سقوط 12 پله ای هندبال دانش آموزی ایران در جهان با كسب رده چهاردهم

تهران - ایرنا - تیم هندبال دانش آموزی ایران با سقوط 12 پله ای در مسابقه های هندبال قهرمانی دانش آموزان جهان در تركیه چهاردهم شد.

به گزارش ایرنا، در مسابقه های هندبال قهرمانی دانش آموزان

جهان در سال 2014 كه از روز 30 خرداد ماه به مدت 8 روز در شهر ترابوزان تركیه جریان داشت، 22 تیم در چهار گروه 5 و 6 تیمی رقابت كردند.

تیم هندبال دانش آموزان ایران كه در رقابت های قهرمانی سال 2010 جهان در پرتغال به مقام نایب قهرمانی دست یافته بود، در رقابت های سال 2014 در تركیه به مقامی بهتر از چهاردهم كسب نكرد.

هندبالیست های دانش آموز ایران در این رقابت ها همراه با تیم های آلمان، ارمنستان، اسلوونی و بلژیك در گروه D قرار داشتند و در پایان مرحله گروهی به سه شكست و یك پیروزی رسیدند.

هندبالیست های تیم دانش آموزی ایران در دو بازی ابتدایی خود با نتایج 22 بر 20 و 32 بر 23 به ترتیب مغلوب تیم های اسلوونی و آلمان شدند و در دیدار سوم با حساب 40 بر 15 مقابل ارمنستان به برتری رسیدند.

تیم هندبال دانش آموزی ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی با نتیجه 29 بر 25 مقابل تیم بلژیك شكست خورد و به عنوان تیم چهارم گروه D حریف جمهوری چك در مرحله یك هشتم نهایی شد.

هندبالیست های ایران در مرحله یك هشتم نهایی با نتیجه 30 بر 25 مغلوب جمهوری چك شدند و سپس بار دیگر رو در روی تیم بلژیك قرار گرفتند و حریف خود را با حساب 33 بر 21 شكست دادند تا برای كسب رده سیزدهم حریف اتریش شوند.

تیم هندبال دانش آموزی ایران در آخرین دیدار خود در مسابقه های هندبال قهرمانی دانش آموزان جهان در تركیه با نتیجه 29 بر 19 مغلوب تیم اتریش شد و به مقام چهاردهم رسید.

تیم هندبال دانش آموزی ایران در حالی برای شركت در مسابقه های قهرمانی دانش آموزان جهان عازم تركیه شد كه فدراسیون ورزش های مدارس و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برخلاف رویه موجود برای تیم های اعزامی، مراسم بدرقه این تیم را با دعوت از رسانه ها برگزار نكرده و هیچگونه اطلاع رسانی در خصوص نتایج بدست آمده نیز انجام ندادند!!

به نظر می رسد فدراسیون ورزش های مدارس و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش این احتمال را داده بودند كه تیم هندبال دانش آموزی كشورمان در مسابقات تركیه نتایج مطوبی كسب نمی كند!

در مسابقه های هندبال قهرمانی دانش آموزان جهان در سال 2014 در تركیه، تیم های آلمان، برزیل، دانمارك، فرانسه و اسلوونی به ترتیب در رده های اول تا پنجم قرار گرفتند.

لازم به ذكر است، در دوره گذشته مسابقه های هندبال قهرمانی دانش آموزان جهان كه سال 2012 با شركت 19 تیم در كرواسی برگزار شد و با قهرمانی تیم فرانسه به پایان رسید،‌ تیم ایران شركت نكرد.

ورزشی (2). ** 7537 ** 1589
۰ نفر