۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۲۱:۲۷
کد خبر: 81242411
T T
۰ نفر
تیم ملی والیبال مغلوب آمریكا شد/ ایران دیدار نهایی را از دست داد

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی سال 2014 مغلوب آمریكا شد و به دیدار نهایی این رقابت ها راه نیافت.

به گزارش ایرنا، مرحله نیمه نهایی بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال امروز (شنبه) در شهر فلورانس ایتالیا با مسابقه ایران و آمریكا آغاز شد و ملی پوشان ایران در سالن نلسون ماندلا این شهر مغلوب این تیم شدند.

شاگردان اسلوبودان كواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این دیدار در سه ست متوالی با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 22 و 25 بر 16مغلوب آمریكا شدند تا در دومین حضور خود در لیگ جهانی والیبال در راه یابی به دیدار نهایی این رقابت ها ناكام شوند.

اسلوبودان كواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران از تركیب سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، آرمین تشكری، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف در این دیدار استفاده كرد كه نسبت به دیدار روز گذشته برابر برزیل یك تغییر داشت و تشكری به جای عادل غلامی از ابتدای این بازی به میدان آمد.

مهدی مهدوی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، رضا قرا، عبدالرضا علیزاده و سعید مصطفی وند دیگر بازیكنان ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال هستند.

محمد موسوی در ست دوم این دیدار از ناحیه مچ پا آسیب دید و دیگر نتوانست بازیكنان تیم ملی والیبال ایران را همراهی كند. دفاع اكثر اسپك های امیر غفور از نكات جالب این دیدار بود كه نشان از آنالیز خوب كادر فنی تیم ملی والیبال آمریكا داشت.

سرویس های اندرسون و اسپك های ساندر در تیم ملی والیبال آمریكا تاثیر زیادی در ناكامی ایران در این مسابقه داشت.

تیم ملی والیبال ایران امشب در برابر آمریكا هماهنگی تیمی و همیشگی خود را نیز نداشت و بر خلاف شب گذشته و مسابقه با برزیل كه نشاط زیادی در مسابقه داشتند، اثری از شادابی لازم در بازیكنان نبود.

تیم ملی والیبال آمریكا روز گذشته استراحت داشت و به همین دلیل با آمادگی بیشتری نسبت به ملی پوشان ایران در این مسابقه شركت كرد.

آمریكا كه یكی از حریفان تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی لیگ جهانی سال 2015 است، قهرمانی سال 2008 لیگ جهانی در برزیل را در پرونده كاری خود دارد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی تیم های ایتالیا و برزیل به مصاف یكدیگر می روند كه برنده این مسابقه با تیم آمریكا در دیدار نهایی مبارزه خواهد كرد و بازنده برای كسب مقام سومی به مصاف ملی پوشان ایران می روند.

گزارش كامل ست های دیدار ایران و آمریكا به قرار زیر است:

** ست نخست (ایران 18 – آمریكا 25)

در آغاز این ست بازیكنان ایران با سرویس های خوب دریافت عقب زمین آمریكا را دچار مشكل كردند و عملكرد كم اشتباهی در زدن اسپك داشتند، اما تیم حریف هم با درخشش در توپ گیری و استفاده از برنامه های متنوع در خط حمله، دفاع روی تور ایران را به زحمت انداخت. دو تیم به صورت پایاپای پیش می رفتند تا اینكه وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 7 به سود آمریكا اعلام شد. سه سرویس موجی دیوید لی باعث به دردسر افتادن دریافت كننده های ایران شد تا كواچ در امتیاز 12 بر 8 به سود آمریكا درخواست وقت استراحت كند تا فاصله دو تیم بیشتر نشود. بازیكنان آمریكا در توپ گیری بسیار خوب كار می كردند و پاسور این تیم با استفاده از برنامه های متنوع در خط حمله، دفاع روی تور ایران را از كار انداخته بود. وقت استراحت فنی دوم هم در امتیاز 16 بر 11 به سود آمریكا اعلام شد. در امتیاز 17 بر 13 مهدی مهدوی و رضا قرا به جای امیر غفور و سعید معروف وارد میدان شدند اما برنامه های كواچ نتیجه نداد و فاصله دو تیم به تدریج بیشتر شد و در نهایت ست اول با امتیاز 25 بر 18 به سود آمریكا به پایان رسید.



** ست دوم (ایران 22 – آمریكا 25)

در این ست عادل غلامی به جای آرمین تشكری در میدان قرار گرفت و عملكرد خوبی در زدن اسپك و دفاع روی تور داشت. بازی تا امتیاز 4 به صورت برابر پیش می رفت اما قرار گرفتن مكسول هولت در خط سرویس روند كار را به سود آمریكا تغییر داد و سه امتیاز پیاپی برای این تیم به دست آمد. وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 5 به سود آمریكا اعلام شد. پس از ورود دو تیم به میدان امتیازات به نوبت به حساب آمریكا و ایران واریز شد. آمریكایی ها بازی كم اشتباهی ارائه كردند و این فرصت را به ایران ندادند تا فاصله امتیازی را از بین ببرد. وقت استراحت فنی دوم هم در امتیاز 16 بر 14 به سود آمریكا اعلام شد. در امتیاز 20 بر 19 محمد موسوی مصدوم شد و سعید مصطفی وند به جای او به میدان رفت. مهدوی و قرا هم به جای غفور و معروف وارد بازی شدند كه البته پس از یك امتیاز باز هم از زمین بیرون رفتند. تعویض ها و وقت های استراحت كواچ نتیجه نداشت و ست دوم هم با امتیاز 25 بر 22 به سود آمریكا به پایان رسید.



** ست سوم (ایران 16 – آمریكا 25)

در این ست هم این آمریكا بود كه بازی را بهتر آغاز كرد و در مقابل ملی پوشان كشورمان در زدن سرویس خوب كار نكردند. آمریكایی ها عملكرد بسیار خوبی در توپ گیری و دفاع روی تور داشتند، اما بازیكنان ایران در توپ گیری و دریافت ضعیف كار كردند. وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 6 به سود آمریكا اعلام شد. پس از ورود دو تیم به میدان عملكرد پر اشتباه بازیكنان ایران در زدن اسپك اختلاف را بیشتر كرد تا كواچ در امتیاز 11 بر 6 درخواست وقت استراحت كند. ورود پوریا فیاضی به جای میرزاجانپور هم نتوانست روند بازی را به سود ایران تغییر دهد و وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 11 اعلام شد. حضور تشكری به جای مصطفی وند هم بی نتیجه بود تا ست سوم هم با امتیاز 25 بر 16 به سود آمریكا رقم بخورد.

ورزشی(2)**1379
۰ نفر