۱۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81224194
T T
۰ نفر

هندوانه به شرط چاقو نخرید

۱۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81224194
هندوانه به شرط چاقو نخرید

زنجان- ایرنا- مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان، گفت: شهروندان از خرید هندوانه به شرط چاقو اجتناب كنند.

جمال ناصحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همزمان با فصل گرما، فروش و خرید انواع میوه های رنگارنگ به ویژه هندوانه بیش از گذشته افزایش می یابد و در این میان لزوم توجه مردم به نكاتی اهمیت بسزایی دارد.

وی یادآورشد: خرید هندوانه به شرط چاقو هم اكنون بیش از گذشته در میادین و گذرگاههای شهری مشاهده می شود و این میوه آبدار و خوشرنگ مسافران و رهگذران را به دلیل گرمای هوا بیشتر به خود جذب می كند.

ناصحی افزود: بر خلاف تصور عموم، پوست هندوانه به دلیل تماس مستقیم با سطح زمین انواع میكروب ها و آلودگی ها را دارد و هنگام خرید هندوانه به شرط چاقو این میوه بدون شستشوی سطح آن برش داده شده و آلودگی های سطح آن به داخل میوه منتقل می شود.

وی تصریح كرد: علاوه بر آن برای آبیاری این نوع محصول از منابع فاضلاب استفاده می شود و این روند به مراتب آلودگی های میكروبی آن را افزایش می دهد.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان، گفت: بسیاری از مردم پس از خرید هندوانه بدون شستن آن نسبت به برش و سپس مصرف اقدام می كنند كه متاسفانه در این فرآیند آلودگیهای موجود در سطح پوست هندوانه مشكلات گوارشی و بیماری های اسهالی را در مصرف كنندگان ایجاد می كند.

وی، یادآورشد: بر این اساس به عموم مردم توصیه می شود پس از خرید هندوانه و قبل ازمصرف با مایع ظرفشویی نسبت به شستشوی آن اقدام كنند.

به گفته این مسوول هم اكنون یك مورد بیماری شدید اسهالی مشكوك در اثر مصرف هندوانه آلوده در زنجان گزارش شده است كه توجه به این موضوع مهم بیش از گذشته ضروری به نظر می رسد.

596/7320

سرخط اخبار استان‌ها