۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81242877
T T
۰ نفر
هاشمی:بسكتبال ایران جاه طلب نیست/هدف باید صعودبه مرحله دوم جام جهانی باشد

تهران - ایرنا - سرمربی تیم بسكتبال مهرام گفت:قهرمانی ایران در مسابقات كاپ آسیا ارزشمند است ولی باید گفت توان وشایستگی تیم ایران بیش از آسیا است و امروز باید فقط به صعود به مرحله دوم رقابت های جام جهانی بیندیشیم.

مصطفی هاشمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید حس جاه طلبی درمدیران ، كادر فنی وبازیكنان تیم ملی بسكتبال ایران ایجاد شود و افق دیدمان را توسعه دهیم به ارایه بازی های قدرتمند در جام جهانی و صعود به مرحله دوم این رقابت ها فكر كنیم .

وی یادآور شد : تیم ملی بسكتبال كشورمان هنگام كسب قهرمانی كاپ آسیا 6 نفر از برترین بسكتبالیست های خود را در كنارش نداشت و با حضور این بسكتبالیست در تیم به طور حتم می توانیم در بازی های آسیایی اینچئون نیز قهرمان شویم . از سوی دیگر باید به دنبال تیمی باشیم كه وابسته به بازیكنان خوبی همچون حامد حدادی نباشد بلكه به صورت تیمی خوب بازی كنیم .

در رقابت های كاپ آسیا در تركیب تیم ملی بسكتبال كشورمان بازیكنانی همچون صمد نیكخواه بهرامی ، سعید داور پناه ، آرن داودی ، سعید اصلانی ، مهدی كامرانی و حامد آفاق حضور نداشتند.

هاشمی ادامه داد: البته با اضافه شدن بازیكنانی مثل نیكخواه بهرامی ، داور پناه و سایرین تیم در پست های بیرونی هم مثل پست های درونی قوی می شود.

وی افزود :‌تیمی كه به كاپ آسیا اعزام شد تیم ضعیفی نبود و بازی های خوبی ارایه كرد ، این تیم تنها در مقابل چین تن به شكست داد كه البته باید با توجه به این وضعیت نسبت به آینده احساس خطر كنیم اما در هر صورت باید قدردان زحمات بازیكنان و كادر فنی باشیم .

سرمربی تیم مهرام ادامه داد: باید به جای تخریب بازیكنان ، خودباوری را در بسكتبالیست ها ایجاد كرد و با توجه به این كه ملی پوشان ایران دارای بازی سرعتی ، تكنیك و تاكتیك بالا به همراه قد و وزن مناسب هستند بنابراین می توان به آینده تیم امیدوار بود.

وی درپاسخ به این سوال كه چرابسكتبال ایران كه پیش ازوالیبال قدرت اول آسیا بوده نتوانسته است به اندازه این رشته موفقیت كسب كند ؟ گفت :‌ قبل از هر چیزی بایدبگویم كه رئیس فدراسیون والیبال و همكارانش كاربسیار بزرگی كردند و باتوجه به اینكه قبلا با داورزنی همكاری كرده ام همیشه معتقدم وی یك مدیر شایسته است كه بدور از حب و بغض كار می كندوتا حد بسیار زیادی جاه طلب است.

سرمربی تیم مهرام اضافه كرد: جاه طلبی لازمه ورزش حرفه ای است و اگر جاه طلبی داورزنی والبته بستر سازی محمد رضا یزدانی خرم نبود قطعا امروز والیبال ایران در جایگاه فعلی اش قرار نداشت.

به گفته هاشمی مدیریت خوب در والیبال ،مربیان برتر خارجی و داخلی ، حمایت باشگاه های قدرتمند و رقابت های لیگ همه و همه نقش بسزایی در موفقیت امروز والیبال ایران دارد تیم ایران در صورتی كه به اندازه تیم آمریكا استراحت و ریكاوری داشت می توانست برنده دیدار مقابل آمریكا باشد.

هاشمی تصریح كرد:‌به اعتقاد من قیاس این دو رشته با هم كار درستی نیست ،زیرا والیبال چه از نظر تكنیكی و چه تاكتیكی اصلا قابل قیاس با بسكتبال نیست واین مسئله كاملا مشخص در سطح جهانی است كه باتوجه به دستمزد مربیان و بازیكنان این دو رشته و میزان اهمیت مردم و رسانه ها كاملا مشخص می شود. زمانی كه من به عنوان بازیكن بسكتبال فعالیت می كردم میانگین قد در میان والیبالیست ها 190 سانتیمتر بود و این میانگین امروز نیز تقریبا همان 190 است و این درحالی است كه امروز میانگین قد در بسكتبال بیش از دو متر است و جدای از بحث قد، سنگینی وزن ، برخورد های فیزیكی و تكنیك و تاكتیك در بسكتبال مسائل بسیار مهمی هستند كه در والیبال چندان مهم محسوب نمی شوند.

این مربی بسكتبال خاطرنشان كرد كه باید به دنبال نوآوری در بسكتبال باشیم و افكار جاه طلبانه ای در این زمینه داشته باشیم. امروز بسكتبال ایران از مربیان بسیار خوبی برخوردار است و عملكرد موفق بسكتبال ایران در 10 سال گذشته وظهور نسل طلایی از بازیكنان به دلیل فعالیت این مربیان خوب است كه بازیكنان را به خوبی آموزش داده اند.

به گفته این مربی ، مربیان فعلی بسكتبال ایران ، چه در زمان بازیكنی و چه مربیگری ازهمه امكانات این كشور استفاده كرده اند و باید نسبت به كشورشان تعهد داشته و برای كسب افتخار این كشور تلاش كنند.

هاشمی یادآور شد كه حامد حدادی بازیكنی است كه یك سر و گردن از بسكتبال آسیا بالاتر است و امیدوارم كه بازیكنان فعلی بسكتبال ایران سال های سال ستاره های این رشته باشند و پس از آن به عنوان مربی بسكتبال در تیم فعالیت كنند.

ورزشی (4)**1828**1581
۰ نفر