۴ تیر ۱۳۹۳، ۲۰:۱۴
کد خبر: 81215685
T T
۰ نفر
مرحوم پرتوي الگوي بي بديل در فن عكاسي انقلابي بود

تهران بزرگ- ايرنا- رييس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه مرحوم حسين پرتوي ثبت كننده ماندگارترين قاب هاي انقلاب بود گفت:مرحوم پرتوي الگوي بي بديل در فن عكاسي انقلابي بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، «احمد مسجد جامعي» عصر چهارشنبه در همايش تجليل از مرحوم پرتوي كه در موزه ديني امام علي(ع) تهران برگزار شد افزود: اين عكاس انقلابي توانست در روزهاي پيروزي انقلاب و هشت ساله جنگ تحميلي عكس هاي ماندگاري را از خود به جاي بگذارد كه حال و هواي آن روزها را براي مردم به جاي بگذارد.

وي با بيان اينكه در زمان حياتش جايي از شهر به نام اين هنرمند ارزشي و انقلابي كشورمان به يادگار مانده است گفت: بايد از وجود اين هنرمندان تقدير كنيم و مكاني را به ياد اين فرهيختگان به ثبت برسانيم.

مسجد جامعي با بيان اينكه در زمان وزارت خود با همكاري هنرمندان الگوهاي نقش برجسته را از برخي كشورهاي همسايه و بلوك شرق مورد استفاده قرار داديم اظهار داشت: بايد چهره هنرمندان ارزشمند را در قاب نقش برجسته گنجاند و در ميادين مختلف نصب كرد.

همچنين «محمد نوروزي» از شاگردان اين مرحوم به شخصيت پرتوي اشاره كرد و گفت: عكاس خبري بايد چشم حقيقت بين داشته باشند كه اين عكاس تا پايان عمر حق قضاوت و دستكاري در عكس را براي شاگردانش ممنوع كند.

وي ادامه داد: عكاس خبري ناظر است و بايد سعي كنيم اين الگوهاي پرتوي را در كار عكس حفظ كنيم.

عكس مربوط به بيعت همافران ارتش شاهنشاهي با سيد روح‌الله خميني خميني در تاريخ ۱۹ بهمن ۱۳۵۷از عكس هاي بياد ماندني مرحوم پرتوي است.

تهرام7247/7243/564
۰ نفر