اجرای طرح پزشك خانواده در انتظار تخصیص اعتبار/ اجرای سراسری طرح 10 سال زمان می برد

تهرن- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت:اگر اعتبارات لازم برای طرح پزشك خانواده تخصیص یابد، این طرح در تمام كشور اجرایی می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خانه ملت، دكتر «سید حسن قاضی زاده هاشمی» درباره آخرین وضعیت اجرای طرح پزشك خانواده، افزود: در طرح پزشك خانواده كه در حال حاضر در استان های مازندران و فارس در دست اجرا است تلاش كردیم تا نواقص و مشكلات طرح را برطرف كنیم.

وی با بیان این كه در حال بررسی هستیم تا پزشك خانواده را در یك شهرستان در هر استان اجرایی كنیم، خاطرنشان كرد: بدون شك بعد از بررسی این ایده، آن را عملیاتی خواهیم كرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین در حال آماده سازی حاشیه شهرهای با جمعیت كمتر از 8.5 میلیون نفر هستیم تا بتوانیم طرح پزشك خانواده را اجرایی كنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان این كه اعتبارات طرح پزشك خانواده در بودجه دیده شده است، اظهارامیدواری كرد: وضعیت خزانه بهتر شود تا برای اجرای طرح پزشك خانواده با كمبود بودجه مواجه نشویم.

وی درباره زمان اجرای پزشك خانواده نیز گفت: اكنون طرح پزشك خانواده آماده اجرا است و اگر اعتبارت تخصیص داده شود آن را اجرایی خواهیم كرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، یادآور شد: البته اجرای سراسری طرح پزشك خانواده 10 سال زمان می برد و این طرح باید ابتدا در چند استان اجرایی شود و بعد از رفع درست نواقص، اجرای آن را گسترش دهیم.

سیام**9173**1336
۰ نفر