۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹
کد خبر: 81219266
T T
۰ نفر
شعبانيان: حداقل به دو ديدار تداركاتي براي ايجاد خودباوري نياز داريم

تهران - ايرنا - سرمربي تيم واليبال دختران جوان ايران كم تجربگي بازيكنان را مهم ترين ضعف آنان براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا دانست و گفت: حداقل به دو ديدار تداركاتي براي ايجاد خودباوري در تيم نياز داريم.

ميترا شعبانيان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، گفت:‌ با توجه به اينكه زماني براي هماهنگي و برگزاري اردوي مشترك و مسابقات تداركاتي براي تيم واليبال دختران جوان باقي نمانده است لذا قرار است سعيد درخشنده عضو كميته مسابقات فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) هماهنگي هاي لازم را انجام دهد تا پس ا از سفر تيم به چين تايپه و قبل از شروع مسابقات بتوانيم حداقل دو بازي دوستانه با تيم هاي باشگاهي اين كشور داشته باشيم.

هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني دختران جوان زير 19 سال آسيا (2014)، 28 تيرماه در چين تايپه آغاز مي شود و به مدت 9 روز ادامه خواهد داشت.

وي همچنين به انجام يك تا دو بازي دوستانه مقابل تيم ملي واليبال زنان كشورمان اشاره كرد و گفت:‌ از آنجا كه انجام بازي تداركاتي براي تيم واليبال دختران جوان بسيار الزامي است از فدراسيون خواستار انجام چند بازي تداركاتي با تيم ملي واليبال زنان شده ايم تا دست كم محكي براي بررسي آخرين وضعيت بازيكنان و رفع نواقص تكنيكي و تاكتيك هاي تيمي داشته باشيم.

شعبانيان انجام بازي دوستانه مقابل تيم ملي واليبال زنان ايران را موجب دست يابي به حداقل 50 درصد آمادگي مورد نياز براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا دانست و گفت:‌ البته با توجه به فاصله تيم ملي واليبال زنان ايران با واليبال شرق آسيا بازي مقابل اين تيم نمي تواند كمك خيلي زيادي براي تيم محسوب شود و باز هم انجام بازي تداركاتي با تيم هاي شرق آسيا ضرورت دارد.

سرمربي تيم واليبال دختران جوان آمادگي بدني بازيكنان تيم را راضي كننده عنوان نكرد و گفت:‌ شايد به جز دو بازيكن دعوت شده به اردو ، بقيه بازيكنان تا پيش از اردوها هيچ آشنايي با برنامه بدنسازي و تمرين با دستگاه و وزنه نداشته اند و اگر چه در فاصله سه ماه تمرينات به شرايط بهتري رسيده اند اما از نظر آمادگي بدني فاصله زيادي با شرايط مطلوب دارند.

وي افزايش آمادگي بازيكنان از نظر اجراي تكنيك، تاكتيك و سيستم هاي بازي را خوب ارزيابي كرد و گفت:‌در فاصله هشت مرحله اردو آمادگي تيم بازيكنان پيشرفت قابل توجهي داشته اند و من اميدوارم با توجه به پتانسيل و ارتقا سطح توانايي اين بازيكنان،‌ تمرينات اين تيم پس از مسابقات متوقف نشود و يا حداقل همه آنان جذب تيم هاي حاضر در ليگ شوند تا دچار افت بدني و فني شديد نشوند.

شعبانيان مهم ترين ضعف تيم واليبال دختران جوان ضعف قدرت حمله آنان دانست و گفت: خوشبختانه در دريافت ها و سرويس ها خيلي خوب عمل مي كنند ولي در بحث زدن آبشارها و اسپك ها بازيكنان به دليل پايين بودن قدرت بدني مشكل دارند كه تلاش مي كنيم در دو اردوي باقي مانده با تمركز روي اين ضعف تا حد زيادي آن را برطرف كنيم.

وي كه در حاشيه اردوي نهم تيم واليبال دختران جوان سخن مي گفت، افزود‌:اين اردو از سوم تيرماه در شهرستان نور استان مازندران آغاز شده است و تا سه شنبه دهم تيرماه ادامه خواهد داشت و با توجه امكانات خوبي كه در اين اردو در اختيار بازيكنان است اميدواريم با توجه به شرايط محيطي بتوانيم ضمن ارتقا سطح فني بازيكنان شاهد ارتقا سطح روحي رواني بازيكنان نيز باشيم .

به گفته شعبانيان تيم پس از بازگشت به تهران و چند روز استراحت آخرين مرحله اردوي خود را از 14 تيرماه در آكادمي ملي المپيك پيگيري خواهد كرد و 12 بازيكن اعزامي به چين تايپه نيز در اين اردو انتخاب خواهند شد.

فاطمه زاده عبداله، فاطمه اميني، فاطمه صولتي، مهشاد بزرگ ، شكيلا صدري رجبي ، مه تا يحيي پور ،اسما ملايي ، هنگامه همرنگ، نگين شيرتري ، سوگند حق پرست ، زهرا هاشمي ، فاطمه سلگي ، ريحانه موسوي و پگاه آشتي 14 بازيكن حاضر در اردوي تيم دختران در شهرستان نور هستند اين بازيكنان از استان هاي لرستان ، اصفهان ، گيلان ، البرز و تهران به اردوي هاي تيم ملي دعوت شده اند.

راحله آرا و حميرا روزبهاني ، شعبانيان را به عنوان مربي و سرپرست همراهي مي كنند. سارا حيدرزاده و حبيب لو نيز به عنوان بدنساز و فيزيوتراپ به همراه تيم واليبال جوانان دختر هستند.

ورزشي (4)**1828**1379