه بر اساس برنامه پنجم توسعه 60 درصد خانوارها و 100 درصد فضاي كسب و كار كشور بايد به شبكه ملي اطلاعات متصل شوند، اظهاركرد: شبكه ملي اطلاعات موجب توسعه دولت الكترونيك و اصلاح نظام اداري مي شود.

حسين زاده با بيان اينكه با الكترونيكي شدن دولت، حوزه خدمات بيشترين اشتغال و ارزش افزوده را خواهد داشت، يادآوري كرد: اشتغال زايي از اولويت هاي دولت است.

مدير عامل شركت مديريت طرح هاي عمومي همكاران سيستم هم در اين همايش آموزشي با بيان اينكه اطلاعات با ارزشترين عامل توسعه است، بر ضرورت يكپارچگي اطلاعات در سازمان هاي دولتي و شركتهاي خصوصي تاكيد كرد.

سيد محمد حيدري با اشاره به اينكه تعدادي از سازمان هاي دولتي همچنان از روش هاي دستي و سنتي و يا نرم افزارهاي متفاوت اطلاعاتي استفاده مي كنند، اظهاراميدواري كرد: با يكپارچه سازي اطلاعات، چالش هاي مديران در دسترسي به اطلاعات روزآمد، مرتفع شود.

وي با بيان اينكه روش كنوني جمع آوري اطلاعات در سازمان ها استفاده از سامانه هاي اطلاعاتي جداگانه هر بخش از سازمان و در نهايت تجميع اطلاعات است، گفت: اين شيوه جمع آوري اطلاعات زمان بر بوده و اطلاعات تجميع شده توسط واحدهاي مختلف به خاطر احتمال خطا قابل اتكا نيست.

حيدري حذف دوباره كاري و تسهيل در تصميم گيري مديران را از مزاياي يكپارچگي اطلاعات عنوان كرد و افزود: يكپارچگي، رضايت دولت، كاركنان و ارباب رجوع و ذي نفعان سازمان را به دنبال خواهد داشت.

فرهاد نيك نفس مدير شركت همكاران سيستم در آذربايجان شرقي هم گفت: اين شركت با به‌ كارگيري استانداردهاي جهاني و از طريق توسعه‌‌ فناوري اطلاعات در سازمان‌ ها و مؤسسات خصوصي و دولتي، مي ‌كوشد كسب‌ و‌ كار مشتريانش را به عنوان شركاي تجاري خود توسعه دهد.

اين همايش با حضور مديران مالي و طرح و برنامه تعدادي از سازمان هاي دولتي و خصوصي آذربايجان شرقي و غربي به همت شركت همكاران سيستم برگزار شد.

شركت همكاران سيستم كه در زمينه توليد نرم افزار از جمله نرم افزارهاي يكپارچه اطلاعات فعاليت مي كند، در چهارمين جشنواره فناوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان شركت برگزيده در محور خدمات الكترونيكي محتوايي، زير محور نرم افزار، انتخاب شد.

7232/587