۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81234773
T T
۰ نفر
میزبانی مسابقات اسكی روی چمن بین قاره ای همدان در هاله ای از ابهام

همدان - ایرنا - رییس هیات اسكی استان همدان گفت: بلاتكلیفی فدراسیون اسكی در برگزاری مجمع انتخابات رییس فدراسیون اسكی، میزبانی مسابقات اسكی روی چمن بین قاره ای به میزبانی شهر همدان را در هاله ای از ابهام قرار داد.

كاظم عرب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجمع انتخابات فدراسیون اسكی كه قرار بود روز شنبه هفته گذشته به منظور مشخص شدن رییس این فدراسیون برگزار شود، برای دومین بار در هفت ماه اخیر لغو شد تا همچنان این فدراسیون در پیگیری و اجرای برنامه ها در بلاتكلیفی بسر ببرد.

وی اضافه كرد: از آنجا كه هیات اسكی استان همدان درخواست میزبانی مسابقات اسكی روی چمن بین قاره ای را طبق قوانین از طریق فدراسیون اسكی پیگیری می كرد اما بلاتكلیفی فدراسیون باعث شده تا تكلیف این میزبانی هم مشخص نشود.

عرب تصریح كرد: این در حالیست كه هیات اسكی استان همدان پیست چمن مجموعه اسكی تاریك دره را برای میزبانی این رقابت های بین المللی مهیا كرده و هزینه های بالایی صرف آماده سازی پیست شده است.

وی اظهار كرد: هیات اسكی استان همدان براساس قوانین زیرمجموعه فدراسیون اسكی است و باید از طریق این فدراسیون امور بین المللی خود را پیگیری كند اما به دلیل بلاتكلیفی در مشخص شدن رییس فدراسیون برنامه‌ های این فدراسیون طبق تقویم و به طور منظم صورت نمی گیرد به گونه ای كه حتی جام جهانی اسكی چمن در پیست دیزین هم در هاله ای از ابهام است.

رییس هیات اسكی استان همدان گفت: پیست اسكی تاریك دره همدان سال گذشته با دیدار و تایید ناظران فدراسیون بین المللی

توانست مجوز برگزاری مسابقات بین المللی را كسب كند و با حمایت های صورت گرفته از سوی مدیریت دستگاه ورزش استان همدان مهیای برگزاری مسابقات اسكی روی چمن بین قاره ای هستیم.

وی افزود: این پیست دارای 600 متر طول است و در حال حاضر پیست اسكی همدان با داشتن هتل مجهز و دستگاه بالابر و طبیعت منحصر به فردی كه در ارتفاعات همدان دارد، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

وی یكی از برنامه های مهم هیات اسكی استان همدان را میزبانی مسابقات ملی و بین المللی دانست و افزود: میزبانی مسابقات نقش موثری در پیشرفت اسكی استان و معرفی آن در كشور و حتی جهان دارد و به همین علت همدان در شهریور ماه امسال میزبان مسابقات چهارجانبه اسكی چمن خواهد بود.

پیست اسكی تاریك دره در 10 كیلومتری جنوب غربی جاده

گنجنامه در شهر همدان و در دامنه كوه الوند قرار گرفته است.

بیش از یك هزار نفر به صورت هفتگی از امكانات این پیست اسكی استفاده می كنند.

7520/2624

ورزشی. ** 1589 **
۰ نفر