۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81242767
T T
۰ نفر
مشحون:تیم ملی بسكتبال ایران با تركیبی جدید قهرمان كاپ آسیا شد

تهران-ایرنا-رییس فدراسیون بسكتبال گفت: تیم ملی ایران با تركیبی جدید قهرمان كاپ آسیا شد و با قهرمانی دراین رقابت ها نشان دادیم جوانان ایران توانایی های زیادی دارند.

محمود مشحون روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا پس از كسب عنوان قهرمانی تیم ملی درپنجمین دوره رقابت های كاپ آسیا افزود : بسكتبال ایران رفته رفته به آن سطح از توانایی رسیده كه سطح فنی بازیكنان روی نیمكت آن با بازیكنان اصلی به حد متعارف رسیده است . ‌ما برای رسیدن به این موفقیت تلاش های زیادی كردیم و بازیكنان جوان ایرانی دراین مسابقات نشان دادند اختلاف سطح فنی از حد غیر متعارف به حد متعارف تبدیل شده است.

وی با تمجید از عملكرد بازیكنان ملی پوش و كادرفنی این تیم در پاسخ به برخی از منتقدان در كم اهمیت نشان دادن این قهرمانی، خاطرنشان كرد: تیم ما به رغم بهره مندی از تركیبی نو فقط درمقابل تیم میزبان آن هم به دلیل سفر طولانی و خستگی كه داشتند كم آورد كه در آخر هم دیدیم اختلاف ما با این تیم چقدر شد و تیم ایران قهرمان شد.

رییس فدراسیون بسكتبال ادامه داد:‌ تیم ایران دراین رقابت ها با هدف افزایش سطح ارتقای فنی بازیكنان جوان و كسب تجربه با تركیبی نو به چین رفت و در پایان نتیجه مناسبی نیز دریافت كرد.

مشحون از كسانی كه می گویند فدراسیون برای بازی های المپیك و رقابت های جهانی برنامه ریزی نكرده است، انتقاد كرد و یاداور شد :‌ ما برای بازی های المپیك و مسابقات جهانی برنامه ریزی مناسبی كرده ایم و به دنبال ارتقای رتبه خود دراین دو رویداد مهم ورزشی هستیم.

وی افزود: البته هدف اصلی ما در سال جاری كسب عنوان قهرمانی در بازی های اینچئون كره جنوبی است . تیم میزبان برای این بازی ها هزینه زیادی كرده است .كره همواره رقیب سرسختی برای ما بوده است وبه طور حتم از تمامی توانایی های سخت افرازی،نرم افزاری ومیزبانی استفاده خواهد كرد تا قهرمان شود، برهمین اساس ما زیاد هم حساسیت برای بازی های المپیك و جهانی و كسب یك رتبه پایین تر و یا بالاتر نداریم ، هدف ما اینچئون كره جنوبی است.

رییس فدراسیون بسكتبال در مورد برنامه های تیم ملی برای شركت درمسابقات جهانی بسكتبال نیز گفت :ما سال سختی را پیش رو داریم و از تمامی توان خود برای حمایت از تیم ملی استفاده خواهیم كرد.

به گفته وی تیم ملی پس از بازگشت از ووهان چین هفته بعد به ورشو سپس به استونی می رود . در ادامه برنامه آماده سازی بازیكنان تیم راهی اسلوونی می شود و سه دیدارتداركاتی در این كشور برگزار می كند .سپس عازم گرانادی اسپانیا می شود تا در مسابقات جهانی و دردیدار افتتاحیه مقابل تیم قدرتمند اسپانیا صف آرایی كند.

وی درپاسخ به این سووال كه آیا برای شركت در رقابت های جهانی تركیب ایران دچار تغییر خواهد شد یا خیر نیز گفت:‌صددرصد تركیب تیم تغییر پیدا می كند. ما پنج بازیكن اصلی خود صمد نیكخواه بهرامی، مهدی كامرانی،حامد آفاق،آرن داوودی و سعید داور پناه را به دلایل شخصی بازیكنان و بعضا مصدومیت دراختیار نداشتیم كه به طور حتم در مسابقات جهانی از آن ها استفاده خواهیم كرد.

ورزشی.(4)**9144 **1581
۰ نفر