۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 81218690
T T
۰ نفر

سایت هندبال 2015؛ ایران در اندیشه صعود است

۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 81218690
سایت هندبال 2015؛ ایران در اندیشه صعود است

اصفهان - ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی مسابقات 2015 هندبال قهرمانی مردان جهان با ارایه گزارشی از تیم هندبال ایران نوشت: ایران كه برای اولین بار در این مسابقات شركت می كند، در اندیشه راهیابی به مرحله بعدی و صعود از مرحله گروهی این مسابقات است.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی مسابقات 2015 هندبال قهرمانی مردان جهان روز شنبه اضافه كرد: ایران پس از كسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا كه در بحرین برگزار شد، خود را برای شركت در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی قطر آماده می كند.

این پایگاه اطلاع رسانی به چگونگی حضور ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جهان اشاره كرد و نوشت: آرزوهای ایران پس از كسب نتیجه مساوی 30 بر 30 مقابل بحرین در مرحله گروهی جام 2014 ملت های آسیا و صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا محقق شد.

زیرا قطر میزبان مسابقات قهرمانی مردان جهان نیز به جمع چهار تیم صعود كرده بود و به جز قطر ، سه تیم دیگر راه یافته به این مرحله جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورده بودند.

پس از شكست ایران مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی، پیروزی این تیم مقابل امارات عربی متحده با نتیجه 29 بر 23 موجب شد تا ایران برای اولین بار به مدال برنز هندبال مردان آسیا دست یابد.

تیم هندبال مردان ایران كه پیش از این به كسب مدال در بازی های آسیایی 2006 و 2010 نایل شده بود، آرزوی حضور در مسابقات قهرمانی جهان را داشت.

پایگاه اطلاع رسانی مسابقات هندبال 2015 جهان اضافه كرد: بارزترین بازیكن تیم ایران، ایمان جمالی است كه در تیم فیزبریم مجارستان بازی می كند.

جمالی اولین بازیكن آسیایی است كه لیگ هندبال قهرمانان اروپا معروف به فیلوكس را تجربه كرده و با تیم فیزبریم مجارستان در ماه ژوئن 2014 در شهر كلن آلمان به عنوان چهارم این مسابقات دست یافته است.

این بازیكن ایرانی همچنین عنوان دومین گلزن مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان كه در سال 2011 در یونان برگزار شد را پس از هموطنش سجاد استكی به خود اختصاص داده است.

سجاد استكی در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2011 با 91 گل زده عنوان بهترین گلزن را از آن خود كرد و ایمان جمالی با 80 گل زده در مكان دوم قرار گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی مسابقات 2015 هندبال مردان جهان ادامه داد: فدراسیون هندبال ایران برای شناسایی و به خدمت گرفتن بازیكنان شاغل در لیگ های اروپایی تلاش می كند تا تیم ایران در انجام كارهای فردی و تیمی قدرت خود را افزایش دهد.

«رافائل كاستلو» سرمربی اسپانیایی كه خود از بهترین بازیكنان هندبال جهان بودهاست، برای تیم هندبال ایران در مسابقات آسیایی بحرین تاریخ ساز شد.

این مربی كه پیش از این هدایت تیم ثامن الحجج ایران را برعهده داشت به دلیل مخالفت این باشگاه با حضور وی در تیم ملی ایران از مربیگری تیم ملی ایران كنار رفت.

این پایگاه اطلاع رسانی در ادامه افزود: اما پس از مدت كوتاهی، « بوروت ماجك » مربی اهل اسلوونی به عنوان سرمربی تیم هندبال ایران انتخاب شد.

این مربی كه در قطر شناخته شده است پیش از این هدایت تیم قطر را بر عهده داشت و قطر را به مسابقات 2013 هندبال قهرمانی جهان كه در اسپانیا برگزار شد ، صعود داد.

ماجك تا تابستان 2013 هدایت تیم هندبال قطر را برعهده داشت اما پس از آن « والیرو ریویرا» مربی اسپانیایی هدایت تیم قطر را برعهده گرفت و قراراست این تیم را در مسابقات قهرمانی جهان كه به میزبانی دوحه برگزار می شود ، هدایت كند.

در ادامه این مطلب آمده است: فدراسیون هندبال ایران تاكنون استفاده از بازیكنان ایرانی كه در لیگ های اروپایی بازی می كنند را تجربه نكرده است اما از جذب این بازیكنان ایرانی تبار از جمله « دانیال كومائیش» كه در سوئد بازی می كند و « نیما زمانی » كه در لیگ دانمارك دروازه بانی می كند ، سخن به میان آورده است.

پایگاه اطلاع رسانی مسابقات هندبال 2015 مردان جهان نوشت: بدون شك، استفاده از تجربه این بازیكنان بین المللی می تواند قدرت رقابت تیم هندبال ایران در مسابقات جهانی 2015 قطر را افزایش دهد.

« داوود توكلی » نایب رییس ایرانی فدراسیون بین المللی هندبال و رییس كمیته داوران هندبال آسیا می گوید: برای راهیابی به مرحله یك هشتم نهایی مسابقات هندبال مردان جهان كه ابتدای سال 2015 به میزبانی قطر برگزار می شود، امیدواریم.

این پایگاه اطلاع رسانی موفقیت های تیم هندبال مردان ایران را به شرح زیر اعلام كرده است:

مسابقات قهرمانی جهان: برای اولین بار

مسابقات قهرمانی آسیا:

2006 - چهارم

2008 - چهارم

2014 - سوم

سرمربی: بوروت ماجك از اسلوونی (جانشین رافائل كاستلو)

بازیكنان بارز تیم ایران: ایمان جمالی و سجاد استكی.

7132

ورزشی. ** 1589 **