۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۲
کد خبر: 81245913
T T
۰ نفر
رژیم غاصب اسراییل حمام خون به راه انداخته است

تهران - ایرنا - رییس دیوان عالی كشور گفت: رژیم غاصب اسراییل با كشتار و قتل عام وحشیانه زنان، كودكان و سالخوردگان بی دفاع غزه، در منظر مدعیان حقوق بشر حمام خون به راه انداخته است.

به گزارش ایرنا از دیوان عالی كشور، آیت الله «احمد محسنی گركانی» در جلسه هیات عمومی كیفری اصراری دیوان، ایمان به خدا را سرچشمه همه خوبی ها دانست و گفت: خدای تبارك و تعالی برای رسیدن بندگانش به سعادت دنیا و آخرت، نعمت های فراوانی را در اختیار آنان قرار داده است.

وی افزود: سلامتی اعضای بدن، قلب سالم، دست و پای سالم، بینایی و شنوایی و همه این نعمت ها در وجود ظاهری مؤمن و كافر یكسان است و برخی نعمت ها مانند عقل، دانایی، فهم، فكر و بصیرت گرچه برای انسان ظاهر و آشكار نیست اما انسان آنها را درك می كند.

آیت الله محسنی گركانی، همه این نعمت های ظاهر و باطن را ابزار و وسیله رسیدن انسان به سعادت عنوان كرد.

رییس دیوان عالی كشور سپس در تعریف واژه «وسیله» گفت: واژه وسیله در قرآن در سوره های مائده و اسراء آمده و خدای تبارك و تعالی از بندگانش خواسته از وسیله استفاده كنند.

وی با استناد به توضیح حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه 110 نهج البلاغه به بررسی ابعاد گسترده مفهوم وسیله پرداخت و افزود: با توجه به این خطبه، بهترین وسیله كه بندگان خدا می توانند با تمسك به مواردی مانند ایمان به خدا، برپا داشتن نماز، ادای زكات، روزه ماه رمضان، حج و عمره، صله رحم و پیوند با خویشاوندان و غیره به درگاه خدا تقرب یابند.

آیت الله محسنی گركانی افزود: برخی با وجود این نعمت ها با انجام اعمال نیك در بهشت ثبت نام و گروه دیگری با اعمال سبعانه و وحشیانه، خود را نامزد آتش دوزخ می كنند.

وی با اشاره به خبرهای هولناك و كشتارهای وحشیانه مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی، حمایت آشكارا و غیرآشكار روسای جمهوری آمریكا، اروپای متمدن نما و دولت های ارتجاع عرب از رژیم جعلی و غاصب اسراییل را محكوم كرد.

آیت الله محسنی گركانی با مد نظر قرار دادن اقدامات وحشیانه و دور از انسانیت رژیم صهیونیستی در به خاك و خون كشیدن مسلمانان بی دفاع غزه تاكید كرد: ملت ایران در مراسم جهانی روز قدس امسال، بیش از سال های گذشته شركت كرده و تنفر و خشم خود را از اقدامات اسراییل غاصب نشان خواهند داد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین، موجب امیدواری و تسكین آلام آنها خواهند شد.

رییس دیوان عالی كشور از همه قضات دیوان عالی كشور و همه كسانی كه جنایات اسراییل را محكوم كردند تشكر كرد و از مسوولان صدا وسیمای جمهوری اسلامی خواست تنفر قضات عالی رتبه دیوان عالی كشور از اقدامات وحشیانه صهیونیست ها را به سمع و نظر مردم برسانند.

اجتمام(1) ** 9317 ** 1071