۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۹:۵۹
کد خبر: 81218826
T T
۰ نفر
كواچ:‌ می خواهیم در گروه خود اول شویم/ ممكن است بعضی مواقع شكست هم  بخوریم

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: می خواهیم در گروه خود اول شویم، از این رو در تمامی دیدارهای خود با تمام قوا شركت خواهیم كرد.

به گزارش ایرنا، «اسلوبودان كواچ» عصر امروز (شنبه) در یك برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینكه به دنبال گرفتن بهترین نتایج در لیگ جهانی والیبال هستیم، تصریح كرد: ‌شاید تیم ما در بعضی از دیدارهای خود به پیروزی نرسد زیرا باید شرایط تیم های دیگر را نیز بدانیم كه چگونه هستند و در حد لازم از تیم ملی والیبال انتظار داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال كه ارتباط شما به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران با مربیان بازیكن ساز در لیگ برتر و سایر رده های سنی چگونه است، نیز گفت: ‌در حال حاضر از خدمات دستیاران ایرانی ام بهره مند هستم و آنان به اندازه كافی تیم ملی و بازیكنان را می شناسند و شناخت خوبی از این تیم دارند.

علاوه بر این، آنان بازیكنان و باشگاه ها را نیز به خوبی می شناسند و ما در این مدت كوتاه بارها در این باره با هم گفت و گو و بحث كردیم اما در ادامه به طور حتم ارتباطم با سرمربیان تیم های باشگاهی گسترش خواهد یافت.

سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: ‌البته هدف اصلی من سرمربیگری در تیم ملی و كسب عناوین مختلف با این تیم است و به طور حتم بیشتر از هر چیز دیگری تمركزم بر این تیم است.

كواچ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه فردا (یكشنبه)‌ تیم ملی والیبال ایران برابر تیم ملی لهستان چگونه بازی خواهد كرد نیز اظهار داشت:‌ این بازی برای ما خیلی مهم است. ما كیفیت لازم را داشته و فقط نیاز به تمركز داریم.

وی اضافه كرد:‌ به بازیكنانم یادآور شدم بازی روز جمعه برابر لهستان را فراموش كنند و فقط روی بازی فردا (یكشنبه) ‌متمركز شوند. بر همین اساس، امروز بلافاصله تمرینات مربوط به بازی فردا را شروع كردیم و از آنان خواستم تمركز كافی را داشته باشند.

كواچ در باره گروه ایران در لیگ جهانی والیبال نیز تصریح كرد:‌ تیم ملی ایران در گروه بسیار سختی قرار دارد و باید تمركز داشته باشیم چرا كه صعود ما از این مرحله با كسب عنوان اولی بسیار مهم است.

وی در پاسخ به این سوال كه تیم ایران در بازی روز یكشنبه اگر نتیجه بگیرد، صعودش قطعی است و در همین ارتباط شما در دیدار برگشت مقابل لهستان با كدام نفرات به میدان خواهید رفت نیز تصریح كرد: به طور حتم ابتدا ترجیح می دهم در گروه خود اول شویم تا در مرحله بعدی با تیم دوم گروه دیگر بازی كنیم. من و بازیكنانم نمی خواهیم سرعت بازی های خود را بگیریم و فكر می كنم از بازیكنانی استفاده خواهم كرد كه بتوانیم نتیجه بازی را از آن خود كنیم.

وی با بیان اینكه والیبال، ورزش اول لهستان است و این ورزش در این كشور طرفداران زیادی دارد، ادامه داد:‌ برای تماشای بازی لهستانی ها بین 10 تا 15 هزار نفر به سالن برگزاری مسابقه می آیند و ما نمی خواهیم بازنده باشیم. از این رو در بازی برابر لهستان از بازیكنانی استفاده خواهم كرد كه پیروزی ما را تضمین كنند زیرا هدف ما كسب عنوان اولی این گروه است.

وی در باره تازه ترین شرایط بازیكنان تیم ملی والیبال نیز گفت: من 15 بازیكن خیلی خوب و آماده دارم كه «خولیو ولاسكو» سرمربی سابق این تیم در ساختن آن ها نقش مهمی داشته است.

خوشبختانه امروز شرایط آنان خوب است و امیدوارم این روند را ادامه دهند و تاكید می كنم اگر تیم ایران نتایج خوبی می گیرد، به این دلیل است كه بازیكنان خوبی دارد.

وی در خصوص برنامه های آینده خود برای تیم ملی والیبال نیز عنوان كرد: در ماه های آینده با تیم های مختلف دیدارهای تداركاتی برگزار خواهیم كرد كه یكی از این تیم ها، آمریكاست كه می تواند به آماده سازی تیم ما برای بازی های آسیایی 2014 اینچئون كره جنوبی كمك زیادی كند تا ما در این مسابقات موفق شویم.

سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران در خاتمه از مردم ایران درخواست كرد: همچنان به این تیم كمك و آن را حمایت كنند. با این همه من هیچ قولی برای برد و باخت نمی دهم اما اطمینان می دهم تمام تلاش خود را برای گرفتن مطلوب ترین نتیجه به كار خواهیم گرفت.

ورزشی (3). ** 9144 ** 1589