۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81247040
T T
۰ نفر

تهران - ايرنا - مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي اعلام كرد: روز جهاني قدس فرصتي استثنايي و تجلي وحدت ملت هاي آزاده‌اي است كه خواهان بازگشت حقوق چپاول شده خود از سوي قدرت هاي استكبار جهاني هستند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا، مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي دربيانيه اي كه به مناسبت روز قدس صادر شده جنايات رژيم صهيونيستي و زيرپاگذاردن عرف و قوانين و مقررات بين‌المللي را محكوم كرده است .

همچنين از مسلمانان جهان خواسته شده تا براي بازگرداندن حقوق تاريخي ، ملي و مشروع ملت مقاوم فلسطين و در راستاي تحقق رهايي سرزمين‌هاي فلسطيني ، تاسيس دولت يكپارچه و همه جانبه و مستقل فلسطين در تمامي سرزمين فلسطين به پايتختي قدس شريف تلاش كنند.

مجمع تقريب مي افزايد: همه روزه شاهد آن هستيم كه رژيم صهيونيستي با دستگيري هزاران زن و مرد و كودك فلسطيني ، ارتكاب جنايات جنگي در غزه به ساخت شهرك نشين‌هاي صهيونيستي جديد و گسترش آنها ، آواره ساختن همه روزه فلسطيني‌ها و محاصره آنان به منظور تغيير بافت جمعيتي آنجا و يهودي‌سازي قدس شريف ، ديگر مقدسات و آثار اسلامي و ربودن فلسطيني‌هاي بي گناه ادامه مي دهد.

در اين بيانيه همچنين آمده است: امت اسلامي در معرض زشت‌ترين انواع ستم و شكنجه و تجاوز آشكار به حقوق و مقدّسات و منابع و ثروت هاي خويش است و كار به جايي رسيده كه مشتي صهيونيست به خود جرات داده‌اند تا قدس شريف را به اشغال خود در آورند و حرم مقدس آن يعني نخستين قبله مسلمانان را لگدمال كنند.

در ادامه آمده است : اين وضع، مسلمانان را وامي دارد تا همتي كنند و عزم خود را جزم نمايند تا تمامي اختلاف هاي حاشيه‌اي و تنگ نظرانه خود را به كناري نهند و در برابر قدرت هاي شيطاني و متكبران و استكبار جهاني و در دفاع از دين و قبله و قرآن و پيامبر خود (ص) متحد و يكپارچه و پشت به پشت هم بايستند.

مجمع جهاني تقريب مذاهب مي افزايد: ابتكار انقلابي امام خميني (ره) در تعيين آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس، ابتكار واقعا بي‌نظيري است كه باعث گشته تا هم مساله فلسطين به عنوان مساله‌اي جهاني و همواره زنده و مطرح باقي بماند و هم تاكيدي بر اين نكته باشد كه يكي از مهمترين وظايف امت اسلامي در اين شرايط حساس، تلاش براي آزادسازي قدس شريف و حمايت از ملت مبارز فلسطين تا رسيدن به پيروزي نهايي است.

در اين بيانيه آمده است: مجمع تقريب مذاهب اسلامي ضمن شركت در راهپيمايي حمايت از فلسطين و در جهت تحقق رهنمودهاي ولي امر مسلمين حضرت امام خامنه‌اي و فراخواني مسلمانان سرتاسر جهان به شركت فعالانه در راهپيمايي‌هاي پرشكوهي كه به همين مناسبت برگزار مي‌شود، بر ضرورت تلاش جدي براي حفظ و تحكيم وحدت و همدلي ميان مسلمانان در جهت مقابله با تجاوزهاي دشمنان اسلام و در راس آنها صهيونيست‌ها و ايالات متحده آمريكا انگشت مي‌گذارد.

در پايان اين بيانيه از علما و انديشمندان خواسته شده تا با تمام توان علمي و امكانات تبليغي و رسانه‌اي خود به وظايف انساني و اسلامي خويش در خصوص روشنگري توده‌هاي اسلامي و برانگيختن احساسات اسلامي و ديني آنان عمل كنند و فريادهاي مقاومت و ايستادگي در برابر صهيونيست‌هاي متجاوز در راهپيمايي‌هاي اين روز پرشكوه شركت جويند.

فراهنگ(1)**1003**1601**