۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81212078
T T
۰ نفر
هیگ: اتحادیه اروپا آماده تشدید تحریم های روسیه است

تهران- ایرنا- 'ویلیام هیگ' وزیر امور خارجه انگلیس، روز دوشنبه گفت كه اتحادیه اروپا آماده اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه در صورت لزوم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لوكزامبورگ، هیگ پیش از نشست وزرای امور خارجه عضو اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه نباید در آمادگی اتحادیه اروپا برای اتخاذ تدابیر تنبیهی بیشتر تردید كند. كارهای زیادی برای آماده سازی تحریم های بیشتر علیه روسیه انجام شده است.

در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، غیر از تحولات اوكراین وضعیت سوریه و بحران عراق نیز مورد بررسی و رایزنی قرار خواهد گرفت.

بحران اوكراین كه از نوامبر سال گذشته میلادی (آذر1392) با مخالفت 'ویكتور یانوكوویچ' رییس جمهوری بركنار شده این كشور برای امضای توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا آغاز و به تحولات گسترده تر درعرصه سیاست داخلی این كشور منجر شد، بدترین رویارویی روسیه و غرب بعد از جنگ سرد به شمار می آید كه تعلیق عضویت روسیه از گروه هشت، اعمال تحریم های اقتصادی آمریكا و اتحادیه اروپا و مناقشه بر سر قیمت فروش گاز روسیه به اوكراین از تبعات این رویارویی بوده است.

بر پایه این گزارش، قرار است در این نشست 'نیكلای ملاندوف' نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور عراق و رییس هیات سازمان ملل در عراق نیز حضور یابند. وزیران خارجه اتحادیه اروپا همچنین در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی در لیبی نیز گفت و گو خواهند كرد.

اروپام**9157** 1337
۰ نفر