۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰
کد خبر: 81214867
T T
۰ نفر
ادعای مخالفت آیت الله سیستانی با نخست وزیری مالكی تكذیب شد

تهران-ایرنا-دفتر آیت الله سید علی سیستانی شایعات منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر مخالفت معظم له با نخست وزیری ' نوری المالكی ' برای دوره آینده را تكذیب كرد .

به گزارش پایگاه خبری ' انصار ' عراق ، دفتر حضرت آیت الله علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان با تكذیب ادعاهای شبكه عربستانی ' العربیة حدث ' مبنی بر اینكه ایشان خواسته اند نوری المالكی دیگر نخست وزیر عراق نباشد ، اعلام كرد : ایشان به همه به یك چشم می نگرد و این ادعا ها به هیچ عنوان صحت ندارد .

یكی از مسئولان دفتر آیت الله سیستانی گفت : شبكه العربیه الحدث اساس كار خود را بر دروغ و تحریف واقعیت ها گذاشته و این عادت همیشگی این شبكه است و پیوسته سیاست های خصمانه ای در باره عراق داشته است .

وی افزود : آیت الله سیستانی تاكنون بیانیه ای در باره تشكیل دولت جدید عراق صادر نكرده و خواستار تغییر نخست وزیر یا مقام های دیگر نشده است.

شبكه عربستانی العربیة الحدث پیش از این ادعا كرده بود آیت الله سیستانی گفته است كه نخست وزیر جدید باید مقبولیت ملی گسترده ای داشته باشد و با این استناد اعلام كرده بود ایشان خواستار تغییر نخست وزیر عراق شده است .

'محمد مجید الشیخ ' سفیر عراق در تهران روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با عنوان' خطر تروریسم برای امنیت جهانی ' با اشاره به برخی شایعات در باره عراق گفت : عراق در كنار جنگ میدانی ،در معرض حملات رسانه ای سختی قرار گرفته است اما باید دانست اكنون اوضاع در عراق بسیار بهتر از گذشته است و در این میان رسانه های مغرض در چارچوب جنگ رسانه ای و تبلیغاتی خود ضد دولت و مردم عراق ، اخبار غیر واقعی و غیر دقیق منتشر می كنند .

مقام های عراقی می گویند : دشمنان دراین روزها سعی در شایعه پردازی و تفرقه افكنی میان گروه های مختلف عراق دارند اما مردم باید آگاه و متحد باشند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود برسند.

خاورم **2041**1446
۰ نفر