۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۷
کد خبر: 81226320
T T
۰ نفر
سونامی قلیان سیاسی نشود

تهران - ایرنا - فرمانده دانشگاه علوم پزشكی بقیةالله اعظم(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره سرنوشت نامه چهار هزار پزشك درباره سونامی قلیان به رییس ‏جمهور گفت: انتظار داریم كه موضوع قلیان و دخانیات كه مربوط به آینده سلامت كشور است، خیلی دستخوش تصمیمات ‏سیاسی نشود‎.‎

به گزارش ایرنا از سازمان بسیج جامعه پزشكی اوایل ماه جاری بیش از چهار هزار پزشك متخصص در نامه ای از ‏رییس ‌جمهور درخواست كردند تا بر اساس قوانین موجود، ‏جلوی گسترش روزافزون پدیده خانمانسوز قلیان گرفته شود‎.‎

سردار «جعفر اصلانی» با بیان اینكه اكنون همه كارهای ما رنگ و بوی سیاسی می‌گیرد، گفت‌: این در حالیست كه آنچه كه باید در نظر گرفته شود، منافع ملی و مصلحت كشور است. اتفاقا منافع ملی و مصلحت كشور فراتر از مباحث سیاسی است.

این پزشك فوق تخصص ریه افزود‌: حداقل طی 20 سال گذشته این موضوع را مشاهده كردیم كه در ‏برخی مواقع تصمیم‌هایی در راستای منافع ملی باید گرفته می شد اما به دلیل نظرهای سیاسی، تصمیمات اشتباه گرفته شد.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران از معدود كشورهای جهان است كه قانون كنترل و مبارزه ملی با دخانیات دارد.

اكنون به رغم اینكه مجلس شورای اسلامی سال ها(سال 1385) قانون جامع كنترل و مبارزه ملی با دخانیات را به تصویب رسانده و ابلاغ هم كرده، اما این قانون به خوبی اجرا نمی شود و همچنان خلاءهای اجرایی با وجود 10 میلیون مصرف كننده سیگار و قلیان در كشور وجود دارد.

اجتمام(1) ** 1776 ** 1071
۰ نفر