۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 81245524
T T
۰ نفر

تهران - ایرنا - رییس ستاد انتفاضه و قدس گفت، بیش از سه هزار و 300 خبرنگار داخلی و خارجی، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس را پوشش خبری می دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، «رمضان شریف» روز سه‌ شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس گفت: 210 عكاس و خبرنگار خارجی و سه هزار و 90 عكاس و خبرنگار داخلی، این رویداد بزرگ را اطلاع‌ رسانی می‌كنند.

وی افزود: بمنظور اطلاع ‌رسانی گسترده و منسجم این روز بزرگ، جلسات مختلف هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال در حوزه فلسطین انجام شده است.

رییس ستاد انتفاضه و قدس ادامه داد: امسال در آستانه روز جهانی قدس، شاهد ظلم مضاعف صهیونیست‌ها در نوار غزه هستیم كه این امر با رفتار فتنه داعشی‌ها در عراق و سوریه تلاقی شده است.

شریف گفت: فتنه داعش، القاعده و تكفیری‌ها برای انحراف افكار عمومی و حمایت مستكبران به خصوص رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

وی سردمداران رژیم صهیونیستی را فاقد عقل راهبردی دانست و افزود:‌ اراده خداوند بر این است كه حق مظلومین را از ظالمین بگیرد و رژیم صهیونیستی وضعیت كنونی را بهترین موقعیت برای حمله به فلسطین دانست، زیرا كشورهای اسلامی با خود درگیر بودند و دولت مصر نیز حداكثر ظلم را در مورد بستن گذرگاه رفع به ملت فلسطین انجام داد.

شریف گفت: غزه فاقد ارتش است، بنابراین مجامع بین‌المللی باید پاسخگو باشند كه چرا ملتی كه هیچ چیز برای دفاع از خود ندارد باید مورد آماج حملات قرار گیرد.

رییس ستاد انتفاضه و قدس با تشریح اهم برنامه های گرامیداشت این روز بزرگ و تاریخی ادامه داد: مقدمات برگزاری مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس در 770 شهر كشور و 80 نقطقه در سایر كشورهای جهان صورت پذیرفته است.

شریف گفت: زنده و برپا شدن مساله فلسطین و جلوگیری از به فراموش سپردن آن به رغم تلاش ها و هزینه های هنگفت رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای آن، قرار گرفتن دین و آموزه های دینی به عنوان محور اصلی و تكیه گاه مبارزات مردم فلسطین از دستاوردهای نامگذاری روز جهانی قدس است.

وی افزود: تولید قدرت برای جبهه حامی قدس و فلسطین با پشتوانه سازی حمایت افكار عمومی ملل اسلامی و آزادیخواهان و حق طلبان جهان، بازگشت روحیه اعتماد به نفس در ملت فلسطین برای تداوم مقاومت و مبارزه با اشغالگران صهیونیست در راستای استیفای حقوق حقه آنان از دیگر دستاوردهای نامگذاری این روز بزرگ و مقدس است.

شریف دیگر دستاوردهای نامگذاری روز جهانی قدس را ظهور رهبران شایسته و تاثیرگذار در روند رهبری حركت مقاومت اسلامی و مبارزه ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و ایجاد انگیزه و روحیه مقاومت در جامعه فلسطین به ویژه در نسل های سوم و چهارم پس از دوره اشغال عنوان كرد.

رییس ستاد انتفاضه و قدس گفت: محصور شدن رژیم صهیونیستی در محدوده سرزمین های اشغالی و دست كشیدن از راهبرد نیل تا فرات و احداث دیوار حائل پیرامون خود و تحمیل شكست های نظامی خفت بار و فرو ریختن ابهت ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین ابزار و مولفه امنیت اسراییلی ها را از دیگر دستاوردهای نامگذاری روز جهانی قدس ذكر كرد.

وی افزود: بسترسازی برای آگاهی و بیداری ملت ها در جغرافیایی فراتر از ممالك اسلامی و ظهور نهضت های اعتراضی علیه نظام سلطه و استكبار و برملا شدن روند رو به زوال و افول رژیم صهیونیستی و هراس حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان از دیگر دستاوردهای نامگذاری روز جهانی قدس است.

شریف از برپایی ایستگاه های مختلف فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی سراسر كشور خبر داد.

وی افزود: اعزام بیش از 50 نفر از سخنرانان سطح ملی به مراكز استان ها و شهرستان های بزرگ كشور، برگزاری گردهمایی بزرگ سینماگران در حمایت از مردم غزه در روز چهارشنبه اول مرداد در فرهنگسرای شفق و برگزاری گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم غزه با عنوان «غزه تنها نیست» در همان روز در تالار اندیشه حوزه هنری، از دیگر برنامه های این ستاد برای گرامیداشت روز جهانی قدس است.

رییس ستاد انتفاضه و قدس همچنین از برگزاری نشست روسای تعدادی از پارلمان های كشورهای اسلامی در تهران و در روز جاری خبر داد و افزود: دیدار اعضای این ستاد با تعدادی از مراجع تقلید از دیگر برنامه های این ستاد برای حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین است.



** قدردانی از حمایت های دولت از مردم غزه

وی از حمایت‌های دولت از مردم مظلوم غزه قدردانی كرد و گفت: خرسندیم كه ریاست محترم جمهوری همه توان و امكانات لازم را برای امدادرسانی به مردم غزه به كار گرفته‌اند و وزیر بهداشت و درمان نیز برای پذیرش مجروحان فلسطینی اعلام آمادگی كرده است.

شریف در پاسخ به این پرسش كه آیا ستاد انتفاضه قدس اقدامی برای رساندن دارو و مواد غذایی به غزه داشته است، افزود: در مورد ارسال دارو، پزشك و مواد غذایی اعلام آمادگی كرده‌ایم و آقای ظریف نیز برای بازگشایی گذرگاه رفح تماسی های با مصر داشته است، اما از نتایج آن مطلع نیستیم.

شریف، شعار متمركز روز جهانی قدس را در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان «تمركز بر آرمان فلسطین، پشتیبانی از مردم غزه، برائت از فتنه صهیونیستی داعش و بیزاری از رژیم اشغالگر قدس» عنوان كرد.

وی گفت: مبداء‌ راهپیمایی روز جهانی قدس در همه شهرهای كشور مساجد اصلی و مقصد آن نیز میعادگاه های نماز جمعه در آن شهرها خواهد بود كه این راهپیمایی در تهران نیز از ساعت 10 و 30 دقیقه از تمامی مسیرهای 9 گانه به سمت میعادگاه نماز جمعه(دانشگاه تهران) با حضور امت قدرشناس و همیشه در صحنه برگزار خواهد شد.

اجتمام(3) ** 7029 ** 1071
۰ نفر