۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷
کد خبر: 81245433
T T
۰ نفر
روحانیون اهل سنت: روز قدس روز قدرت نمایی جهان اسلام است

مهاباد - ایرنا - روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی روز قدس را روز قدرت نمایی مسلمانان جهان اسلام علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی دانسته و خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنان با محكوم كردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و كشتار مردم مظلوم این منطقه خواستار محكومیت این جنایات توسط مجامع بین المللی و سران كشورهای اسلامی شدند.

امام جمعه مهاباد با محكوم كردن كشتار زنان و كودكان فلسطینی در نوار غزه گفت: شركت در راهپیمایی روز قدس كمترین كاری است كه مسلمانان جهان می توانند در حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام دهند.

ماموستا ملاقادر سهرابی افزود: روز قدس یكی از نقاط عطفی است كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تدبیر امام (ره) در جهان اسلام پایه گذاری و با استقبال مسلمانان جهان مواجه شد، از این رو زنده نگه داشتن آن وظیفه همه ملت های اسلامی است.

وی یادآور شد: ملت ایران امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور پرشور خود در این راهپیمایی همگام با سایر مسلمانان جهان و مردم مظلوم فلسطین بار دیگر ندای عدالت طلبی سر می دهند.

** روز قدس نمادی از همبستگی ملت های آزادی خواه است **

یكی از روحانیون اهل سنت پیرانشهر نیز می گوید: آخرین جمعه ماه مبارك رمضان كه با تدبیر و دوراندیشی امام راحل به عنوان روز جهانی قدس پایه گذاری شد نمادی از اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان و ملت های آزادی خواه است.

ماموستا عبدالقادر رحیمی گفت: امسال با توجه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه مسلمانان جهان با حضوری گسترده و باشكوه تر در راهپیمایی این روز شركت كرده و جنایات اسرائیل غاصب را محكوم می كنند.

** حمله به غزه دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد **

یكی از روحانیون اهل سنت شهرستان مرزی سردشت نیز معتقد است كه حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین و مردم غزه طی روزهای گذشته تنها به مسلمانان مربوط نمی شود بلكه یك مساله حقوق بشری و انسانی است كه قلب همه انسان های آزاده جهان را جریحه دار كرده است.

ماموستا ملارحمان كردستانی با انتقاد از سكوت سران كشورهای اسلامی در قبال این جنایات گفت: ایران اسلامی تنها كشور مسلمانی است كه در قبال این جنایات رژیم صهیونیستی احساس مسوولیت كرده و با مردم غزه اظهار همدردی كرده است.

وی از اقشار مختلف مردم ایران اسلامی و همه مسلمانان خواست تا با حضور گسترده و فعالانه خود در راهپیمایی روز قدس جنایات رژیم ددمنش اسراییل را محكوم كنند.

** سكوت مجامع بین المللی در مقابل جنایات صهیونیست ها خیانتی آشكار است **

امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز سكوت مجامع بین المللی و سران برخی كشورهای اسلامی برابر جنایت‌های اسرائیل را خیانتی آشكار به اسلام عنوان كرد و گفت: امروز هیچكس نباید در برابر جنایت‌های دردآور در سرزمین قدس كه قبله اول مسلمین است بی ‌تفاوت باشد و نسبت به قتل‌ عام مردم در غزه سكوت كند.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی افزود: امروز وظیفه تمام مسلمین در برابر جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل این است كه با اتحاد و همبستگی دینی در برابر آن‌ها قیام كرده و افكار عمومی جهان را متوجه این جنایت‌ها كنند.

وی گفت: امسال حضور در راهپیمایی روز قدس از حساسیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار است و همه باید برای اعلام انزجار از جنایت‌های اسرائیل غاصب در این روز در صحنه عمل حضوری گسترده و باشكوه داشته باشند.

** روز قدس روز اتحاد ملتهای اسلامی است **

یكی از روحانیون اهل سنت بوكان نیز می گوید: انتخاب آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس توسط بنیانگذار كبیر جمهوری اسلامی برای ایجاد اتحاد و وحدت در بین كشورهای اسلامی و ملت های آزادی خواه جهان است.

ماموستا صلاح الدین احمدی با محكوم كردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه گفت: امروز نهال نوپای مقاومت مردم فلسطین به درختی تنومند تبدیل شده كه اسرائیل غاصب و جنایتكار و اربابان وی را به وحشت انداخته است.

وی افزود: در چنین شرایطی همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در تمامی نقاط جهان باید همصدا و متحد در روز قدس به خیابان ها آمده و جنایات وحشیانه اسراییل را محكوم كنند.

** روز قدس روز حمایت از مظلومیت فلسطین است **

امام جمعه اهل سنت تكاب نیز روز قدس را روز همبستگی مسلمانان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین عنوان كرد و گفت: در این برهه از زمان حضور گسترده مردم كشورهای اسلامی در مراسم راهپیمایی روز قدس بهترین حمایت از مبارزات حق طلبانه فلسطینیان و محكومیت حملات ددمنشانه اسراییل به شمار می رود.

ماموستا ملاجلال مرادی افزود: مسلمانان در روز قدس امسال كه با حملات غیرانسانی غاصبان صهیونیست به غزه و كشتار زنان و كودكان همزمان شده است باید با اتحاد و همبستگی خود با مشت های گره كرده و با شعار همیشگی مرگ بر اسراییل حمایت خود را از مبارزات مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی اعلام كنند.

** در روز قدس امسال شاهد یكی از فجیع ترین جنایات هستیم **

یكی دیگر از روحانیون اهل سنت اشنویه نیز گفت: روز جهانی قدس امسال در حالی از راه می رسد كه وجدان های آگاه و دیدگان هوشیار مردم جهان شاهد یكی از فجیع ترین نسل كشی ها توسط دژخیمان صهیونیست در طول تاریخ حیات منحوس خود در سرزمین های اشغالی فلسطین است.

ماموستا ملاابوبكر كریمی افزود: مردم بی دفاع و مظلوم غزه هم اكنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت مسلمانان جهان و مجامع بین المللی هستند.

وی یادآور شد: در شرایطی كه سازمان ملل و سران كشورهای اسلامی در قبال این جنایات سكوت اختیار كرده اند وظیفه ما مسلمانان است كه به یاری آنان شتافته و همگام و هم صدا با سایر مسلمانان دیگر كشورهای اسلامی غریو رهایی و آزادی قدس شریف و شعار نابودی كفر و استكبار را سر دهیم.

آخرین جمعه ماه مبارك رمضان توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است.

584/581/245
۰ نفر